CapnZapp said:
Det du har något emot är trådnekromanti i allmänhet, inte specifikt att trådar från just låsta forum ska diskrimineras. Eller hur?
Jag kan ju leta upp en ohemult gammal tråd i det här forumet och posta vidare i den tråden. Om det är en tråd där du tillskriver din kärlek till Europe och pudelrock (för att hitta på ett exempel) förstår jag om du känner dig trollad. Men om det bara är en tråd där någon ställer en fråga om en rollspelsmodul och får ett faktabaserat svar, ja då handlar det bara om nekroing i dess mildaste form. Det kan vara en besökare som hittat hit via Google, och helt sonika svarar där och då han/hon skickats.
Ingen tråd i detta forum är verkligt död om inte moderatorerna specifikt låst den.
Men alla trådar i ett låst forum är i praktiken lika låsta som om moderatorerna specifikt låst dem.
Det var det jag tyckte var lite synd. Att många rollspel fått ett eget forum och dess trådar därefter "fångats" i ett nerstängt forum istället för att "bara" ligga vilande och vänta i allmänna rollspelsforumet.
Tack för att du läste.
De är gamla, de är så satans, satans gamla. De är fyllda med en massa åsikter skrivna av individer som antagligen har ändrat sina åsikter sedan tråden dog tre eller fyra gånger. Hela företaget bygger på att nekromantikern inte orkar skriva en ny startpost där han formulerar sig ordentligt.
Att tråd nekromanca är med andra ord ett forums motsvarighet till att släppa en högljudd, illaluktande fis under en finmiddag. Du kan hävda att fisen inte skadar någon allt du vill. Den stinker ändå.
Bara starta en ny tråd. Det tar 30 sekunder att göra det.