Nekromanti Forumet uppdaterat

Gardener

Champion
Re: Nu funkar forumet med Opera!

Skönt att höra att Opera-problemet är borta. Antagligen var det som jag trodde, att perl-versionen hanterade html-formulär med filuppladdning lite felaktigt.

På vilket sätt är designen ovan? Jag har gjort mitt allra bästa för att den ska vara så lik den gamla som möjligt. De nya funktionerna är dock svårt att undvika att få med i designen av naturliga skäl.

Quan'talis

Swashbuckler
Snyggt! [nt]

Nej, här var det tomt. Det står ingenting här. Det finns ingen länk till en sida om Geoffrey Chaucer heller, bara så ni vet :gremmad:

-JPS-

Re: En upptäckt

Om det nu inte är så att du missuppfattar vad de står för. När det görs ett nytt huvudinlägg (dvs en ny tråd) så står det 1 nya på både trådar och inlägg, eftersom det är både ett nytt inlägg och en ny tråd.

Jo, det vet jag. Det var därför jag försökte förklara att det stod att det hade tillkommit en ny tråd trots att det bara hade tillkommit ett nytt inlägg.
Men nu verkar det ha stabiliserats. Bara ibland som det gör så mera.

Låter bra [NT]

/Black Dwarf, som behöver en sådan funktion för att skynda på troberg som oftast är inloggad samtidigt, men talar i telefon istället för att svara på inlägg :gremwink:

Rickard

Urverk speldesign
Re: Forumet uppdaterat *edit*

Gillar smilisarna, särskilt att hairy blivit borttagen.. Den såg ju muppig ut och jag har alltid undrat vad den är till för.. Hur blir det i äldre inlägg där hairy har använts?

Jag gillar inte att titeln är i fet stil.. Det kanske bara är jag, men fet stil har en förmåga att dra till sig blicken när man ska titta vem som gjort inlägget.. Det är många gånger idag som jag har tänkt "Åh, har [color:\\"blue\\"]Riddaren[/color] gjort ett inlägg.. Han är tillbaka!".. Tycker kursiv skulle passa bättre..

Jag gillar även att man kan se hur många som är inne i tråden som man läser (och Inloggade är... WOW!)..

Att man kan se antal inlägg och vilken titel man har sabbar lite spänningen att få veta vad man kan levla till nästa gång..

~Inte för att [color:\\"green\\"]Han[/color] bryr sig

Quan'talis

Swashbuckler
Aj då

En annan nyhet torde väl vara att användarens status och inläggsantal uppdateras i gamla inlägg

Och signaturen också! Damn, nu gick hela min ondskefulla plan i stöpet! Måste börja på nytt.

Nåja, allvarligt talat, måste det vara på det här sättet? Jag tyckte det var ganska roligt att bläddra i arkivet och hitta inlägg där någon forumsveteran var Grisodlare. Det gav en helt annan känsla, helt enkelt.

-JPS-

Hasse

Hero
hmm

blev lite fel i förra inlägget, jag menar att jag gillar detta forumet bättre än det gamla. :gremblush:

Gardener

Champion
Re: Aj då

Jo, all användarinformation hämtas dynamiskt istället för att sparas med inläggen. Visst är det lite tråkigt att man inte kan se hur signaturer, titlar och liknande har ändrats med tiden, men det får man leva med.

Quan'talis

Swashbuckler

Fast jag märkte nyss att signaturerna finns kvar. Om man ser på ett gammalt inlägg och personen i fråga har bytt signatur sen det gjordes finns både den gamla och den nya signaturen där (filosofisk fråga: finns båda signaturerna där fast ingen ser på inlägget?). Mina onda planer för världsherravälde går vidare, med andra ord!

God natt

-JPS- walking after midnight

Gardener

Champion
Re: Forumet uppdaterat *edit*

Problemet med smileys är att vissa älskar dem och andra hatar dem. Själv lutar det åt det senare hållet då jag tycker det blir alldeles för plottrigt med sådana. Men om det är några som saknas speciellt mycket av folk kommer vi nog lägga till dem.
Smileys i tidigare inlägg syns fortfarande, förutsatt att jag flyttar över bilderna till denna installation.

Det om titeln kommer att vara ändrat i nästa version av systemet, men jag kan nog fixa till det redan nu så att det är användarnamnet som är i fetstil istället.

Man har väl kunnat se antal inlägg och titel förut också, på profilen? Sen är det inget som hindrar oss från att ändra level-nivåer. >=]

Gardener

Champion

Jo, det stämmer bra. Jag har kodat på ett system som ska rensa bort de signaturerna, uppdatera märkningstaggar i signaturerna och inlägg, fixa brutna länkar i inlägg (alla länkar till trådar i gamla inlägg har slutat fungera nu) osv. Men det är inte helt klart och istället för att vänta med uppgraderingen tills jag fixat det scriptet så tänkte jag att det kunde få vara lite knas med gamla inlägg ett tag.

Troberg

Sinister eater
Varför skulle det vara en bortglömd inställning att ha med den texten i titeln?
Bara min gissning. Det var inte så tidigare och det hade lite känslan av en missad default-inställning.

Spelar ingen roll för min del. Det är bara jag som är allergisk mot att behöva göra smygreklam för andra produkter än mina egna, trodde att du kanske hade missat det och ville veta.

Tippis

Warrior
Re: Hjomänvisst... eller?

Nä, någon större plats tar det väl egentligen inte upp - det är bara jag som är konservativ och gnällig. Slösa en massa pixlar på en tom yta... tsss... så kan man ju inte ha det! :gremgrin:

(Att jag sedan själv kör med ca 1000px bredd för att få in tom's hardware prefekt i fönstret kanske jag skall vara tyst med...)

Balderk

Swashbuckler
Re: Trådar men inte folk

Jag tror vi på det här forumet är väldigt snälla, iaf inte värre än på andra forum, jag har nog aldrig sett ett otrevligt inlägg här!

Jag är böjd att hålla med dig i den här frågan. Betygsystem fungerar bar hittills, har sett treor som lägst och dom jag gillar som har det har fått minst en fyra av mig. Och om man får ett dåligt betyg och har kvar det en längre tid kanske man ska fråga sig själv vad man gör för fel, och ändra på det. Visst kanske man blir lite upprörd eller sårad, men det kanske leder till att man blir en bättre forumsanvändare, är det inte positivt då? i längden

Jag tycker det är bra, man kan visa sin uppskattning till användare utan att behöva skicka ett PM(vilket jag tycker känns lite pinsamt, även om man skulle bli glad om man fick ett PM där det stod att någon gillar mina åsikter m.m.). Det är alltså anonymiteten som är bra.

Ser man nån med en etta eller två kan man ju ge honom en femma, då lär betyget öka om han inte fått massa ettor/tvåor

/Jonas :gremwink:

Johan K

Gammal & dryg
Ang. Norton Personal Firewall

Har försökt att mixtra med Norton Personal Firewall så att det funkar att skriva svar på forumet. Det har tyvärr inte funka för min del, är det nån som har fått det att funka ??

Gardener

Champion
Re: Ang. Norton Personal Firewall

Vad var det för fel på beskrivningen i länken? Den har hjälpt andra att få det att fungera iaf.

Gardener

Champion
Re: Hjomänvisst... eller?

Tja, om pixlarna slösas på höjden eller bredden är väl ganska egalt, som det är nu blir det ju mer kompakt då den extra information radas upp under varann. Dessutom blir det IMHO en bättre längd på raderna i själva inlägget, som annars blir alltför svår att följa.