Re: Frakk -uppföljning
[citat]De sidorna känner jag till, men de är ju faktiskt ganska intetsägande egentligen. De taktiska möjligheterna i Eon är ju som sagt väldigt omfattande, om man väljer att ta med alla frivilliga regler. Skulle vara intressant med en mer utförlig sammanställning av olika sätt att slåss, handlingars svårigheter i olika situationer, chanser att träffa osv.[/citat]
Det är nog det här som är problemet med guider; det finns så jäkla många specialregler att det nog mest skulle bli "används regel X i kombination med regel Y, händer detta och då kan du göra såhär, men om du även använder regel Z...".
Men det skulle vara intressant att se ett försök
[citat]Vi har däremot snabbt kommit på fördelen med tekniken Två Vapen i stridskonster. Det kvittar nästan vad man använder för vapen, så är denna teknik överväldigande användbar ändå. Man kan ägna en handling åt att parera/undvika/blockera och göra ett motanfall med den andra. De flesta motståndare kommer att nötas ut ganska snabbt, för att den extra handlingen det innebär för dem att parera/undvika/blockera betyder Ob4T6 i svårighet.[/citat]
Jag har faktiskt blivit mer och mer tveksamt mot den här tekniken, inte bara för att den är "obalanserad" på alla sätt och vis, utan främst för att jag starkt funderar på om du verkligen kan utöka till två helt oberoende attacker; det känns mer som att man gått på det gamla etablerade än att verkligen ta reda på vad som händer (speciellt som det är så bisarrt svårt utan tekniken). Men det är ju bara min syn och det är svårt säga något mer specifikt utan att ha prövat det själv IRL.