Nekromanti Forumet tappar [möjlig OT]

ClaesFredrik

Veteran
Satt och kikade på lite gammla inlägg på forumet och hittade ett från mitten av maj 2001 som verkligen visar hur detta forum har tappat.

På den tiden var det en mindre spänd och tråkig stämning här på forumet. Visserligen fanns det riktigt tråkiga människor även då (ta det inte personligen Frixeray och Ignatius om ni nu finns kvar) men de flest var mer avspännda.

Tråden jag tänker på heter Apa (jag har tyvärr ingen aning om hur man skapar en länk) men jag föreslår att ni alla tar en titt på den tråden. 49 inlägg lång och inte låst, trots att den inte var dödsallvarli alla gånger.

Saknar den gammla stämningen helt enkelt.

PS. Om någon som kan länka vill hjälpa mig med det skulle jag vara mycket tacksam. Ds

Ps2 Jag har valt detta forum (och inte www.rollspel.nu forumet) eftersom det handlar om det här forumet. Ds

NOSTALGI.....snyft

walium

Ganska töntig, faktiskt
"Saknar den gammla stämningen helt enkelt."

Med tanke på att du själv har blivit låst två gånger så kan man undra vad du egentligen har bidragit med för att höja stämmningen.

Här har vi ett fint gammalt inlägg ifrån ditt alterego.
Eller varför inte det här inlägget?
För att inte tala om det här inlägget.

Med andra ord är du knappast rätt person att klaga.

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Tråden flyttas.

Tråden handlar om Eon-forumet och inte om Eon som spel. Därav så flyttas tråden till wrnu-forumet.

/Naug, modererar

ripperdoc

Myrmidon
Visst är det trevligt och mysigt med "diskussionsklubbar" där man kan prata lite om ditt och datten, vara oseriös, etc (det tycker jag!). Möjligtvis var användarna tillräckligt få år 2001 för att detta skulle fungera på Eon-forumet, men face it, idag är Eon-forumet betydligt mer besökt. Fler besökare genererar fler inlägg, och moderatorernas roll har i allt högre grad blivit att försöka begränsa mängden nya inlägg. Varför? Av den enkla anledningen att folk inte har lust att vara på ett forum där hälften av trådarna är fullständigt ointressanta, eller där diskussionen man startade igår har försvunnit in i arkivens djupa gömmor dagen därefter. Blir besökartrycket ännu större får vi kanske dela upp forumen, men tack vare mer och bättre moderering har Eon-forumet ryckt upp sig en del på sistone, IMHO.

Ta en jämförelse med verkliga livet. Det vore inte det minsta mysigt att stoppa in alla Eon-forumbesökarna i ett rum och låta alla prata om de vill, samtidigt. Det skulle bli en kakafoni utan like, inte sant? Låt därför folk som vill ha mysiga diskussionsklubbar göra det någon annanstans, och låt Eonforumet vara till för reglerade men givande diskussioner kring Eon. Det vi moderatorer gör här på forumen är samma sak som mötesformaliteter gör i verkligheten; styr upp diskussionerna, förhindrar att folk "pratar i mun på varandra", etc. Var glada att ni inte behöver be om tillåtelse att tala (skriva), som på de flesta formaliserade möten i verkligheten :gremgrin:

/RipperDoc - kommenterar inte ClaesFredriks stora förkärlek för många identiteter

ClaesFredrik

Veteran
Men det hör väll inte hit...Eller [NT]

NT betyder visserligen no text men men...

Förstår inte vad det var som var fel på
KHELATAARFORUM NU!!!!!! inlägget... någon som vill förklara?

walium

Ganska töntig, faktiskt
Ack, ClaesFredrik.

"Förstår inte vad det var som var fel på KHELATAARFORUM NU!!!!!! inlägget... någon som vill förklara?"

Du har varit en medlem av det här forumet så länge nu att du borde veta vilka regler som gäller. Omotiverade struntinlägg blir låsta. Om du verkligen vill ha ett Khelataarforum så måste du motivera och argumentera för detta. Det räcker inte med bara ett tomt inlägg. Är det verkligen så svårt att förstå?

Troberg

Sinister eater
Grabben kan uppenbarligen inte ta en hint. Jag kan förstå om någon blir kickad en gång och kommer tillbaka och skärper sig, men att komma tillbaka två gånger utan att skärpa sig är bara korkat.

Jag säger kicka honom, permanent.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Jag säger kicka honom, permanent.

Jag vet inte, men är inte permanent ban ganska omöjligt att genomföra?

Troberg

Sinister eater
Jag vet inte, men är inte permanent ban ganska omöjligt att genomföra?
Direktkickning vid registrering då, utan att vänta på att han ska klanta sig (igen).

chrull

Stockholm Kartell
Re: Men det hör väll inte hit...Eller [NT]

Det hör hit i största grad, eftersom det är personer som du som tvingar folk att låsa inlägg och gnälla.
Det är personer som du som inte klarar av en diskussion utan att hänga ut folk eller använda dig av personangrepp.

KHELATAARFORUM NU!!!!!!
är inget argument. Det krävs mer än så för att vi ska öppna nya forum här.

chrull

seinet

Swashbuckler
Det är svårt, men vi skall banna hans IP-nummer ifall fler misstag görs, det är ett beslut alla i redaktionen är med på (det var ju en del som ville ge honom en chans till så då blev hans IP inte bannad för någon vecka sedan).

Nåja, nu skall jag till Vrångö och vara vrång :gremtongue:

/Seinet Wintermute

Troberg

Sinister eater
Det är svårt, men vi skall banna hans IP-nummer ifall fler misstag görs
Kolla för säkerhets skull att han inte sitter på en dynamisk IP eller en skol-IP eller liknande. Vi vill ju inte kicka hans grannar och skolkamrater...

seinet

Swashbuckler
Han sitter på såkallad "dynamisk IP", fast som en person (kom inte ihåg vem) nämnde så sker ett IP-byte ungefär varannat år?

/Seinet Wintermute

Troberg

Sinister eater
Han sitter på såkallad "dynamisk IP", fast som en person (kom inte ihåg vem) nämnde så sker ett IP-byte ungefär varannat år?
Det kan ha varit jag som nämnde det, men tyvärr kan man inte lita på det. Risken är att man blockar hans oskyldiga granne i två år (fast det är klart, det går väl att reda ut).

Balderk

Swashbuckler
Och hur stor är egentligen chansen att han soskyldige granne också vill gå in på rollspel.nu?

Inte särskilt stor...

/Balderk, tycker det är bättre att ta risken, grannen får väl klaga isf

Azagthoth

Myrmidon
Det brukar jag konstatera när jag varnar folk. Använder man ett fast IP från en skola och dummar sig kan man förstöra för samtliga som försöker besöka forumen i framtiden. Det är dock otroligt ovanligt att vi bannar IP-nummer, men i det här fallet så får karln skylla sig själv.

Netfeed

Swashbuckler
tycker att man skall betänka att om man sitter på modem så kan man ju förstöra för någon annan med och han kan fortfarande skapa användare...

Foggmock

Myrmidon
tja, jag kan byta IP-nummer hur jag vill men det tar ungefär 20 minuter. telia ADSL och en windowsburk.. inte svårt.

Erufailon

Swordsman
hur byter man ip med telia aDSL, har det själv och mitt IP har bara ändrats en gång...
sedan kan jag ju säga att ni som vill banna honom kan kolla på hans inloggingar och se ifall de är samma IP, annars så sitter han säkert bakom ett fjuttigt modem och det går ju då inte göra så mycket då :gremfrown: