"Jag förstår vad du menar, jag använde trådad visning från början. Men man behöver inte läsa alla inlägg i platt visning, man kan skrolla förbi det ointressanta."
fast det är ju fortfarande mer tidskrävande och komplicerat än ett format där man kan separera den del av diskussionen som man är intresserad av.
"Det finns verktyg på det nya forumet om du vill följa specifika användare."
Fast det vill jag ju inte, mest att i specifika diskussioner med 300 inlägg känner jag kanske att just Krilles är värda att ta en titt på?
"Vill man byta trådtitel är det dags att skapa en ny tråd."
Jag pratar inte om att byta titel på hela tråden, jag pratar om systemet där man på tex Eonforumet om någon skapar en tråd vid namn "Tankar om demoner" kan man döpa sitt eget inlägg till "Ymirs demontankar", vilket underlättar referenser till detta inlägg senare, så, tex, varje gång Eons backståry kommer upp i något sammanhang whatsoever kan jag referera till inlägget "Mörkret: Redux Grande Tortilla", och googlar man det kommer det upp direkt, och man behöver inte bläddra igenom en tråd med 400 inlägg för att hitta det nånstans på 36:e sidan.
"Att du själv använder ordet "känns" tar jag som tecken på att du indirekt erkänner att det är en vanesak."
Alla upplevelser är subjektiva.
"Det är din subjektiva åsikt. Både jag och Rymdhamstern har varit trådanvändare och håller inte med att vi vant oss vid ett sämre system."
Alla åsikter är också subjektiva. Men alltså; jag har inte implicerat att ni är dumma i huvudet eller något, jag vet om att folk föredrar platt liksom; det är mest att ingen hittils i tråden har presenterat ett enda argument för -varför- platt visning är bättre, utom då påståendet att det skulle vara snabbt. Så snälla, kan ni inte bara förklara -varför- det inte är ett sämre system ni vant er vid? vad är det som platt visning gör bättre än trådad, vad är fördelarna med formatet, varför väger dessa fördelar tyngre än fördelarna med trådat? Öppna mina ögon för systemets fördelar, liksom, lite som när man försöker sälja på spelgruppen ett nytt regelsystem?