Nekromanti Forumets fanfiction

w176

Förlorad dotter
Låt oss säga att forumet var jättepopulärt och vi hade tusentals tonårsflickor, medelåldersdamer och snuskgubbar som skrev fanfiction om forumet. Hur skulle den se ut?

Vem skulle slashas med vem i en shonen ai? Och hur skulle det se ut? Vem skulle vara en Mary Sue som räddade världen?

w176

Förlorad dotter
Krille/Rising

Många många tonårsflickors hjärtan och fantasier skulle kretsa kring denna uppenbara kombination. Den äldre kunnige Krille och den yngre intelligenta och uppkäftiga Risning, so dessutom oftast är fiender. Hutlöst mycket skulle spekuleras kring vad som händer i de privata meddelandena mellan dessa två.

Novellerna skulle sträcka sig allt från trånade obesvarad ridderlig kärlek mellan dem till råa brutala kraftmätningar med höga ljud och sprutande... .svett. Men de skulle också ta upp viktiga teman som hur folk ser på romansen mellan den yngre Risning och den äldre Krille och hur de finner en gyllene medelväg i sina åsikter om rollspelande. I rätt många historier kommer de av någon anledning flytta tillbaka i tiden och hamna i den antika grekland... av uppenbara anledningar.

Nightowl

Champion
Vem skulle slashas med vem i en shonen ai?
Duh! Rising med alla i de mindre porriga, fyllda med rosor och ömma blickar och halvöppna skjortor (eftersom han är ett sådant snusko), Storuggla med alla i de perversa (eftersom han är en ren och oskyldig gosse med vit skjorta och propra hängslen).

De kvinnor som det skulle skrivas mest om är de enda som inte är queera på något sätt. Fanboys är sådana. Du kan således glömma att få krypa i säng med Vavva :gremwink: och jag kan glömma tetateter med, uh, rks. Däremot skulle säkert någon peta ihop mig med henne för att det är vad författarna till forumet (eller ja, du get min point) menade hela tiden, genom subtila hintar som dock är fullständigt uppenbara för alla vettiga människor när detta fan väl pekat ut dem för folk = ren inbillining.

Och hur skulle det se ut?
Felstavat, utdraget, fullt med kommentarer om att det är deras första fanfic så var snäll och kom inte med någon kritik, oerhört pinsamt för alla inblandade, och den enda som handlade om mig skulle jag spara i tre kopior och dessutom skriva ut och sätta upp på kylskåpet.

Vem skulle vara en Mary Sue som räddade världen?
*nitplockning* En Mary Sue är automatiskt en fan-karaktär i min vokabulär, så naturligtvis fangurlsens egna påhittade forumiter.
Men Johan K skulle nog passa bra, tror jag.

Erik

Sanjuro

Warrior
James Bond i verkligheten

Jag tror inte att någon fanfiction skulle kunna lyckas med att överträffa Marco Behrmanns vardag. Den mannen förefaller leva lika glassigt som en expanderande supernova!

Vavva

Swordsman
Wow...

Jag kan se massor av fics som INTE kommer att para ihop mig och W176 eftersom det är för obvious. Jag kan däremot se hela slashes både mellan mig och magoo, och magoo och Coffe_canon eftersom hon då naturligt får ta rollen som den äldre, världsvana kvinnan som skänker lugn och vishet till de förvirrade själar hon möter. Och, eftersom de är fanfics vi snackar om, så betyder förståss "möter" något helt annat.

Big Marco

Läskig
Re: Marco har aldrig haft nässex! [ANT]

Vad är din definition av "nässex"? Räknas en angry dragon?

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Jag kan däremot se hela slashes // mellan mig och magoo //...
Du... det kan jag också. Det börjar nog oskyldigt, t.ex. i en tråd om... korsetter? och eskalerar sedan. När väl de ökända skorna kommer med i bilden, ja då blir fansen helt vilda.

magoo

Hero
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!

Kan jag få använda frasen
den äldre, världsvana kvinnan som skänker lugn och vishet
fritt på t ex mitt arbete eller hos mina vänner? I mina lönesamtal?

Detta har räddat min helg, helt sant!

Mitt möte med dig ska helt klart involvera både korsetter och horskor men jag såg framför mig ett våldsamt svartsjukedrama där vi gör upp på en tigerfäll och trashar hela rummet.

Men, det är klart, vill du så kan jag ju hellre sitta på en pidestal och komma med oraklisk visdom.

/Magoo, inte lugn, inte vis, inte världsvan - bara gammal

Saxifrage

Hero
Vem skulle slashas med vem i en shonen ai?

Jag antar att Vulf ligger rätt bra till. Sannolikt hopparad med någon betydligt vekare och mindre manlig nörd, vilket väl inbegriper, eh, ungefär resten av forumet...

Vem skulle vara en Mary Sue som räddade världen?

Mary Sue är ju fanficcarens alter ego, så jag antar att det hänger på vem författaren kan identifiera sig med. Jag tänker mig slashande teengirls ungefär som Magoo, fast utan bonnförnuftet och alla vuxenpoängen. Dvs, supermorsan räddar världen igen.

/Sax, som hade velat figurera i nån episk fanfic där jag deltar fullt ut i all de där intressanta diskussionerna jag inte orkar ta i