Re: Frakk -uppföljning
De sidorna känner jag till, men de är ju faktiskt ganska intetsägande egentligen. De taktiska möjligheterna i Eon är ju som sagt väldigt omfattande, om man väljer att ta med alla frivilliga regler. Skulle vara intressant med en mer utförlig sammanställning av olika sätt att slåss, handlingars svårigheter i olika situationer, chanser att träffa osv.
I min spelgrupp använder vi inte så mycket av de olika undvika-varianterna, till exempel. Det skulle utan tvekan berika spelet att göra det, men vi har inte orkat sätta oss in i dem än (vi har ju bara spelat Eon sen första upplagan, trots allt...)
Vi har däremot snabbt kommit på fördelen med tekniken Två Vapen i stridskonster. Det kvittar nästan vad man använder för vapen, så är denna teknik överväldigande användbar ändå. Man kan ägna en handling åt att parera/undvika/blockera och göra ett motanfall med den andra. De flesta motståndare kommer att nötas ut ganska snabbt, för att den extra handlingen det innebär för dem att parera/undvika/blockera betyder Ob4T6 i svårighet.
När vi ändå håller på har jag för mig att det bara är Ob2T6 i svårighet att blockera med sköld, men läggs "fel hand"-modifikationen till detta sedan?