Christoffer
It's all pig.
Som sagt (din älskade Ron igen):
Som Ron säger, det används nog sen utminnes tider av massa rollspelsgrupper. Det är ingen som hävdat att det är något nytt. Själv har jag stor erfarenhet av FitE när jag spelade som en liten plutt, så det finns absolut.
Alternativt startar du en kampanj borta på The Forge och får dem att ändra sig.
För tusende gången. Det handlar om att det finns beslut att göra efter slaget. Antingen i fiktionen, eller regeltekniska. Vincent Baker fokuserar stenhårt på det regeltekniska efter slaget, många andra istället på att intentionen skall vara innan slaget, och efter slaget har vi val att göra över vilka handlingar som ledde fram till intentionens framgång eller misslyckande.The minimal Fortune-in-the-middle concept is strictly a matter of narration. The actions to produce the now-rolled-result are narrated following the roll. That's easy enough and I think it's been a "house technique," probably rarely if ever formalized, in the groups who like this sort of thing throughout most of the history of role-playing.
Som Ron säger, det används nog sen utminnes tider av massa rollspelsgrupper. Det är ingen som hävdat att det är något nytt. Själv har jag stor erfarenhet av FitE när jag spelade som en liten plutt, så det finns absolut.
Det är inte bara Ron som har den versionen du anser vara ogiltig. Gör en sökning på The Forge så får du upp massor av trådar som trycker på intention > tärning > beskrivning av handlingar. Och som sagt, om den är giltig eller ej spelar det någon som helst roll? Jag trodde vi försökte utreda innebörden i begreppet och inte berätta hur dåligt det var eller hur fantastiskt det var. Fortune-in-the-Middle används på bägge sätten, deal with it. Gillar du det inte, använd det inte.Ron Edwards hade en bra och giltig definition av FitM
Alternativt startar du en kampanj borta på The Forge och får dem att ändra sig.