Nekromanti Forumet uppdaterat

Punger

Hero
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Trådar men inte folk

Håller med där. Trådarna kan man väl få betygsätta... antingen som en riktlinje om det är en "bra" (även om det kanske är väldigt mycket upp till var och en vad som är bra) diskussion eller inte. Kan ju vara bra att kolla om man inte har tid att läsa alla trådar.

Folk däremot känns som ni säger lite fel. Förvisso så är de flesta troligen vana att bli betygsatta men då gällde det skolan och av lärare. Här är det med en stor folkmassa, vilket kan bli elakt istället.

Punger säger ja till trådar och nej till folk! :gremtongue:

Johan K

Gammal & dryg
Dum fråga..

Som sagt, kanske lite korkad fråga..
men var i hela friden hittar man censur-knappen eller är den inlagg själva forumet ??

Gardener

Champion
Nu var det ju just såna saker jag ville ha kommentarer på innan vi bytte och därför som jag åtskilliga gånger påpekade att admins och moderatorer skulle gå in och kolla på testforumet. Varför vänta med nu till att ge kommentarer? >=I

Forumbeskrivningen är tänkt att vara mindre, men det försvann nog i senaste testinstallationen, ska fixa tillbaka det.

Att lägga snabbmärkningsrutorna till höger på sidan är ingen bra idé nu när det är så mycket, om någon vill ha en bred inläggsruta så kommer sidan bli väldigt bred. Själv tycker jag det är mycket bättre som det är nu, det ligger ju närmare själva rutan till exempel. Jag tror det är en vanesak.
Jag skulle kunna lägga in en Fortsätt-knapp direkt under inläggsrutan dock, så man kan gå vidare utan att behöva scrolla ner om man nu skulle behöva det.

Eftersom många inte har den blekaste om vilka som är moderatorer i ett forum så ser jag det som en grymt bra sak att den syns på sidan. Detsamma med övrig information, och det är ju inte direkt så att den är ivägen för nånting heller, så jag ser inte varför det skulle tas bort.

Angående inläggsinformationen så kommer den att ligga till vänster om inlägg numer. Det skulle vara möjligt att möjliggöra flera templates för detta, men det känns onödigt att koda när det kommer komma i framtiden. Dessutom börjar det finnas så mycket information där att det är omöjligt att lägga det ovanför inläggen.

Är det verkligen så jobbigt att hoppa-rutan är några cm längre ner? Visst går det att flytta, det är en enkel sak att ändra i mallen. Men jag undrar om det verkligen är nödvändigt? Är det inte bara, som med det mesta andra, bara en fråga om att det är nytt och därför "dåligt"?

Storuggla

Champion
Re: humor!

Hmm... Jag gissar på Moment 22.
Och som pris gissar jag en klapp på axeln.

Storuggla, minns censuren i den boken

Gardener

Champion
Re: Trevligt !! + en fråga !

Det beror på att galna brandväggstillverkare får för sig att det är mot den personliga integriteten att en webbplats för reda på att förra sidan man var på var samma webbplats. Något övernitisk inställning i din brandvägg alltså.

Det löses genom att man stänger av brandväggen helt (dålig lösning, då har man ju inget skydd), eller sänker säkerhetsnivån (något bättre, men fortfarande inte bra) eller stänger av nollställningen av REFERER-infon (bäst, denna är helt onödig att ha ändå, men kan vara lite klurig att hitta).

För de som vill så kan jag leta fram instruktioner (på engelska) för hur det senaste förslaget görs i Norton och andra vanliga brandväggar.

Johan K

Gammal & dryg
Aha..

oki, men vet du var man hittar REFERER-infon ??
jag vet tyvärr inte det... :gremblush:

Gardener

Champion
Re: Trådar men inte folk

Jag skulle snarare vilja säga att det är tvärtom. När en person ger någon ett betyg så är man helt utlämnad till den personens förmåga att objektivt ge betyg vilket kan resultera i precis vad som helst. Om det är många som sätter betyget är chansen mycket större att det blir rättvist, då betyget inte är beroende av en enda persons åsikt.

Sen tycker jag att man får ta det för vad det är, det är ju knappast något seriöst, att ta illa upp av det är ju lite väl överdrivet.

Slutligen så lär man bara få dåligt betyg om man nu har retat upp en väldig massa personer och då kanske man ändå bör fundera över varför de är uppretade.

Nu är jag inte direkt för betygsättningen heller, men jag tycker att folk överdriver dess seriositet.

Sodivra

Champion
Sorry Gardener, jag var för mesig i granskningen.. :gremblush:
Nej, att listen ligger där är inget problem, jag bara funderade över möjligheten att ta bort "informations"-listen. Fast den kommer som sagt nog bara märkas av i mycket korta trådar, och är kanske inte så mycket att bry sig om..

Gardener

Champion
Tillåt skicka REFERER i Norton Personal Firewall

Jag har hört talas om att det finns manualer och hjälpfunktioner, men jag kanske bara har drömt om dem.

Du hittar en beskrivning av hur du lägger till www.rollspel.nu som en site som får referer-information i Norton Personal Firewall på Symantecs support-sidor.

Sodivra

Champion

Det är nog inte det med att det är många som betygsätter en, som det faktum att nu betygsätts ens åsikter, och hur mycket värt det är att prata med en.. Det känns bara tråkigt tycker iallafall jag.

Visst överdrivs seriositeten, men även mottagarna av betygen kommer överdriva dom.

Punger

Hero
Dumma korta trådar

Faktiskt så kan jag hålla med att det är lite "störande" med den där informationslisten i korta trådar. Kolla den här tråden. Men det är väl inte så mycket att göra åt då man ju kanske vill betygstätta en kort tråd också :gremtongue:

En sak till:
Borde inte "Sök"-knappen ligga under "sök"-rutan eftersom de andra knapparna ligger under sina respektive rutor?..pjuhh... knppar och rutor... :gremcrazy:

Gardener

Champion

Snarare hur bra, hjälpsamma svar som personen ger, eller hur intressanta inlägg som personen skriver än vilka åsikter de har. Hur många ger någon betyget 1 eller 2 om de inte gjort nåt rejält dumt? Och har de gjort nåt rejält dumt som gör att många ger dem 1 eller 2 i betyg, är det inte så att de är värda det då? Uppför de sig bättre senare kanske andra ger dem bättre betyg ("Varför har den här reko killen bara 2 stjärnor, jag ger honom en femma!") senare.

Och sen undrar jag vad som är så farligt med att folk blir betygsatta? Vad jag minns så händer det på andra ställen i livet än här på forumet. Och det med saker som kan påverka personers liv, vilket dessa knappast gör.

För övrigt kan jag meddela att det finns många forum och communitys där betyg finns och det fungerar alldeles utmärkt. Är det någon som menar att besökarna på www.rollspel.nu skulle vara extra elaka och hemska?

Gardener

Champion
Re: Dumma korta trådar

På vilket sätt är den störande?

Den ligger ju under inlägget och är inte ivägen eller ens utstickande.

Punger

Hero
Inte i vägen...

...men det blir lite störande eftersom det inte är så många inlägg (i detta fall bara ett) och då försvinner nästan listan med inlägg i all information. Men det får vara så ändå, för rättvisa ska väl även gälla trådar... :gremlaugh:

Ändrade förövrigt lite i mitt ovanstådende inlägg: "Dumma korta trådar".

Krille

Super Moderator

""och samt kanske men nej!"

Och den som tar var det citatet kommer ifrån vinner första pris!"

Magnus & Brasse, revyn Varning för Barn, sketchen Manuscensorerna.

"Och den som gissar vad första pris är får guldstjärna i kanten. =]"

En telefonsignal?

Gardener

Champion

...och första pris är att själv få komma fram och landa!

Från samma revy, men sketchen Flygkaptenerna. =]

Helmgast
Nu funkar forumet med Opera!

Och tack för att smileyanimationerna är borta.

Betyg på användare borde bort, men betyg på tråd är bra.

Designen är ovan, men man vänjer sig nog. Det går snabbare nu men med ADSL gör det ingen skillnad. Det största problemet med förra versionsbytet var fula smileysar och nedsatt hastighet. Åtgärdat, man tackar.

Och det funkar bättre med Opera nu, vilket är jättebra. Hurra!