Nekromanti Forumsöl i STHLM Februari

anth

Vetefan
Jag gick redan vid 23 när jag började imitera hasselmusen från Alice.

Jag fick headcounten till 23:
anth, anths minion, Basenanji, Eksem, Erik Ny, Gardener, Gardeners minion, gizmo, Ithaqua, Jarl, Korpen, krank, Lu-kaazh, Magnus Seter, Möller, Organ, Rymdhamster, Sapient, Spider Jerusalem, Stövelkatten, Stövelkattens minion, Übereil, Vicotnik

Jag skulle vilja sammanfatta med "inte störst, men bäst":
- Bäst forumsöl ever.
- (varmast forumsöl ever)
- Bäst ninjatårta ever.
- Bäst cthulhuakaka ever.
- Bäst födelsedagskalas ever.
- Bäst presenter ever.

Det blev ingen streaming av festen och "tur" var väl det. :gremsmile:
(jag hoppas verkligen att vi inte blev portade från BA efter gårdagen)

Men även om det inte filmades så fotograferades det en hel del - bring it on! (så vi får skämmas lite)

gizmo

temporary sunshine
anth said:
anth, anths minion, Basenanji, Eksem, Erik Ny, Gardener, Gardeners minion, gizmo, Ithaqua, Jarl, Korpen, krank, Lu-kaazh, Magnus Seter, Möller, Organ, Rymdhamster, Sapient, Spider Jerusalem, Stövelkatten, Stövelkattens minion, Übereil, Vicotnik
vem var anths minion?
"Stövelkattens minion", var det Owlbearpig?

anth

Vetefan
gizmo said:
vem var anths minion?
"Stövelkattens minion", var det Owlbearpig?
Min minion har varit på ett par stycken Spelbar. Och igår satt han och snackade med Ithaqua mellan 22-23 när jag gick.

Är kattens minion owlbearpig? Har jag missat det?

Basenanji

Postd20modernist
Det var mycket trevligt och varmt. Fina presenter! En tradition som måste återkomma tycker jag!

Jag hade kul prat med Seter och Organ (vilket gjorde mig mer sugen än nånsin att spela rollspel), fick träffa skribenten till "Jorduashur"-kapitlet (var det Uffe?), pratade OSR med Eksem och anth (som snart ska doktorera i OSR/OSG-rörelsens utveckling), diskuterade träning och åldrande med Gizmo, färdighets- och Gumshoe med Möller/Lu-kaazh, Vicotnik (snyggast av alla kvällen till ära) och krank.

Jag gick vid tolvsnåret har jag för mig, men minnet är svagt på den punkten.

:gremsmile:

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Guden och djävulen lever och finns här på WRNU. Det har visat sig att båda är jäkligt trevliga och har förbaskat intressanta idéer!

Kul i går! Jag satt kvar till stängning tillsammans med Eksem, Korpen, Stövelkatten och Ithaqua. Eksem sprang fort, och Ithaqua skulle bara gå på toa innan vi gick men försvann på något mystiskt sätt så efter en kvart drog Korpen, Stövlis och jag oss ner mot Slussen.

Förutom presenten jag drog åt mig själv kom jag därifrån med ytterligare två saker som låg kvar när alla hade gått:

UPPHITTADE SAKER:
1 Par handskar som är alldeles för små för mig
1 stycken spel "Isis och Osiris" (Möllers?)

Kontakta mig via PM om ni är intresserade =)

Björn den gode

Swashbuckler
anth said:
Jag fick headcounten till 23:
...känns bra att veta att man inte gjorde ett dåligt intryck i vart fall. Mycket trevlig forumsöl!

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Vi kom ju in på den där BRP är bra - cthulu är bra - gumshoe är bra - BRP är bra - cthulu är bäst -diskutionen =)

Möller

Hubert Hortlax
Rymdhamster said:
1 stycken spel "Isis och Osiris" (Möllers?)
Jepp. Jättedålig stil av mig. Får skylla på värmeslag.

Jag har kontakter på DanCon, så det kanske kan bli en överlämning där.

Förövrigt hade jag verkligen trevligt på ölen. Det var ovanligt mycket rundvandring för min del, fick snacka med många mänskor.

anth

Vetefan
Rymdhamster said:
UPPHITTADE SAKER:
Ithaqua tappade ett par handskar på Forumsölen.

Det KAN finnas ett samband där...

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
anth said:
Rymdhamster said:
UPPHITTADE SAKER:
Ithaqua tappade ett par handskar på Forumsölen.

Det KAN finnas ett samband där...
Yes, pratade med honom i chatten i går. Blev en liten miss. När jag hittade handskarna på golvet och frågade om någon kändes vid dem så måste han ha varit och betalat notan eller något sådant, sen när han gick tillbaka för att leta efter dem så stod jag utanför och undrade vart han tog vägen. Pinsamt :gremblush: