Forumträff Forumträff Göteborg februari/mars 2025

När skall forumträffen ske?

• måndag 17 februari 18:00

Votes: 0 0.0%
  • torsdag 20 februari 18:00

Votes: 4 36.4%
  • måndag 24 februari 18:00

Votes: 4 36.4%
  • måndag 3 mars 18:00

Votes: 5 45.5%
  • torsdag 6 mars 18:00

Votes: 10 90.9%
  • måndag 10 mars 18:00

Votes: 6 54.5%
  • torsdag 13 mars 18:00

Votes: 9 81.8%

• Total voters
    11

Hundenilunden82

Warrior
Problemet för mig som är utomsocknes är att det väljs att lägga träffen på en vardag.

På vardagar är jag hemma efter 16-17 och sedan skall man duscha och fixa till sig och få i sig lite mat och sen ta sig till stationen för att sitta på ett tåg 40 minuter till Göteborg.

Jag får mer eller mindre vända på Nils Ericsson terminalen iom att jag måste vara hemma och i säng i god tid för att orka upp på morgonen nästa dag.

Av samma anledning så är allt vad alkohol heter bara att glömma, funkar kanske på sin höjd med en öl på vardagen och har jag åkt till Göteborg för att umgås med trevliga forumiter så vill jag gärna kunna förlusta mig utan att behöva tänka att nej nu har jag tatt en öl så nu får jag sluta för jag jag skall upp tidigt i morgon.

Med andra ord lägg framtida träffar på Fredag eller Lördag är min ödmjuka förhoppning

Last edited:

lupmet

Swordsman
Med andra ord lägg framtida träffar på Fredag eller Lördag är min ödmjuka förhoppning
Vilket är något jag inte är emot men min erfarenhet är att med tanke på (den förmodade) snittåldern på forumet brukar dessa dagar vara under starkt hot ifrån den onda kulten Familjen som kräver tribut för att inte göra livet surt för den ödmjuke och väne forumiten.

Jag tror starkt på principen "den som gör bestämmer" och utgick ifrån dagar som passade mig men en naiv förhoppning med det här är att fler äventyrare ansluter och jag inte är den ende som tar upp kampen med Stockholmsdraken om träfftätast forumstad…

Bolongo

Herr Doktor
Forumträff Göteborg på Haket vid Masthuggstorget den 13:e mars 2025 klockan 18:00. Meddela mig gärna i god tid innan om du kommer så bokar jag bord "ett par dagar innan". Jag bokar bord för de som tydligt säger att de kommer, vet du inte är det helt ok att säga så men med omtanke om Hakets personal och övriga gäster reserverar jag inte plats för dig. Det lär inte bli ett problem men vill nämna det.
Jag kommer!

Bandobras_Took

Veteran
Jag kan tyvärr inte komma för jag har blivit sjuk :(

perfekt timing som vanligt :ROFLMAO:

Hoppas det dyker upp nån ny träff snart! Det kan ju inte gå fel nu när våra vänner stockholmarna varit så frikostiga med sina råd.

lupmet

Swordsman
Bakom ketchupbarern (vi har ett nytt begrepp på forumet – och aldrig någonsin har ett mer passande begrepp uppfunnits!) avhandlades allehanda ämnen och @guldfink, @clarence redd, @Bolongo, @Tryggve och @3.14rog bedyrade att de inte var AI-genererade botar. Vi nådde aldrig Svensk Konsensus om när och var det blir nästa gång men eftersom Gothcon och Konventspuben ligger som en … muterad ekoxe i kalendern lär nästa tillfälle inte bli förrän i maj och många av spelarna på Kafé R-bajter satar sina pengar på Språkkaféet. Om det visar på god förmåga att skallaglota eller dåligt ölsinne återstår att se. Den som önskar ett särskild (vecko)dag är välkommen att slå ett slag för Övertala…

Attachments