Nekromanti Forumet uppdaterat

Re: Upptäckte en sak till...

En liten sidofråga: Vad betyder de fyra gula stjärnorna bredvid mina inlägg? Three strikes and you're out, we're just waiting until you don't expect it?
Har du lagt märke till den nya betygsfunktionen som finns längst ner på varje inlägg? Det som visas i alla inlägg på tråden är alltså trådens betyg just nu (antar att det är medelbetyg eller något sådant.

/Black Dwarf, smart.

Troberg

Sinister eater

Har du lagt märke till den nya betygsfunktionen som finns längst ner på varje inlägg? Det som visas i alla inlägg på tråden är alltså trådens betyg just nu (antar att det är medelbetyg eller något sådant.
Jag tror inte det, det verkar höra till personen. Till exempel verkar jag alltid ha fyra och du verkar alltid ha tre. Kanske det betyder att jag är en bättre människa? :gremwink:

Jag tror inte det, det verkar höra till personen. Till exempel verkar jag alltid ha fyra och du verkar alltid ha tre. Kanske det betyder att jag är en bättre människa?
Nepp, bara att du är mindre snuskig :gremshocked:

Det verkar faktiskt vara en personlig bedömning lustigt nog, men innan när jag kollade hade jag fyra stjärnor också.

/Black Dwarf, förvirrad

King Kromm

Hero
Re: Betygsätta användare? Hjälp!

Själv tänker jag nog vänta med att kommentera det tills jag själv e bedömd :gremsmile: Kanske tycker jag ungefär lika bra om detta som jag får betyg?

Fast ärligt, så dette e ju nästan inte lite obra funktion!

Men annars så tycker jag nog att du förtjänar minst en etta iaf skugvarg, minst! :gremcool:

Rising

Vila i frid

Det är ju era personliga betyg, grabbar! Klicka på en profil så kan ni ge betyg på folk. Det är medelbetyget som visas, så det kan mycket riktigt åka upp och ner med tiden. Jag har gett betyg på er båda (men jag säger inte vad jag gett) så ni har iaf en vettig bedömning i grund och botten från mig.

(Personligen skulle jag helst vilja se en siffra på hur många som röstat på en, och bli den som flest personer på forumet hade åsikter om)

/Riz

Rising

Vila i frid
En del upptäckter...

...dels är det så numera att om man byter bild så byts bilden på alla ens inlägg, även de gamla. Så var det inte innan. För högfrekventa bildbytare som jag själv är det förstås dumt, men jag förstår poängen. Man slipper en massa trasiga länkar på de riktigt gamla inläggen.

Nå,något annat jag märkt att en del gamla inlägg får en generad smiley som ikon istället för den vanliga mappen. Kolla på den här tråden, till exempel... Ska det vara så? Det ser rätt häftigt ut, men är det en feature eller en bugg?

Spännande, spännande... Jag skulle gärna vilja skriva mina egna inlägg och välja en generad smiley som ikon...

/Riz

Skuggvarg

Hero
Fler upptäckter

Visst är det trevligt att man nu kan ladda upp en bild istället för att länka till platsen där den finns (det blev i alla fall Skuggvarg lycklig över). MEN:
I min lista över gamla trådar som jag lagt in som favoriter finns det nu sju blanka rader (allihop kompletta med kryssruta, ifall jag skulle vilja radera de blanka raderna). Detta tolkar jag som att det är gamla diskussioner som helt enkelt raderats. Är det så, eller beror det på något annat?

/Skuggvarg

Troberg

Sinister eater

Jag har gett betyg på er båda (men jag säger inte vad jag gett) så ni har iaf en vettig bedömning i grund och botten från mig.
Du inser att du genom att inte säga vad du gett antyder en rädsla för reprisalier i form av dåligt betyg. och eftersom du är rädd för det så betyder det att vi har anledning att ge dig dåligt betyg? :gremwink:

Vad säger ni om en tråd för utbyte av femmor? Ett slags klubb för inbördes beundran. :gremlaugh:

Troberg

Sinister eater
Re: En del upptäckter...

...dels är det så numera att om man byter bild så byts bilden på alla ens inlägg, även de gamla. Så var det inte innan. För högfrekventa bildbytare som jag själv är det förstås dumt, men jag förstår poängen.
Det är lätt att fixa, åtminstone delvis. Byt inte bild genom att ändra länken här, byt bilden du länkar till på din server. Kommer iofs att slå igen på gamla inlägg, men om man byter ofta nog så kommer folk att få variation ändå.

Jag har för avsikt att skriva (troligen till helgen) en ny plugin till min webserver som slumpmässigt svarar ur ett urval med bilder på varje request. Tråkigt för er som förlitar er på cache, men ni andra har en lycklig framtid med massor av olika Anders Troberg-bilder att se fram emot! Nej, släpp cyanidpillren!

Rising

Vila i frid
Awww kom igen!!! Censur?!

På nästa rad kommer jag skriva det engelska ordet för "bajs":
[censur]!

Går det att stänga av censuren?

/Riz

Rising

Vila i frid

"Jag har för avsikt att skriva (troligen till helgen) en ny plugin till min webserver som slumpmässigt svarar ur ett urval med bilder på varje request."

Låter häftigt. Jag hade en idé förut om att ha en slumpgenerator i ens signatur som slumpade fram olika bilder i ens alla inlägg, men det låg långt utanför min kompetens.

Jag antar att det är enklast att skriva koden på sin egen server, men återigen skjuter man långt utanför min kunskapshorisont med såna krångligheter.

Nämnas bör att jag är ett riktigt plommon på att programmera och misslyckas med de enklaste uppgifter. Nåja, jag ser fram emot slumpade Troberg-bilder iaf.

/Riz

Skuggvarg

Hero
Censur? Blä!

Censur är direkt otrevligt ju! Låt folk bestämma själva vad de ska skriva, och blir det olämpliga saker som går över gränsen får väl moddarna gå in och säga ifrån. Automatisk censur kan bara bli fel. Det påminner om det där netnanny-programmet som bytte ut skådisen Dick van Dyke, mot Dirk van Gay.

/Skuggvarg

Storuggla

Champion
Re: Censur? Blä!

Då ska jag ta och testa hära, på nästa rad skriver jag namnet på en japanska svamp ...
shitakisvamp!

Sen ska vi se...

Storuggla, anser att moddisarna blir arbetslösa

Kimon

Swordsman
Re: Awww kom igen!!! Censur?!

Hmmm...

Kanske går att gå runt en sådan sh*t-funktionalitet? Tanken måste ju vara att användarna skall få uttrycka sitt hjärtas mening och då måste man ibland få säga sh-t, eller varför inte sh|t.

shitakesvamp?

Balderk

Swashbuckler
Re: Censur? Blä!

och en så enkel sak som [censur] (engelska ordet föär bajs) borde man väl få skriva? det skriver man ju när man blir överraskad, oftast.

ex. nya rollspelet blablabla har kommit! svar: [censur] (engelska ordet för bajs)

var bara tvungen :gremwink:

/Jonas, har mycket att göra

Troberg

Sinister eater

Jag antar att det är enklast att skriva koden på sin egen server, men återigen skjuter man långt utanför min kunskapshorisont med såna krångligheter.

Nämnas bör att jag är ett riktigt plommon på att programmera och misslyckas med de enklaste uppgifter.
Gör som jag: skriv din egen webserver. Det är enklare att skriva en egen webserver och programmera mot den än att försöka lista ut hur nollorna som gjort en färdig misslyckats med att tänka! :gremsmile:

Skämt åsido, det är ett kul programmeringsprojekt och mycket lättare än vad man kan tro. Det tog mig några timmar att göra en som kunde serva "döda" sidor, en vecka att ge den full programmerbarhet, behörigheter, loggning, resume med mera. Enda jag inte lyckats få rätt på är HTTP upload. Om någon känner till detta så hör gärna av er (har gjort enligt de gällande RFC-erna, och det tycks inte vara så det funkar i praktiken (iofs symptomatiskt på hela webserver/browser-fenomenet. En portmonitor är till större nytta än standarddokumentationen...)).

Nåja, jag ser fram emot slumpade Troberg-bilder iaf.
Muhahaha. Ett offer...

Undrar om man kan ha jobbigt långa animerade giffar (jäklar, devil-smilyn är också borta!)?