Nekromanti Forumet uppdaterat

Storuggla

Champion
Re: humor!

Jo, det är ju där de flesta värderingar ligger. För säkerhets skull bör vi nog ta bort alla substantiv också, det finns en del sådana som innehåller värderingar. Eller hur, dynghjärna?

Såklart! Vi vill ju ha ett forum fritt från allt som kan verka stötande, såsom... du, jag har något emot vissa verb också... :gremwink:

Storuggla, anser att censuren borde censureras

Troberg

Sinister eater

Varför inte ta bort alla verb också när vi ändå är igång. Det skulle bli ett sådant trevligt och innehållsrikt forum då...

"och inte för och så vidare..."
Jo, men du missade några saker:

"för" är också ett substantiv (vi kan nog lugnt utgå från att det bara är en ren ordmatchning)
"så" är också ett verb
"vidare" är också ett adjektiv
"inte" låter så negativt så vi tar bort det

Kvar blir då "och och", garanterat oförargelseväckande!

Ackerfors

Alas, your rapids!

Ajdå, det tänkte jag inte på, men du har givetvis rätt. Fortsätter nu mitt inlägg så som det skulle sett ut med våran censur.

Och och och. Och och och och. Och och och och och...
Ock ock... :gremtongue:

Troberg

Sinister eater

Ajdå, det tänkte jag inte på, men du har givetvis rätt. Fortsätter nu mitt inlägg så som det skulle sett ut med våran censur.

Och och och. Och och och och. Och och och och och...
Nja, du borde ju kunna släng in några prepositioner också.

Gardener

Champion
Re: Wohoo... men...

Nej, endast de taggar som listas i FAQ:n kan användas just nu. Som sagt så kommer jag så småningom lägga in alla märkningar vi hade innan och även en del nya, men det är några buggar i märkningssystemet som måste fixas först.

Gardener

Champion
Re: En upptäckt

Kan vara någon bugg i hanteringen av nya-inlägg på kontrollpanelen. Har för mig att såg att de låg kvar från raden innan i natt, men kunde inte kontrollera det utan nya inlägg.

Om det nu inte är så att du missuppfattar vad de står för. När det görs ett nytt huvudinlägg (dvs en ny tråd) så står det 1 nya på både trådar och inlägg, eftersom det är både ett nytt inlägg och en ny tråd.

Gardener

Champion
Bild vid inlägg fanns även i gamla versionen, förutsatt att man hade inläggshuvud visad vid sidan (som är enda inställningen nu). Och valt i sina inställningar att man ville se användares bilder vid inlägg förstås.

Vi får se om vi tar med smileys från gamla systemet, det är iaf väldigt enkelt att lägga till dem. Men själv är jag lite allergisk mot många smileys så det lär bli begränsat, dessutom skär det sig lite med de 3Diga som vi har nu att ta in andra sorters smileys också.

Varför skulle det vara en bortglömd inställning att ha med den texten i titeln?

Gardener

Champion
Re: Upptäckte en sak till...

Det finns en kryssruta för att systemet ska komma ihåg en vid varje besök på inloggningssidan, det ska bara vara att kryssa i den. Efter uppgraderingen måste dock alla logga in på nytt, eftersom det är ett helt nytt forumsystem (och lite nya inställningar).

Stjärnorna du åsyftar är mycket riktigt personliga betyg, men man kan även ge betyg på trådar, vilket är det man gör längst ner på trådsidor.

Gardener

Champion
Re: Lycka för alla forumspottare!!!

Vad är det för fel på layouten? Jag har jobbat som en liten gnu för att få det så välanpassat för våra ändamål som möjligt, så om det är något som är konstigt så är det något jag har missat och därmed behöver bli informerad om.

Jo, inloggade-sidan är lite upphottad, sitt inte för länge där bara, så att du glömmer att skriva. =]

Det talades tidigare om önskemål att kunna skicka meddelande till övriga inloggade eller något dylikt. Detta är en funktion som vi kanske kommer lägga till, ett sorts miniklotterplank som kallas Shout Box.

Johan K

Gammal & dryg
Trevligt !! + en fråga !

va´trevligt !!
Sånt här är skoj !! Ska bara försöka lära mig det nu... :gremconfused: :gremsmirk:
Fast det är ju synd att man måste stänga av brandväggen, varför detta ????

Gardener

Champion
Re: Hjomänvisst... eller?

Nej, det alternativet är borttaget i den här versionen, vilket beror på att det inte hade gått att få till bra iom det nya mallsystemet. Å andra sidan är det väldigt enkelt för mig att ändra det i mallen, men då skulle det gälla för alla och det kommer inte hända.

I framtiden kommer det dock bli möjligt för er besökare att välja mellan olika mallar och då kan det tänkas att vi gör en mall för inläggshuvud ovanför inlägget.

Men jag använder ett browser-fönster på 800 pixlar i bredd och ser inga problem med inläggshuvudet på sidan, å andra sidan har jag ju haft så sedan start.

Gardener

Champion
Länka direkt till en tråd?

Jag har gjort ett script så att man ganska enkelt kan göra länkar till andra inlägg (via inläggets nummer, vilket kommer visas vid inlägget) med en märkning. Det kommer att komma tillsammans med de övriga extra märkningarna.

Gardener

Champion
Re: En del upptäckter...

Möjligheten att välja inläggsikon (den lilla bilden framför rubriken) har vi tagit bort då vi tycker det suger stenhårt. Det blir alldeles för plottrigt och svårläst och tillför ingenting till diskussionen. Det är bättre att ändra i ärendet istället så att man faktiskt ser vad det är som åsyftas. Helt personlig åsikt förstås, men det är ingen idé att försöka få oss att byta, jag vill ha ett rent forum.

Att det syns på vissa inlägg är en bugg som jag ska åtgärda, glömde visst att fixa det.

Gardener

Champion
Re: Fler upptäckter

Det beror nog på en bugg... Har för mig att jag läste något om det där när v6 precis kommit ut, men det var ett tag sedan. Och buggen borde varit fixad för länge sen. Ska kolla upp det.

Johan K

Gammal & dryg
en hittad sak..

Det kanske redan har varit uppe, men ändå.
Man kan inte se använadrens alla inlägg som har gjorts.

Gardener

Champion

"och samt kanske men nej!"

Och den som tar var det citatet kommer ifrån vinner första pris! Och den som gissar vad första pris är får guldstjärna i kanten. =]