Vem skulle slashas med vem i en shonen ai?
Duh! Rising med alla i de mindre porriga, fyllda med rosor och ömma blickar och halvöppna skjortor (eftersom han är ett sådant snusko), Storuggla med alla i de perversa (eftersom han är en ren och oskyldig gosse med vit skjorta och propra hängslen).
De kvinnor som det skulle skrivas mest om är de enda som
inte är queera på något sätt. Fanboys är sådana. Du kan således glömma att få krypa i säng med Vavva
och jag kan glömma tetateter med, uh, rks. Däremot skulle säkert någon peta ihop
mig med henne för att det är vad författarna till forumet (eller ja, du get min point)
menade hela tiden, genom
subtila hintar som dock är fullständigt uppenbara för alla vettiga människor när detta fan väl pekat ut dem för folk = ren inbillining.
Och hur skulle det se ut?
Felstavat, utdraget, fullt med kommentarer om att det är deras första fanfic så var snäll och kom inte med någon kritik, oerhört pinsamt för alla inblandade, och den enda som handlade om mig skulle jag spara i tre kopior och dessutom skriva ut och sätta upp på kylskåpet.
Vem skulle vara en Mary Sue som räddade världen?
*nitplockning* En Mary Sue är automatiskt en fan-karaktär i min vokabulär, så naturligtvis fangurlsens egna påhittade forumiter.
Men Johan K skulle nog passa bra, tror jag.
Erik