Nekromanti Framforskade Formler?

Gnöm

Veteran
Joined
15 Oct 2002
Messages
29
Location
Stockholm
Jag undrar, brukar folk ofta forska fram egna formler när de spelar? Hur lång tid brukar spelledarna låta det ta att forska fram dem? Brukar folk göra jättefina beskrivningar av formlerna som de i PH eller kluddrar de ner en kort förklaring på något papper? Det fanns mer specifika formler i gamla AD&D som Deeppockets,Fools gold och Taunt någon som saknar dem? Och har någon någon rolig formel att dela med sig av? :gremsmile: Alltid kul att se.

Själv saknar jag Fools Gold, finns det något bättre än att betala folk med guldpengar som blir till koppar senare.. :gremsmile:
 

Jaak

Warrior
Joined
17 Aug 2001
Messages
281
Location
sthlm
Spelar en Wizard som med kraftig potensial utvecklats från nobody till en högt ansedd mästare inom magi. Han har för tillfället endast en hembyggd formell i sin formellsamling. Denna har han dessutom inte helt själv gjort, han tog upp forskningen efter den först när han sett en annan magiker använda den. Han har nu på senare tid även gjort två episka formler.
 

Gnöm

Veteran
Joined
15 Oct 2002
Messages
29
Location
Stockholm
Bananskalsformel

Det här är den första jag någonsin forskade fram, den är dock konverterad till 3de, spelade nämligen AD&D på den tiden. Den var , såsom det ofta blir, inte gjord för att användas på de monster som gruppen händelsevis kunde tänkas möta utan på någon av de andra medlemmerna i gruppen :gremgrin: .
Den är egentligen Phantasmal Killer fast jag bytte ut det farliga monstret mot ett e väldigt halt bananskal. Så från början hade det movoment så om man var tillräckligt snabb kunde man springa ifrån det. Det gjordes av min första ökända gnom rouge/illusionist Jassar den Rike (han var faktiskt rik, eller ja han roffade lite så han blev).


Jassars Hala Bananskal
Illusion (Inbillning) [Sinnespåverkande]
Grad: Mag/Trk 2
Komponenter: V,S
Tidsåtgång: 1 handling
Räckvidd: Mellan (30m + 3m /kastargrad)
Mål: En levande varelse
Varaktighet: 1 min/kastargrad
Räddningslag: Vilja Misstro
Formelmotstånd: Ja

Du skapar den inbillade bilden av ett fruktansvärt halt bananskal. Skalet placerar sig framför offrets fötter. Om offret försöker gå förbi det eller hoppa över det ,eller på något sätt ta sig förbi det, så placerar det sig omedelbart under offrets fötter så att han halkar och ramlar. Om offret försöker gå förbi it genom att röra sig i sidled eller fly från det genom att röra sig baklänges rör sig också bananskalet i samma riktning som offret så det alltid hamnar precis framför offrets fötter. Om offret försöker ta upp skalet medan han står still, rör det sig helt enkelt ur räckhåll tills offret slutar försöka plocka upp det varpå det återvänder till sin plats framför offrets fötter. Om offret har halkat och ramlat och försöker stå upp igen halkar han alltid och ramlar för bananskalet placerar sig hela tiden under offrets fötter och får honom att ramla tills han lyckas med att misstro illusionen.
 

Lambi

Swordsman
Joined
5 May 2001
Messages
597
Location
Stockholm
Re: BARA framforskade formler

Jag fick en briljant idé förut... som egentligen hör hemma i Expert Drakar och Demoner... men den kan lätt användas i DnD också. Den går ut på att man BARA får använda framforskade formler. Och level bestämmer SL, eller så säger spelaren att han ska forska fram en X-lvl-spell och den ska göra så här, så får SL modda bäst han vill ("som vanligt, i framtiden"). Man får då antagligen lätta lite på reglerna ang. framforskande av besvärjelser... då det annars kommer ta kopiöst med tid.
Man kan anta att alla magiker (som antagligen lärt sig magi genom en akademi) lärt sig att forska fram lite roliga saker och gjort det under sin utbildning, så att de redan från början har ett par gosiga formler att leka med. Man får då göra rollpersonerna vid ett tillfälle och börja spela vid ett annat tillfälle då det annars blir VÄLDIGT snabbpåhittade formler...
Det blir då mycket mer personligt vad man hittar på för spells åt sin rollperson... (Lambis notering... jävlar vad svengelska dnd inbjuder till :gremcrazy:)
I min idé behåller man magiskola... eventuella specialities i dnd, så man får någon sorts inriktning i sina formler förutom besvärjarens personlighet och behov.

********************************************************'

...och slutligen vill jag inte vara sämre än att jag postar lite forler som min druid forskade fram/skulle forska fram (spelkampanjen lades ned, alla var för hög level och så...)
Om ni dissar min engelska eller helt enkelt bara jävlas så varsågod, men det skiter jag i om ni gör :gremgrin:

Lvl 1

Enlarge animal or plant
Sphere: Animal, Plant
Range: 2 yds/lvl
Duration: 1rd/lvl
Area of effect: 1 animal or plant
Casting time: 3
Save: Neg
This spell works as the lvl 1 wizard spell Enlarge, but affects only animals and plants.

Lvl 5

Store animal attack
Sphere: Animal
Range: 0 / lvl yards
Duration: lvl days (memorization slot occupied during the duration)
Area of effect: Attacks during 1 rd from an animal
Casting time: 1 turn / 4
Save: None
When this spell is cast, the caster can the following round absorb the strength of the combined attacks of one animal and store it for the full duration of the spell. While having an attack in storage, the caster can anytime he wants to, trigger the attack on any target (casting time: 4). The target of the spell receives all the attacks done by the animal hitting the caster at the final round of the spell. Only one target is possible, even if there were multiple attacks made on the caster when the spell was cast. The attack works as normally (Thac0, damage), but can fail due to Magic Resistance.

Lvl 6

Animal growth II
Sphere: Animal
Range: 80 yds
Casting time: 8
Duration: 2rds/lvl
Area of effect: 1 animal / 10 lvl’s
Save: None
This spell is similar to the lvl 5 spell Animal growth, but instead of doubling size, it triples it, along with HD etc. as the Animal Growth-spell.

Elemental immunity
Sphere: Elemental, protection
Range: 0
Duration: 1 turn / lvl
Area of effect: the caster
Casting time: 5
Save: none
This spell grants the caster complete immunity to elemental damage for the duration of the spell. The caster also is immune to attacks from the Demi-Elemental area, for example Lava and Smoke attacks.

Lvl 7

Protective Roots
Sphere: Plant
Range: 0
Casting time: 9
Duration: Lvl rds
Area of effect: The caster
Save: None
This defensive spell conjures roots that springs out from all over the caster. The roots make a protective layer, protecting the caster from any damage. The defense can be coordinated in one of two ways:
1) The roots can take lvlx10 points of damage before disappearing. The roots disappear either of damage of when the duration runs out.
2) The roots gives the caster a (lvl x 3)% protection to all damage. Maximum protection is 90%, at lvl 30.

Mass Heal
Sphere: Healing
Range: 2yards/lvl
Casting time: 8
Duration: Permanent
Area of effect: Caster lvl / 5 creatures
Save: None
This spell heals selected creatures as if healed with the lvl 6-spell Heal.

Awaken Forest
Sphere: Plant
Range: 0
Duration: Instant
Casting time: 3rds
Area of effect: All animals & plants living in the forest within 1 mile /lvl of the caster
Save: None
This spell sends out a message to the whole forest and all of its inhabitants (not visitors). The message can be a request of any kind, or maybe a warning.
Non of the plants not animals feel a need to help the caster because of the spell, but the casters of this spell often has the same opinion as the recipients touching the wealth and future of the forest. This spell is more effective if the caster personally knows as many plants and animals in the forest as possible.
Abuse of this spell might get disastrous consequences, due to the hatred the inhabitants of the forest feels for the caster who “Calls them for nothing”.

...och några till... =)

Lvl 4 – Thorns
Sphere: Plant
Casting time: 4
Range: 0
Area of effect: The caster
Duration: Same as fireshield
Save: None
Hit damage = damage given back to attacker automatically. Note that the damage given back is the damage the attacker hit’s, not the damage received by the caster.

Lvl 3 – Increase animal intelligence
Sphere: Animal
Range: Touch
Area of effect: One animal
Duration: Lvl turns
Casting time: 1rd
Save: None
This spell increases the intelligence of an animal with a maximum Int-score of 8. The increasement in Int is temporal.
Caster lvl Increase in Int Maximum Int
5-10 1T4 12
11-15 1T6 14
16-20 2T4 16
21-30 3T4 20
31-40 4T4 21
41-60 5T4 22
61+ 6T 24
The animal remembers any conclusions made while affected of the spell, but cannot make the same conclusions again, It just knows it, like an instinct.
Does not work on the tarrasque. =)


Och för de som läser här nere så ger jag skribenten Gnöm en stor spark i arslet, bara för att det verkar kul. Undrar om han läser här nere :gremooo:
Han är för övrigt medlem i samma rollspelsgrupp som jag är... en av dom iaf :gremtongue:
 

Gnöm

Veteran
Joined
15 Oct 2002
Messages
29
Location
Stockholm
Re: BARA framforskade formler

Bah allt deär skrev du bara för att dräpa mig, gillar ideen med bara fraqmforskade formler dock.. Men hur gör man om man vill ha en formel som är snarlik eller helt lik den i boken.. Är det förbjudet att forska fram en sådan då eller ska man helt enkelt kunna väja en formel ur boken om man vill men få tråkighetspoäng... ? :gremlaugh:

Eftersom det känns lamt att lägga en post utan en formel lägger jag in en från från en gammal AD&D kampanj.
(HAHA Lambi du får inte skriva någe mer posts för du har säkert gjort slut på alla dina formler :gremtongue: )

Escape of the Shadows
(Necromancy)
Level: Sor/Wiz 8
Components: V, S, M
Casting Time: 1 round
Range: Special
Duration: Special
Area of effect: The caster
Saving throw: None
Spell Resistance: None

Upon Casting this spell the Caster melds with a shadow and Transforms his Body and Soul in to a shadowlike existence which is alike to that of shadows ( f.e. it can be turned) except that they have the alignment of the caster. That Form can then divide up in 1 shadow creature for every 4 levels of the caster who all has an equal share of the casters hp. Before the casting the Caster can designate orders to all his shadow forms. The primal meaning of this spell is escape, the shadow creatures made up of the casters life force has all the abilities of shadows, such as the problem of detecting them and the strength drain. The caster states the place which he wish to flee too and what ways each shadow should employ unless he doesnt know the way in which case he has to rely on the Shadow creatures to find their way on their own. The Creatures have the Casters intelligence points shared out in an equal amount between them so the fewer shadow creatures the easier to find a way, tahco and AC is also shared among the shadows. Items of the wizard must be carried by one of the shadow creatures who also gains their bonuses, or can be shared out mong them. The Caster can also designate the Shadow cratures to perform tasks such as attacking other creatures, pherhaps to cover the other shadow creatures retreat or to bring a message to someone on the way When the shadow creature has reached the point of the destination they will wait there for the other forms to appear unless all these are slain or if a time limit has been set up by the wizard. When all the remaining shadow creatures have assembled at the the designated place the meld together to the shadowlike form in the beginning which itself then seperates to the Caster and the shadow. The caster has the hitpoints of the remaining Shadow creatures. The caster is not in any way aware during the spell but he remembers all the remaining living shadow creatures has seen during the time of the spell. If all the shadow cratures are slain the Caster materialize as a shadow on the designated place, haunting it. The spell component of the spell is the shadow which the Caster melds with.
 

Lambi

Swordsman
Joined
5 May 2001
Messages
597
Location
Stockholm
Re: BARA framforskade formler

Jag har visst fler formler på lager...

SpöaGnömspell
(Invocation)
Level: Sor/Wiz 1
Components: V or S
Casting Time: 1
Range: Unlimited
Duration: Instant
Area of effect: One gnöm
Saving throw: None
Spell Resistance: None

One gnöme dies an agonizing death during 1D3 rounds. The effect cannot be resisted, not even with heal or restoration. This spell is very popular in most mage-academies even though it only kills one gnÖm at a time.
 
Top