Nekromanti Formell kommentar angående moderering

Rosen

Myrmidon
Re: Inte den gamla trasan ...

Eftersom stora Ä inte var så stora att de totaldominerade så fick vi en hel packe andra spel och leverantörer,

Vi har uppenbarligen inte växt upp i samma Sverige... Det finns nog inget spelföretag någonstans som har totaldominerat ett lands inhemska rollspelshobby så totalt som Ä gjorde i sina glansdagar.

--
Åke

Troberg

Sinister eater
Jag tolererar inte att du nedvärderar min moderatorkår på det sättet du gjort här och bland annat flera gånger i den här tråden. Den förtjänar det inte och så länge de gör sitt jobb så kommer de ha rätt och du ha fel
Sorry, men så länge som jag får en varning motiverad av en anledning och den senare motiveras av en annan så är det förbaskat svårt att ta er på allvar. Skyll inte på mig för att ni svamlar.

Det går alldeles utmärkt att ifrågasätta modereringar till "högre ort" och i det fallet är det jag, men då får du se till att acceptera mitt svar.
Och när jag är missnöjd med ditt arbete? Gardener?

Din argumentation runt D&D har ingenting med saken att göra - ärligt talat - och om du nu vill ha ett officiellt svar att inte acceptera så är det "ja, de är likvärdiga i den mån den håller sig innanför reglernas ramar".
Och då är vi tillbaka vid min första kommentar i den här tråden. Är de likvärda så finns ingen grund för modereringen. Jag vill ha en reversering av modereringen och en formell ursäkt.

Skulle det visa sig att du rapporterar inlägg till moderator bara för att de är positiva till D&D utan annat "regelbrott" som hänvisning kommer vi förstås inte åtgärda det. Även missbruk av Rollspel.nu's funktioner (exempelvis meddela moderator-knappen) är något som inte bör göras här. Uppmärksamma oss gärna om de inlägg du upplever bryter mot reglerna, men se det inte som något projekt i ditt korståg mot D&D.
OK, så jag får inte uppmärksamma moderatorerna om jag blir förolämpad av ett inlägg baserat på positiva kommentarer av känslomässig nature? Figures.

Om ditt inlägg här: "Snack i all ära, men praktiska experiment säger mer än ord. Ska bli spännande att se vad som händer."

Du bör vara medveten att det står i reglerna att "testa gränser" är något vi inte sysslar med här på Rollspel.nu och är det i ditt inlägg så pass tydligt (förutom att du nu avslöjat din avsikt) att du bara skrivit det för att testa gränserna kommer du bli modererad för det.
Med andra ord, ni är så rättvisa och bra, men ni vågar inte bevisa det. Er trovärdighet sjunker just nu snabbare än Estonia. Varje system som inte är verifierat som fungerande är att betrakta som icke fungerande. Grundläggande systemteori.

Det är dessutom inte enbart ett experiment. Jag tycker att det skulle vara kul och nyttigt att samla ihop så många brister som möjligt i D&D/d20/licenserna på ett ställe som ett referensverk, och jag tror att det skulle vara en intressant övning för rollspelsmakande överlag. Lära sig av andras misstag och sånt. Låses en sådan tråd så har ni verkligen bevisat min tes.

Slutligen: Har du inget realistiskt att tillföra diskussionen kommer det hänglås läggas på tråden, för jag tror i ärlighetens namn att det inte kommer komma något ur den.
Den här tråden? Ännu en tråd där moderering ifrågasätts som dödas. Återigen, trovärdigheten rasar.

Troberg

Sinister eater
Re: Inte den gamla trasan ...

Vi har uppenbarligen inte växt upp i samma Sverige... Det finns nog inget spelföretag någonstans som har totaldominerat ett lands inhemska rollspelshobby så totalt som Ä gjorde i sina glansdagar.
Fast hur länge var det? Det dröjde väl på sin höjd något år innan andra företag poppade upp och även om de inte matchade försäljning så fick de tillräcklig exponering för att bryta "enspelsvärlden".

En viss eloge ska nog också ges till Tradition, som gjorde en stor insats för att få in många olika spel och inte bara satsade på de stora.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Tråd låst

Inget nytt realistiskt tillkom så nu slänger jag på hänglåset. Envishet lönar sig inte.