Nekromanti Forumiter of the Rings

Ackerfors

Alas, your rapids!
Vrållådan/Skrikasken/Anslagstavlan/Whatever leder till mycket dumma idéer och en av dem finns det en risk att jag, med hjälp av Feuflux och de tappra forumiter som känner för att hjälpa till, sätter i verket. Det är en webserie (Yassithulhu blir inte mycket gjort på i vilket fall...) som jag tänkte om jag får tillåtelse att lägga upp bland de andra som ska vara en nyversion av Sagan om Ringen-trilogin, fast med forumiterna i rollerna istället.

Rollistan är i stort sett färdig men vissa roller kan sakna forumit och då är det bara att hojta. Och nej, jag har inte hunnit rita något än, men det kommer antagligen en bit efter jul om vi har tur.

Rollistan lyder som följer:
Frodo - Kalcidis
Sam - Gardener
Pippin - Feliath
Merry - Feuflux
Bilbo - Magnus Seter
Gandalf - Krille
Aragorn - Yassilus
Gimli - Mask
Legolas - Dnalor
Boromir - Herr Nils
Sauron - www.svenskamagic.com
Saruman - Troberg
Orcherna - lokomotiv
Uruk-Hai - Grisodlarna
Elrond - Rising
Arwen - Jade
Gollum - chrull
Galadriel - Kornella
Celeborn - Baldyr
Faramir - Quan'talis
Denethor - Gurgeh
Theoden - Oldtimer
Eomer - Walium
Eowyn - Insignia
Grima - Morgoth
Lavskägge - Arvidos
Barliman Smörblomma - Eksem
Haldir - Nightowl
Tom Bombadill - Storuggla
Bill - Han
Gwaihir - Dante
Ringvålnaderna - Vitulv
Balrogen - Muggas
Honmonstret - Ymir
bergstrollet i Moria - GrottrolletNaug

Okej, nu när ni fått reda på det här hoppas jag att ni inte har alltför stora förhoppningar, men jag ska göra vad jag kan för att roa er under nästa år med denna serie. :gremsmile:

*kjamiz* *Ymir-stylee*

Johan K

Gammal & dryg
Coolt !!!

Häftigt värre yassilus !!
Låter ju som en ganska vool idé ju !

/ Johan K, som åxå gjärna skulle vilja ha en roll... :gremblush:

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Jag tänkte gnälla på att jag får spela en gammal galen gubbe, men det är bättre än Honmonstret antar jag! :gremwink:

Borde inte Oldtimer spela Gamling, the old? Är det för uppenbart? :gremwink:

/tobias

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: Coolt, men...

"...borde inte rollen som Saruman tillfalla w176? Hon gör sig ju så bra på bild."

Hon kan få vara på affischerna åtminstone... :gremwink:

"I övrigt tackar jag något förvirrad för förtroendet att få spela Legolas."

Feufluxs motivering var "Han bor ju i bushen." Så, nu behöver du inte vara förvirrad mer. :gremsmile:

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: Coolt !!!

"Häftigt värre yassilus !!
Låter ju som en ganska vool idé ju !"

Jag kan inte ta åt mig hela äran på något sätt, och än så länge är det ju bara en idé, när jag är klart, då kanske det är häftigt... :gremsmile:

Ackerfors

Alas, your rapids!
"Innebär det att jag måste vråla "you... shall not... pass!" varje gång jag svarar på Muggas inlägg? :gremwink:"

Ja, givetvis, och numer kommer ju Muggas brinna mer än vanligt för diskussionerna. :gremgrin:

Man Mountainman

Storsvagåret
You have my bow!

Förresten, du nämnde något om att hjälpa till. Would-be-serietecknare som jag är så anmäler jag mig som frivillig. :zeppelinare:

Ackerfors

Alas, your rapids!
"Jag tänkte gnälla på att jag får spela en gammal galen gubbe,"

Skyll på Feuflux! *gömmer sig bakom en toffel*

"men det är bättre än Honmonstret antar jag!"

Jag tror Ymir kommer trivas... :gremgrin:

"Borde inte Oldtimer spela Gamling, the old? Är det för uppenbart?"

Hmm... Det hade förstås funkat, men honom hade jag inte ens försökt komma ihåg så jag hoppar nog över honom i serien också. :gremsmile:

Ackerfors

Alas, your rapids!
Om du tar din båge...

...och skjuter ner Zeppelinaren så ska vi nog kunna samarbeta. Jag ska försöka lägga upp något form av manus under jullovet och möjligtvis börja rita lite för att ni ska få ett litet smakprov, men efter jullovet kan jag säga mer exakt vad som ska göras.

Tack för erbjudandet i vilket fall. Det mottages tacksamt! :gremsmile:

Balderk

Swashbuckler
Skyll på Feuflux! *gömmer sig bakom en toffel*
Du hävdar alltså att Feuflux är en toffel (eftersom du just uppenbart gömde dig bakom honom)? Intressant iakttagelse...

/Balderk :gremsmile:

kalcidis

Hero
Vilken underbar tanke!

hahahaha, skrattar gott åt två av valen:

Sauron - www.svenskamagic.com
Orcherna - lokomotiv
hehehehe, helt underbart! Undrar dock hur det kommer sig att jag blev Frodo? Visst, jag är också kort och luden och rund.. hmmm... ok. Det kanske är ganska uppenbart. Visst! Skämta med de korta människorna bara! Gör det! (misstänker att Frodo inte har lika mycket street cred som Jah Kalcidis Levi)

(edit: hur fan kunde jag stava gott med 'å' och ingen pimpslappade mig?)

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: Vilken underbar tanke!

"Undrar dock hur det kommer sig att jag blev Frodo? Visst, jag är också kort och luden och rund.. hmmm... ok. Det kanske är ganska uppenbart."

En Jamaica-Frodo är precis vad vi behöver. Det och de egenskaperna du nämnde gjorde att du blev Frodo. :gremsmile:

Ackerfors

Alas, your rapids!
Reda ut... [ot]

"Du hävdar alltså att Feuflux är en toffel (eftersom du just uppenbart gömde dig bakom honom)? Intressant iakttagelse..."

Tror du jag springer till Linköping bara för det? Då gömmer jag mig ju hellre bakom en toffel här hemma. Sådäså!

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Jag blir ju upprörd.

Ska Vitulv vara ALLA ringvålnaderna nu?! Främsta anledning att jag registrerade mig på forumet var ju att jag blev lovad rollen som ringvålnad #5 om det någonsin skulle göras nån dylik grej. :gremmad: Ja, jag blir ju upprörd. Enda sättet att gottgöra mig nu är att jag får spela härskarringen.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Självcensur är bra...

...annars hade jag skrivit något i stil med att du kan få spela härskarringmuskeln, men det var en himla tur att jag lät bli...

"Främsta anledning att jag registrerade mig på forumet var ju att jag blev lovad rollen som ringvålnad #5 om det någonsin skulle göras nån dylik grej."

Och var står det någonstans? Och du får köpslå med Vitulv om du kan få den femte, även om jag tvivlar eftersom han är den sötaste.