Nekromanti Forum Fantasy!

Foggmock

Myrmidon
Nej! [ANT]

Iallafall jag plockade med RIKTIGA egenskaper och attribut hos forumiterna. Annars kan man ju ta vilken random grisodlare med 0 inlägg som helst och tillskriva honom allehanda äventyraregenskaper. Det blev visst inte ANT iallafall, men skit samma.

Zaphod_UBBT

Swordsman
Jättemesigt

Jag är så mesig och pacifistisk att jag vill ha en lågmäld resa genom stad och land, kanske på jakt efter något litet magiskt klockspel eller något.

Jag skulle nog vilja placera det i en laid-back, medelhavsinspirerad, hjärtlig och sagoaktigt lekfull fantasymiljö. (Ja, jag bygger ett spel på ungefär det konceptet för tillfället, så våååga inte sno det! :gremwink: )

Många goda medelhavsinspirerade middagar, långsam vandring, kanske en eller ett par till tre mil om dagen, till fots i goda vänners sällskap. Dessitom är jag lika fånig som Yuna i FFX, så jag säger nog att "I want my journey to be full of laughter".

Lågmält, medelhav, sensommar och myyys. Där är jag.

Tillsammans med... Tja, ska vi se. Det får nog bli indiefolk på forumet. Skulle nog vilja ha med fler än indiefolk och de närmaste bekanta här, men jag måste nog begränsa mig lite, även om jag känner mig väldigt hemma med de flesta på rollspelsmakarforumet.

Nå, till att börja med tar vi mig, såklart! Me, myself and I. Jag skulle nog vara någon slags mångsysslare. Tar dagen som den kommer, och försörjer sig på något roligt. Historieberättande, kunskapande, sångande, gyckel, gatuteater, småhandlande med kryddor, te, torkade korva och ost kanske.

Med mig skulle jag ha Arvidos, my man. Han är ju som jag, fast längre och skäggigare. En lugn och harmonisk vän och lite själsfrände i filosofi, intressen, attityd och så vidare. Han skulle nog också vara lite mångsysslare, men möjligen mer profilerad på historieberättande.

Dnalor-man. Yeah. Vad kan man säga egentligen? På sätt och vis ganska olik mig, men jag känner verkligen att vi kommer väl överens och har mycket att ge varandra. Han skulle nog bitvis vara en sådan där bra person att ha med sig för vårt uppdrags skull. Han är så engagerad och ansvarstagande att vi får saker gjorda.
Han är ju så stor och så norrländsk att han spontant skulle bli bärsärkkrigare, men han har en skarp tunga också. Kanske någon form av socio-krigare, i och med att vi i övrigt nog är ganska pacifistiska?

Och Morgoth, såklart. Arvidos i all ära, men man kan ju inte bara ha vänner som är likadana. Morgoth är en varm och sprudlande hjärna med mycket gemensamt, men kan också sätta upp andra vinklar och intressen. Vi utmanar väl varandra intellektuellt i våra diskussioner, och det gillar jag.
Morgoth, han skulle nog också kunna vara lite vad som helst. Kanske något konstnärligt, men han är skärpt på många andra plan också.
Kanske mathandlare, med saker som "jag hör ljudet av godis som hälls upp" och "jag tror vi har Gorgonzola hemma. Ur min vääääg!" i bagaget? :gremwink:

Fan. Jag vill inte begränsa mig. De här är de som känns närmast, men jag skulle jättegärna ha med åtminstone Foggmock och Yassilus också. Och en massa fler, men samtidigt är det bara drygt att vara ett stort sällskap.
Fast om Foggmock var med, och kanske Yassilus, då kunde vi vara ett IndieCon-party på väg genom vår mysiga medelhavsfantasyvärld. Det vore coolt.

Zap

Man Mountainman

Storsvagåret
Re: Jättemesigt

Han är så engagerad och ansvarstagande att vi får saker gjorda.

Woah! Det är många som säger det! Jag kanske får jobba på min slacker-attityd.

Fast om Foggmock var med, och kanske Yassilus, då kunde vi vara ett IndieCon-party på väg genom vår mysiga medelhavsfantasyvärld.

Glöm inte Ymir, den tungsinte trollkarlen! Inget IndieCon-party blir komplett utan honom!

Nightowl

Champion
Just nu...

...känns det som om jag skulle vara med i en science fantasy-serie i animé-stil.

Det levande magiska rymdskeppet First Resurrection Excellent Magic Phoenix Battleship (namnet på serien) bemannas av paralleller till Rävspel/Fenix-gänget. First Science Officer Andar Fulmin, spelad av Anders Blixt, plockar upp ett konstigt uggleliknande djur i pilotavsnittet somde döper till Fwoo eftersom det är det enda han säger. Djuret är i stort sett där för att locka folk att se på programmet som gillar gulliga saker.

Övriga forumiter dyker upp som lokala personligheter på de planeter som skeppet besöker, typ Star Trek fast den som skriver intrigen har lite mer backbone och återanvänder bakgrunden så att det blir lite sammanhang. Krille är t.ex. en Jedi-kopia från någon medievalistisk skum planet, Storuggla är en vårdslös smugglarkapten, Quantalis en transdimensionell filosof som ibland uppenbarar sig i skeppets marka och Troberg en galen vetenskapsman som försöker bygga en pulsjetraket som är snabbare än First Resurrection Excellent Magic Phoenix Battleship.

Erik, fwoo!

PS: Tygfigurerna av Fwoo är oförskämt gulliga och jättebra presenter till småssyskon och flickvänner!

Zaphod_UBBT

Swordsman
Re: Jättemesigt

"Jag kanske får jobba på min slacker-attityd."

Tja, eller så kan du ju ta det som en komplimang. Det är en god egenskap.

"Glöm inte Ymir, den tungsinte trollkarlen! Inget IndieCon-party blir komplett utan honom!"

Utan tvekan. Fanken. Man glömmer alltid någon.

Feuflux

omjonasson.se
Fantasyversion också

Eftersom ninjor trots allt inte är allt så tänkte jag skriva ihop en fantasyversion också.

Får direkt problem med vad jag vill vara... antingen en utbyggdsjägarslacker som mest drar runt eller någon sorts magiker. Det får bli en kombination: hippieanimist.

Eftersom den här gruppen ska flänga runt på mängder av äventyr krävs det nån som kan spöa upp alla orcher som kommer och stör oss. Dem biten sköter riddare Muggas om. Med sin blänkande rustning och skinande svärd (som heter Orchklyvare eller något annat mysigt) ser han till så att ingen av oss kommer till skada. Givetvis gör han alla orchklyvningar till ära åt sin hjärtas dam.

Han (Han alltså, inte han) är gruppens tjuv/lönnmördare. Han är den som på påståendet "vi har inga pengar" svarar "vänta ett ögonblick..." och om vi måste veta vad Baron Elaking pysslar med skickar vi iväg Han som spanare medan vi andra sitter kvar och dricker öl på värdshuset.

Mask är gruppens bard/underhållare och har alltid sina kära penslar med sig så att han på ett ögonblicks varsel kan slänga ihop en tavla om inspirationen infinner sig. Penslarna fungerar även som stiletter ifall någon kommer och är uppkäftig.

Feliath är gruppens lärde man. När någon drake ställer en massa gåtor puttar vi fram Feliath och håller tummarna. Dessutom skissar han på en massa ritningar till zeppelinare och andra konstigheter... alla vet ju att det bara är fåglar och magiker som kan flyga.

Dnalor får följa med och klaga på att alla våra äventyr är rälsade hela tiden, han kan få jägarrollen nu när jag blev magiker.

Rising får bli helare och klaga på att vi är lökiga när vi envisas med att slåss med orcher och bli skadade hela tiden. Helst vill han åka till Chronopia och gå på en massa pubar.

Sedan tar jag med kalcidis som kock (nån måste ju fixa käk när vi dräller runt i farliga skogar och så, och jag tänker då inte göra det). Dessutom är han bra att ha om man måste charma upp nån adelsdam någon gång.

Det här gänget skulle troligtvis splittras inom ett par sekunder så det behövs något som håller ihop oss, tyvärr kommer jag inte på något bra. :gremsmile:

Nightowl

Champion
Re: Fantasyversion också

Det här gänget skulle troligtvis splittras inom ett par sekunder så det behövs något som håller ihop oss, tyvärr kommer jag inte på något bra.
Enkelt! Den den grymme nekromantikerfursten Ymir har lagt en bestialisk besvärjelse på er så att odöda maskar börjar växa i era njurar och sakta äter sig ut samtidigt som de skapar ångestskapande hallucinogener om ni inte samarbetar för att finna miniatyrmålningen av hans älskade som stals av en av hans nazgröntjänare* när denne deserterade till Lindenius' Våga Vara Positiv-läger!

Erik

*Som en nazgûl, but more blue . *Erik gömmer sig bortom tidens ände efter den vitsen*

Rickard

Urverk speldesign
Ååååååhh! :D [edit]

"*Som en nazgûl, but more blue . *Erik gömmer sig bortom tidens ände efter den vitsen*"
Eller så är allas mål att jaga en uggla som kan dra riktigt torra skämt.. :gremlaugh:

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som trodde "nazgröntjänare" först var en lustig omskrivning av Svavelvinters shaguliter som både är gröna i hyn och har naziliknande tecknen på rockärmarna vilket gjorde att Han därmed inte fattade vad Nightowl menade med "Som en nazgûl, but more blue" ändå tills han uttalade "gul" i nazgûl och allt detta gjorde säkert att Han tyckte skämtet var ääännu sämre (fast lite klyftigt var det med dubbelbetydelsen, om än den kanske var oavsiktlig)[color:"green"]

Sodivra

Champion
Moderator Allstars

Likt forumets rollspelsmakare så har fantasyvärldar oftast också de som spinner och förändrar regler och omgivning - Magikerna. Vilka är då mäktigare än akademins Fyra Styrande?

Vi har Illern,
animist och Alice Cooper-aktig
illusionist som kan framkalla de
mörka djuriska synerna, men
ändå är rätt mysig.

Vi har Kitzune, lurig
åkallare och artefaktmagiker,
lika sjukt soft (eller soft sjuk)
som på bilden.

Sereg representerar den
gamla filialen, en traditionell
magiker som kan <a href="http://forum.rollspel.nu/showpost.php?Number=105637" target="_blank">rätta och
säga till</a>, och ser ut som en riktig gubbe.

Och jag själv är väl skymningsmagikern,
mentalisten mellan allvaret och skämtet,
den vaga mellan oförståendet och insikten,
den obalanserade balansmästaren..
Iallafall så länge jag har min Avatar Classic. :gremwink:

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Hörrödu...! [ANT]

Det där var baske mig det roligaste jag läst på hela dan..! :gremwink:

Troberg

Sinister eater
Re: Trudvang, the forumway !

Som bärsärk skulle jag nog vilja b. la ha Troberg..
Ha, enda sättet jag skulle funka som bärsärk är om jag hade suttit i en tank!

Nightowl

Champion
Rockar fett!

En bit på sidan om mig lutade sig min chefstekniker troberg tillbaka i sin stol. "Det är en Flumm-kub", skorrade han på sin sydgalaktiska dialekt, "Arvidosimperiets främsta slagskepp".
För att det förtjänar att upprepas! :gremsmirk:

Erik

Man Mountainman

Storsvagåret

Enkelt! Den den grymme nekromantikerfursten Ymir har lagt en bestialisk besvärjelse på er så att odöda maskar börjar växa i era njurar och sakta äter sig ut samtidigt som de skapar ångestskapande hallucinogener om ni inte...

Pah! Det låter ungefär så rälsat som ett äventyr kan bli! I will have none of it! De där maskarna kan käka mina njurar bäst de vill; jag tänker bygga ett värdshus!

Mörker

Warrior

Så vad tar du för en sådär tre kaggar brännvin? Om njurarna ändå går åt hela tiden så får vi göra det bästa av situationen...