Jättemesigt
Jag är så mesig och pacifistisk att jag vill ha en lågmäld resa genom stad och land, kanske på jakt efter något litet magiskt klockspel eller något.
Jag skulle nog vilja placera det i en laid-back, medelhavsinspirerad, hjärtlig och sagoaktigt lekfull fantasymiljö. (Ja, jag bygger ett spel på ungefär det konceptet för tillfället, så våååga inte sno det!
)
Många goda medelhavsinspirerade middagar, långsam vandring, kanske en eller ett par till tre mil om dagen, till fots i goda vänners sällskap. Dessitom är jag lika fånig som Yuna i FFX, så jag säger nog att "I want my journey to be full of laughter".
Lågmält, medelhav, sensommar och myyys. Där är jag.
Tillsammans med... Tja, ska vi se. Det får nog bli indiefolk på forumet. Skulle nog vilja ha med fler än indiefolk och de närmaste bekanta här, men jag måste nog begränsa mig lite, även om jag känner mig väldigt hemma med de flesta på rollspelsmakarforumet.
Nå, till att börja med tar vi mig, såklart! Me, myself and I. Jag skulle nog vara någon slags mångsysslare. Tar dagen som den kommer, och försörjer sig på något roligt. Historieberättande, kunskapande, sångande, gyckel, gatuteater, småhandlande med kryddor, te, torkade korva och ost kanske.
Med mig skulle jag ha Arvidos, my man. Han är ju som jag, fast längre och skäggigare. En lugn och harmonisk vän och lite själsfrände i filosofi, intressen, attityd och så vidare. Han skulle nog också vara lite mångsysslare, men möjligen mer profilerad på historieberättande.
Dnalor-man. Yeah. Vad kan man säga egentligen? På sätt och vis ganska olik mig, men jag känner verkligen att vi kommer väl överens och har mycket att ge varandra. Han skulle nog bitvis vara en sådan där bra person att ha med sig för vårt uppdrags skull. Han är så engagerad och ansvarstagande att vi får saker gjorda.
Han är ju så stor och så norrländsk att han spontant skulle bli bärsärkkrigare, men han har en skarp tunga också. Kanske någon form av socio-krigare, i och med att vi i övrigt nog är ganska pacifistiska?
Och Morgoth, såklart. Arvidos i all ära, men man kan ju inte bara ha vänner som är likadana. Morgoth är en varm och sprudlande hjärna med mycket gemensamt, men kan också sätta upp andra vinklar och intressen. Vi utmanar väl varandra intellektuellt i våra diskussioner, och det gillar jag.
Morgoth, han skulle nog också kunna vara lite vad som helst. Kanske något konstnärligt, men han är skärpt på många andra plan också.
Kanske mathandlare, med saker som "jag hör ljudet av godis som hälls upp" och "jag tror vi har Gorgonzola hemma. Ur min vääääg!" i bagaget?
Fan. Jag vill inte begränsa mig. De här är de som känns närmast, men jag skulle jättegärna ha med åtminstone Foggmock och Yassilus också. Och en massa fler, men samtidigt är det bara drygt att vara ett stort sällskap.
Fast om Foggmock var med, och kanske Yassilus, då kunde vi vara ett IndieCon-party på väg genom vår mysiga medelhavsfantasyvärld. Det vore coolt.
Zap