Re: Lystring kamrater!
Tar du inte i och generaliserar rätt så hårt nu? Det där är ju som att jag, som inte gillar sporter, skulle påstå att VARENDA fotbollsspelare är jättar utan märkbar intelligens, men som kan sparka bollar. I cirka 1/10 av fallen är även spelaren så pass begåvad så att han/hon (hör och häpnad) kan ta emot bollen med sina bara händer!
Kort och gott: Du snackar skit.
För att ta mej som exempel: Jag har aldrig varit mobbad, jag har tillräckligt med vänner, 8-9 stycken som jag umgås med kontinuerligt och många fler som jag bara pratar med.
Jag spelar rollspel omkring en gång i veckan, och det blir en dag utav helgen. Den andra dagen är jag "ute och roar" mej. Så jag flyr INTE vekligheten (då jag spelar rollspel) av den anledningen att jag inte kan tillfredställa mej IRL. Du kanske gör det, men bara därför så gör inte alla andra det.
Jag har även umgåtts med någon från det andra könet, men eftersom jag inte delar några intressen eller på något sätt har samma uppfattning om någonting så har jag inte kommit så värst bra överens med dem. Och varför du tog upp detta som en kriterie för att vara töntig förstår jag inte.
Om jag är ful kan nog inte jag uttala mej om, men jag har glasögon (fattar inte heller att detta är en kriterie). Men jag kan säga att i min nuvarande spelgrupp så är det endast jag som har det, och det blir 1/7, och i min förra så är det 2/6. Detta tycker inte jag är "oftast", som du skrev. Inte alls.
Och angående "svaren".
Jag undrar varför det är töntigt att spela rollspel, och du svarar med "att det är töntigt att sitta och hitta på att man gör grejer istället för att gå ut och ha kul "på riktigt" ". Ok. Det är ett svar, men oundvikligen leder det bara till ytterligare en fråga, nämligen: "Varför är det töntigt att sitta och hitta på att man gör grejer istället för att gå ut och ha kul på riktigt?"
Om det är kul att "sitta och hitta på", varför ska man göra det på riktigt då? Det är ju kul. Dessutom så är det en bra omväxling och ger spirituell stimulans, åtminstone för mej.
Men om vi antar (observera, antar) att du har rätt med dina uttalanden om att rollspel, datorer och allt annat "töntigt" är just töntigt, då är det djävligt smart att vara töntig. Man får helt enkelt en massa ytterligare alternativ att ha kul med istället för att begränsa sej till ett fåtal aktiviteter som man till sist kommer vara mer eller mindre less på.