Nekromanti Forumträff???

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Ok ok... En inte officiell förfrågan angående ett allmänt möte för folk i Stockholm/Uppsalatrakten. Jag har hört glunkats om att det mer seriösare forummötets samling borde höra hemma i de mer nordliga delarna av Svea Rike. Men för de mindre officiella ställningarna sett så finns det ju inget som förhindrar inofficiella möten lite varstans i detta avlånga land.

Mitt förslag är att vi tar oss tid att mötas vi som bor närmare varandra. Nu i dessa påskens tider är det kanske inte så lätt att planera in möten. Men är det någon som har något förslag på en bra plats och en bra tid och helt inofficiellt stråla samman? Typ om två veckors tid i Absolut spels lokaler? Vad säger ni, finns det något intresse för att ses i verkliga livet???

walium

Ganska töntig, faktiskt
Long time no see.

"Jag har hört glunkats om att det mer seriösare forummötets samling borde höra hemma i de mer nordliga delarna av Svea Rike. "

Då är det någon som har glunkat felaktig information till dig. Jag bor minsann i Skåne(än så länge) och är så seriös som man kan vara.

"Vad säger ni, finns det något intresse för att ses i verkliga livet???"

Naturligtvis även om jag misstänker att avståndet mellan Skåne och Stockholm är för stort för min del. Till hösten befinner jag mig antagligen i Linköping och då ser det bättre ut för min del. Men om det bara är mig det hänger på så får ni väl....*snyft*....träffas utan mig./images/icons/sad.gif

Eva Florén

Swashbuckler
Skåningar samlen eder!

Det som glunkades var att eftersom de tidigare forumträffarna varit i Stockholm respektive Göteborg så borde de norra delarna berikas - men det är bara vad jag hört... /images/icons/sad.gif
Seriositeten har då en annan baksida...

Att du inte bankar på de som bor i dina trakter om en liten mindre officiell träff där? Vad väntar du på? Hör dig för. Trumma på trumman.

Hör ni SKÅNINGAR ta och släng ihop en liten gathering för er egen del. Det samma för er andra som saknar en liten träff med folk utöver den lilla gruppen och ni som inte törs bege er till de stora konventen. Samlen eder och besluta om tid och plats. GÖR något!!!!

Så slipper vi sitta ensamma i våra ensliga vrår och endast ses via nätet...

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Skåningar samlen eder!

"Hör ni SKÅNINGAR ta och släng ihop en liten gathering för er egen del. Det samma för er andra som saknar en liten träff med folk utöver den lilla gruppen och ni som inte törs bege er till de stora konventen. Samlen eder och besluta om tid och plats. GÖR något!!!!"

En mycket sympatisk idé. Tyvärr talar du nog med fel person. Handlingsförlamad sedan födseln och plågsamt långsam som jag är. Men om det finns någon driftig person som tar på sig huvudansvaret så kan han/hon räkna med mitt stöd och min hjälp.

Storuggla

Champion
I teorin ja, det är lite intressant. Träffa lite folk liksom och peta dem i magen med en pinne eller något. Men... Absolut Spel? Det luktar ju svett hos dem /images/icons/sick.gif Tycker jag i alla fall.
Och vad gör man sen? Går ut på krogen är ju lite riskabelt, ty visa är ju av den ålderna att de inte skulle få en screwdriver ens...

Storuggla, undrande

Eva Florén

Swashbuckler
Re: Skåningar samlen eder! OT

*småler* Handlingsförlamad är du inte ensam att vara. Det finns bara ett bot på det - våga! Tror du blyga och rädda lilla jag skulle våga att ta ansvar för en samling? Då har du fel. Låt mig beskriva förra årets trauma. Jag åkte till Göteborg... för ett visst konvent därnere. Lång resa med övernattning halvvägs eftersom jag inte riktigt klarar av buss och tågsäten (lider av ischias gubevars). Ok jättebra, kommer allt närmare slutstationen... Stannar bilen och hittar en parkering, samtidigt som paniken i undertecknad stiger. Går runt skolan i vilket konventet ska utspela sig. VÄGRAR gå in. Får hysterisk reaktion och går samman med maken tillbaka till bilen. Skakar i bilen och vill bara hem. Ger efter för paniken och åker slutligen hemåt. Kraschar hemma hos Krille som är en jättevän i nöden. Men det värsta av allt är nu såhär åtta månader senare så ångrar jag mig fortfarande att jag inte vågade gå in... Det är vad jag vill kalla handlingsförlaming. Men min handlingsförlamning är liksom alla andras behandlingsbar. Jag är jätterädd (varför låter engelskans terrified mycket bättre) för stora samlingar av människor, men det finns bara ett bot. Att utsätta sig för det. Likadant med handlingsförlamning av annat slag. Slit tag i det och utsätt dig för det, det hjälper både dig och andra juh! Du blir starkare och får dessutom tillfälle att träffa folk!

Ja, det kanske till och med blir en liten gathering av skåningar på köpet???

Storuggla

Champion

Ja, det kanske till och med blir en liten gathering av skåningar på köpet???

*Storuggla skratt så att han gråter* F'låt, men jag tänkte mig bara Walle hållandes en gås i vardera hand stå en mindre folksammlig som alla skorrar i kör... /images/icons/grin.gif Folk som säger saker i kör är kul!

Storuggla, flabbar rått

Eva Florén

Swashbuckler
Äsch då. Frågade då jag inte efter lämplig mötesplats kanske? Kan du komma med ett annat förslag, förutom krogen då förståss /images/icons/clever.gif? Jag är dessutom ute efter en träff med folk, inte en separatsittavidolikabordmedallademjagredankänner och jag kan då inte på rak arm påstå att ett sådant möte kan genomföras på någon lokal krog.

Och förresten, vad man gör sedan är väl upp till var och en. För sedan är efter träffen/mötet eller??? Och det måste ju finnas rättigheter för alla under den där magiska spärren då man får kliva in på krogar.

Få se nu, vad är det jag efterlyser egentligen? En möjlighet att träffa folk från forumet i alla möjliga åldrar, se vem som är vem (låter som namnlappar på bröstkorgen), möjlighet att fritt mingla och umgås, spela något enklare spel av typen lära känna andra än dem jag redan känner... ja det kräver ju förståss. En lokal som inte luktar illa om vi tolkar Storuggla rätt, någon som är lite fantasifull med dumma lekar/spel och att lokalen ifråga är ommöblerbar. Sedan är frågan om hur många som skulle vilja komma på de villkoren. Blir vi inte fler än tio kanske någon har ett stort hem till förfogande, fler kräver en större lokal och lokaler kanske finns hos olika spelföreningar?

Någon med ideer och förlslag?

Storuggla

Champion
Precis! Man kan ju inte träffas i en lokal där det luktar illa ju. Vad skulle folk tro om oss? De skulle vandra runt på gatorna och gorma "De dera rollspel.nu-folket, dom treffas ju där de luktar svett ju!" (bokstaven ä utbytt mot e för att simulera stockholmsdialekt).

Och så kan vi ju inte ha det eller hur? /images/icons/wink.gif
Men det låter mer och mer som en konferenslokal nästan... men det skulle blir tokdyrt så, näe... hmmm tål att tänka på.

Storuggla, gillar inte svettdoft från andra män

walium

Ganska töntig, faktiskt

"F'låt, men jag tänkte mig bara Walle hållandes en gås i vardera hand stå en mindre folksammlig som alla skorrar i kör... "

Mucka inte med mina gäss! De hade plockat isär en liten stockholmspojke på tre sekunder./images/icons/laugh.gif

Eva Florén

Swashbuckler
Re: Skåningar samlen eder! OT X OT

Nu är du stygger. Skånska som är ett sådant underbart ljud, inte för att jag förstår ett ord dem säger men mysigt låter det. Men varför gås i vardera hand???? (gåsar är förövrigt roliga djur, de putsar den de gillar... ja jag har haft hand om ett gåspar och pågen putsade mig, först trodde jag att han bet mig men han putsade bara min "fjäderdräkt". Förövrigt är de underbara vaktdjur...)

Körer är kul, det håller jag med om... har en härligt dramatisk effekt också....

*drömmer om en mässande kör röster som tvingar en drake att fly*

Eva Florén

Swashbuckler

Nu är du stygger. Skånska som är ett sådant underbart ljud, inte för att jag förstår ett ord dem säger men mysigt låter det. Men varför gås i vardera hand???? (gåsar är förövrigt roliga djur, de putsar den de gillar... ja jag har haft hand om ett gåspar och pågen putsade mig, först trodde jag att han bet mig men han putsade bara min "fjäderdräkt". Förövrigt är de underbara vaktdjur...)

Förresten har jag sett för mycket djurprogram på tv och du storuggla ska inte tro du är intelligent.. Ugglor är dumma djur enligt de program jag sett... Jag tycker det iofs mest låter som elakt förtal, men man vet ju inte, dem kan ju ha rätt.

Körer är kul, det håller jag med om... har en härligt dramatisk effekt också....

*drömmer om en mässande kör röster som tvingar en drake att fly*

walium

Ganska töntig, faktiskt

Nåja riktigt så illa är det väl inte. Jag kanske ska omformulera mig en aning. Jag är inte så mycket handlingsförlamad som feg och lat. Jag kan inte påstå att jag har någon större lust attta ansvar för en så pass stor sak. Särskilt som jag bor ute på vischan långt ifrån alla ära och redlighet. Det smartaste hade kanske varit om någon stadsbo försökte fixa ihop det hela. Jag är inte heller helt säker på att det finns tillräckligt många aktiva användare här nere för att motivera en separat sammankomst.

Storuggla

Champion

Varför gäss? Fråga Walle, det var en pik till honom bara /images/icons/smile.gif

Förresten har jag sett för mycket djurprogram på tv och du storuggla ska inte tro du är intelligent.. Ugglor är dumma djur enligt de program jag sett... Jag tycker det iofs mest låter som elakt förtal, men man vet ju inte, dem kan ju ha rätt.

Det bevisar bara att du aldrig träffat mig. Hade du gjort det så hade du vetat att jag aldrig sagt att jag var intelligent, snarare tvärtom. Jag är allt lite bakom flötet, tror jag. /images/icons/wink.gif

Storuggla, erkänner sina brister

Eva Florén

Swashbuckler
Kan och kan, det hänger nog på ekonomin... och den är väl skral ganska rakt över skulle jag tro. Vad är det för vits med ett möte om inte alla som vill kan komma? Så konferenslokal låter rätt uteslutet från min sida. Det är dyrt nog att ta sig in till Tokholmen eller Upsaliensis om vi ser det från min aspekt.

Vi som lever får se.

Legioth

Swordsman
Låter trevligt

Men, det finns vissa nackdelar med att vara bosatt på andra sidan pölen...

Därför anser jag att om, om det blir en officiell forumträff så skall den planeras in ganska lång tid på förhand, så att även de som har en längre resa framför sig kan få det att passa.

Det bästa skulle ju vara om man skulle sätta träffen i Finland, av en sån enkel orsak som att man inte kan klara sig ett helt veckoslut utan riktig bastu! Okej, jag går inte i bastu varje vecka här hemma heller, men det skall vi ju inte tala ut om.

Med tanke på min geografiska position skulle bästa vara om träffen skulle vara i Umeå. Och det torde ligga norröver för de flesta svenskar, vilket ju var avsikten med det ursprungliga inlägget.

Så jag röstar på en träff långt inne i framtiden och i de nordligare delarna av Sverige.

Storuggla

Champion

Mucka inte med mina gäss! De hade plockat isär en liten stockholmspojke på tre sekunder./images/icons/laugh.gif

Vänta här nu... muckar dina gäss gräl med mig? /images/icons/hairy.gif

Storuggla, har katter

walium

Ganska töntig, faktiskt

"Skånska som är ett sådant underbart ljud, inte för att jag förstår ett ord dem säger men mysigt låter det. "

Tackar, tackar. Själv så talar jag skånska light utom när jag är full(vilket händer alltför sällan nu för tiden. Var tog min partyfyllda(partyfyllda!?Hahahahaha!!) ungdom vägen?). Som varande skånning anser jag att riktig skånska är något av det fulaste som finns. Jag menar förställ dig bara en erotisk film som utspelar sig i Malmö.

-Dau är sau himla goau Lisbetth!
-Åck dau är en readdig karr dau Lars-Eagon!
-Skau dau häänga mäjd äjn sväng pau traktorn Lisbetth?

Osv, osv..

"(gåsar är förövrigt roliga djur, de putsar den de gillar... ja jag har haft hand om ett gåspar och pågen putsade mig, först trodde jag att han bet mig men han putsade bara min "fjäderdräkt". Förövrigt är de underbara vaktdjur...)"

Våra gäss(jodå, min familj har gäss) är verkligen agressiva just nu(parningssäsong). De hade antagligen spöat skiten ur alla som gått i deras väg och de inte känt igen. Föreställ dig att bli påhoppad av 300-400 gäss i 10kg:s klassen.

Storuggla

Champion
Re: Låter trevligt

Norröver... du, nu när man tänker på det kan det vara aptrevligt. Speciellt om det blir så att sovvagn erbjuds av SJ, att åka sovvagn är en av de saker som jag måste göra inan jag kolar, så det vore två flugor i en smäll! /images/icons/wink.gif

Storuggla, gillar ideen