Men varför? Du anger ingen anledning till att inte skriva om böckerna, bara att det faktum att göra det är klandervärt. Dåligt underbyggt? Ytterligare en princip kanske?God45 said:Jag har inget emot att man länkar till de trådarna eller att man citerar dem. Det kan finnas bra grejer i dem. Men skriv inte i dem så att de åker högst upp i listorna. Nu kan jag dessutom lägga till argumentet att om man skriver i de gamla trådarna så är det lite som att skriva till saker till gamla böcker. De är vad de är och det är smaklöst att ändra dem. Hell, jag är till och med ok med att man startar en ny tråd om en gammal tråd om man vill.Gillar liknelsen.
Fast jag undrar om det inte finns en massa visdom också i gamla trådar. En av forumets mest hyllade användare som dessutom är död och inte kan glädja forumet med nya insiktsfulla inlägg, Rising, har skrivit en massa trådar som anses av många vara pärlor. Att inte få romantisera de trådarna för att det däri eventuellt skulle kunna förekomma ett inlägg som någon nu levande forumdeltagare eventuellt inte vill kännas vid, är att straffa ett helt ämne, ett helt forum för vad en enda deltagare på det forumet inte nu längre vill kännas vid.
Skönlitterära böcker brukar sällan skrivas om, men däremot faktaböcker gör det ju hela tiden med nya editioner.