Nekromanti Forumfest?

Insignia

Swashbuckler
Resistance is futile... [ANT]

"Det skulle ju innebära att jag var tvungen att återvända till ... till ... till Borlänge!"

Aha! Du har listat ut vad de skumma planerna går ut på :gremcool:

Storuggla

Champion
Re: Huuu! ...

"Det skulle ju innebära att jag var tvungen att återvända till ... till ... till Borlänge!"

Ahaaa, vatten på min kvarn. Nej till Borlänge.

Storuggla, vill skicka Elliot Ness till Borlänge

Mask_UBBT

Hero
Re: Kan vi inte enas om mitt i Sverige? ...

Är stockholm så otänkbart?
Jag menar, hit går ju åtminstonde tåg och bussar :gremwink:

Dessutom kan man ju... ehhh.. titta på slottet eller något? :gremtongue:

/Mask

Sodivra

Champion
Kolla, kolla..

Öh, efter att ha letat som en galning så lyckades jag hitta 2:a maj, som nog är skolledig för de flesta, samt slutet av maj - Fast då är LinCon. Vet inte om det finns några fler långhelger, (förutom påsklovet) men det verkar inte så, eftersom min lillasyster inte har fler ledigheter.

Jag vill verkligen höra när forumträffen förmodligen kommer läggas. Mars, april.. maj? När? Jag måste ta hänsyn till det i planerande, och jag vill (och behöver?) planera nu! :gremsmile:

seinet

Swashbuckler
Re: Var ska forumträffen läggas?

Det är tänkt att den efterföljande skall komma i södra sverige, Lund blir ju rätt bra då Universitetslokaler ofta är hyrbara eller bokningsbara(!) för personer som är med i de olika sexmästerierna.

Anledningen till att vi inte KAN enas om att det skall vara mitt i sverige är att många personer inte får/vill/kan åka så långt bort och vi (jag i.a.f.) vill ge de flesta en chans att vara med på åtminstånde en träff då det är så förbaskat roligt.

/Seinet Wintermute - Sitter och lyssnar på Halford...

Krille

Super Moderator
Sexmästerier...

...har alltså ingenting med sex att göra. Sexmästerierna är helt enkelt de organisationer inom studentkårerna som arrangerar fester, pubar, gasquer och annat studentikost samkväm. Termen kommer inte från könsumgängesaktiviteter, utan från "sexa", ett substantiv som betyder festligare kvällsmåltid, ofta med alkohol inblandat. Den termen kommer i sin tur från att en sådan tillställning ofta börjar klockan 6.

Zaphod_UBBT

Swordsman
Re: Var ska forumträffen läggas?

Humm. Befolkningsmässigt ligger Växjö mer centralt än både Lund och Östersund. :gremwink:

Men allvarligt talat, Växjö skulle nog vara ganska bra, då både göteborgare och stockholmare har en bra bit närmare dit än till Lund. Lundare, malmöiter och andra skåningar har ett ganska vettigt avstånd till Wäxjö Stad. Vidare finns det även i Växjö ett (om än ett fjolligt sådant) universitet med finfina lokaler. Det låter väl som en lagom kompromiss? :gremtongue:

Zaphod

PS
Dessutom är det fullständigt garanterat att inte Växjö är nån sån där fjantig popstad 2004, då de hemskheterna pågår nu (eller är det slut nu?).
DS

Sodivra

Champion
Som ni kanske märkt..

Så är det inte frågan om VAR forumträffen ska ligga, utan när den ska ligga nära er. Vi har gått från Göteborg till Stockholm till Umeå, nästa blir förmodligen Lund eller något i trakten, och sedan kanske vi tar.. någon annan stans.

Johan K

Gammal & dryg
Näää !! (OT)

Ska vi vara i Kiruna så är det väll lika bra att göra ett gigantsikt forumlajv vid 3riksröset !!
Tänk er !! Ett lajv över 3 länder !! :gremgrin:

Troberg

Sinister eater
Re: Jag har inte glömt...

Det är lungt, för 800 spänn+ moms så skyddar jag dig hela kvällen.
För 800 spänn + moms så ser jag till att du inte råkar ut för en olycka...

Herr Nils, Affärsman
Troberg, bättre affärsman...

seinet

Swashbuckler
Re: Näää !! (OT)

Eller kanske få låna några gamla gruvgångar och leka lajv i gruvan?

/Seinet Wintermute - Sitter och lyssnar på The Kristet Utseende - Transa I Transylvanien

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Re: Joooo!! :) [OT]

"Eller kanske få låna några gamla gruvgångar och leka lajv i gruvan?"

Bra idé! Det finns en massa som inte används. Rasrisken kan dock bli ett problem... men då känns det lite mer "hardcore" också :gremwink:.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Tja...

För mig ligger Kiruna lika långt borta som Umeå. I det hemska Norrland där solen aldrig skiner och människorna äter rått renkött. Hur kan detta ens vara ett alternativ till fina, civiliserade Linköping? :gremsmile:

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Re: Tja...

"I det hemska Norrland där solen aldrig skiner och människorna äter rått renkött."

Glöm inte isbjörnarna som vandrar omkring på gatorna! :gremsmirk:

Nämen i närheten av Umeå (eller i Umeå) är väl inte helt tokigt? :gremsmile:

*säger jag som snart ska flytta dit... vaddå baktanke?*