anth
Vetefan
Återigen så är den en vane- och smaksak.Ymir;n832 said:fast det är ju fortfarande mer tidskrävande och komplicerat än ett format där man kan separera den del av diskussionen som man är intresserad av.
Numera tycker jag det är jobbigare att ha ett trådat forum, därför att för varje inlägg jag vill läsa måste jag klicka på en länk och det inlägget måsta laddas i ett fönster - och det tar tid.
Jo, jag förstod precis vad du menade. Jag har faktiskt använt trådat.Ymir said:Jag pratar inte om att byta titel på hela tråden, jag pratar om systemet där man på tex Eonforumet om någon skapar en tråd vid namn "Tankar om demoner" kan man döpa sitt eget inlägg till "Ymirs demontankar", vilket underlättar referenser till detta inlägg senare
Men jag hävdar fortfarande att när du skriver i "Tankar omdemoner"-tråden, men känner att du skulle vilja kalla ditt inlägg för "Ymirs demontankar" är det dags att starta en helt ny tråd som heter just så.
Tro mig - det underlättar också referenser till det ämnet i framtiden.
I snitt tillbringar jag nog ett par timmar per dag på forumet. För mig betydde bytet från trådad till platt att det tog hälften så lång tid att läsa en tråd. Skulle jag gå tillbaka till trådad visning skulle jag behöva tillbringa dubbelt så mycket tid på forumet - och den tiden har jag inte. Eller så skulle jag bara hinna läsa hälften så mycket - och det vill jag inte.Ymir said:det är mest att ingen hittils i tråden har presenterat ett enda argument för -varför- platt visning är bättre, utom då påståendet att det skulle vara snabbt. Så snälla, kan ni inte bara förklara -varför- det inte är ett sämre system ni vant er vid?
För mig personligen behövs inget mer argument.