Nekromanti Forum eller fanclub?

Brunalven

Warrior
Re: Jovisst men... OT

OT:
För din information så är tråden om färgade i Truvang mer nyanserad än så. Det handlar inte bara om hudfärg utan oxå om kultur. Det finns alltså folk som tycker det är ok med mörkhyade i Trudvang, folk som tycker att det är ok med mörkhyade i Trudvang om man skippar kulturer dessa mörkhyade relaterar till i verkligheten, och det finns de som tycker att mörkhyade är helt malplacé i Trudvang oavsett. Den är värd att läsa en extra gång och att kommentera i, även om den innehåller en hel del mindre bra inlägg. /OT

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Jag vet att det finns olidliga pretton här på rollspel.nu, men inse att det finns gott om oss vanliga sword & sorcery-människor också. Jag, t.ex. fnyser åt alla smala, överpretentiösa skitspel och lika mycket åt de som skriver dem.

Men så skiter jag i att läsa deras trådar också. Vill de leka med sina tråkiga små världar så är det väl upp till dem.

- Vulf

Mattis

Swordsman
OT: Sword & Sorcery

Finns det något bra svenskt Sword & Sorcery-spel? Jag letade runt lite och försökte hitta något men det såg tomt ut. Började skriva ett eget men mina rollspelsmakarskills är inte så slipade.

Eljer

Veteran
Det var mig då ett jäkla bråk, Kan ni inte bara lägga ner och skaka hand och lämna som vänner? :gremlaugh:

Mattis

Swordsman
Jag är inte ovän med något så vitt jag vet. Kanske någon har blivit ovän med mig efter mina posts här, men det är ett forum och inget annat. Allting som man läser på nätet, framförallt diskussioner (MSN är djävulens påfund!) får man ta med en grävskopa salt.

Krille

Super Moderator
"Det var mig då ett jäkla bråk, Kan ni inte bara lägga ner och skaka hand och lämna som vänner?"

É du go, eller? Vi måste ju pissa in reviret!

Vitulv

Re: OT: Sword & Sorcery

Jag skulle vilja påstå att Sword & Sorcery snarare är en spelstil än ett speciellt spel. De rollspel jag på rak arm skulle kunna tänka mig för S&S är DoD 91 (kanske femman också)och Eon. Och då menar jag att både Ereb och Mundana är världar där man lätt skulle kunna få med alla element av S&S. DoD6 funkar nog om man bara tar systemet, men Trudvang måste man nog rucka på rätt mycket i sådana fall.

Du ville ju ha svenska spel men jag passar ändå på att rekommendera både D&D och Conan. Mer S&S än så blir det nog inte.

- Vulf

Mattis

Swordsman

DoD91 kan jag gå med på, men det når ändå inte hela vägen. Den känslan jag får av Sword & Sorcery är lite mer ... det är svårt att sätta fingret på men ... öken? Alltså inte fullt lika nyanserat som DoD91 och mer brutalt. Men det hela är förstås bara en tolkningsfråga.

Conan är ju utmärkt Sword & Sorcery, men d20-systemet tar bort lite av charmen med genren. Inte för att jag ogillar d20, men jag tycker att det är lite för "strikt" med levels.

Tack så mycket för tipsen, jag ska kolla in Conan närmre!

Mattis

Swordsman

Det är för high. Man är hjältar och för mycket magi. Tack för tipset dock! Nu föreslår jag att vi lägger ner den här diskussionen då det inte har med originalämnet att göra, jag ber om ursäkt för trådkapningen.

Eljer

Veteran
Men fan, Kan ni inte bomba med det där jävla luft skeppet.

Dod 6 är älskat och hatat, men måste man öppna eld då mot två forum som okuperar varandra så här.

Vitulv

Jag är inte riktigt säker på vad forumsgudarna anser om reklam, men jag har fått för mig att det strider mot mer eller mindre ALLA kända forums regler. Iofs postade du en länk till en specifik tråd så jag vet inte...
Störs du av att tråden finns här och att Jon länkar till Riots forum? Står det i forumsreglerna att man inte får göra det?

Det här är en av de livligaste och mest intressanta diskussionerna på länge och jag ser faktiskt inte anledningen till att du fräser åt Jon.

- Vulf

Oddnic

Veteran
Tack för en bra debatt.

Jag skulle bara vilja lägga till att jag tycker det har varit ett stort nöje att följa denna och tråden på RM:s forum. Jag tycker det har framkommit att vi är ganska lika ändå även om forumen skiljer sig åt något.

Tack ännu en gång för en bra debatt.

/Odd

Krille

Super Moderator
Re: Dajm&Dumle

"Så... även om det är enkelt att dissa fansen för att de är så enfaldiga, så kan jag faktiskt förstå dem på sätt och vis, och anse att det är upp till mig att anpassa mig efter dem, eftersom jag kan det, medan de har det betydligt svårare att anpassa sig efter mig (de har ju inte mina referensramar, och förstår inte hur ajg spelar)."

Det innebär ju nästan att polarisering mellan fanatiska tonårsfanboys och gnälliga gamla gubbar som har spelat allt är helt naturlig eller till och med oundviklig.

Oddnic

Veteran
ett litet visdomsord...

... de unga kan inte veta hur det är att vara gammal...
...men de gamla har ett ansvar att minnas hur det är att vara ung.

King Kromm

Hero
Störs du av att tråden finns här och att Jon länkar till Riots forum? Står det i forumsreglerna att man inte får göra det?

Det här är en av de livligaste och mest intressanta diskussionerna på länge och jag ser faktiskt inte anledningen till att du fräser åt Jon.
Jag tycker att trådar om realtioner mellan olika forums är onödiga. Men visst kan jag ha reagerat onödigt. Skulle mycket väl ha kunnat ha brukar vänligare ton. Att jag var på uselt humör den dagen är ingen ursäkt för att vara otrevlig här men så var i vilket fall fallet.

Jon -> Om du tog illa upp ber så ödmjukast om ursäkt.