Nekromanti Framstegsrapport

tdh

Swordsman
Egorapport

Älskar de här trådarna. Dels för att det är kul att läsa vad alla andra pysslar med och dels för att få visa att man faktiskt gjort något, fastän böckerna inte står på Tradition ännu. :gremcool:

1) Vad skriver ni på just nu?

Lagom stympad och intetsägande lista men ok... Allt är projektnamn.

Indigo regeldokument.
Hex grundregler.
Hex bok 1-2.
Myt grundregler.
Splatter 2.

2) Hur långt har ni hunnit sedan ett år tillbaka?

Med tanke på allt som hänt så skulle jag vilja säga "långt", men mycket har funnits tidigare och ändras bara om för att passa ett förändrat koncept så... Tillräckligt långt, duger det?

3) Hur långt har ni kommit till projektets färdigställande (i procent räknat)?

Shite...

90% - Indigo regeldokument.
90% - Hex grundregler.
40% - Hex bok 1-2.
20% - Myt grundregler.
1% - Splatter 2.

4) Har ni speltestat?

De båda böckerna med 90% är speltestade, samt Splatter 2, men det är lite missvisande. :gremwink:

5) Räknar ni med att bli klara, och i så fall när?

Indigos produktlinje utannonseras i december. Första kvartalet 2004 släpps de första produkterna.

Big Marco

Läskig
Re: Ensamma Vargen (OT)

Jodå - jag kan ju säga att gränsjägarna finns med. Just nu känns systemet som en härlig mismash mellan Eon II och DoD3e.

Vi får se vem som blir klar först - jag eller Mongoose. =)

Mest glädjande är att jag har fått en till skribent till mitt "hemliga" projekt. =)

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
In the Dark

1) Vad skriver ni på just nu?
Se punkt tre för ett urval.

2) Hur långt har ni hunnit sedan ett år tillbaka?
Längre... Har i alla fall avslutat kampanjen Legacy of Legion.

3) Hur långt har ni kommit till projektets färdigställande (i procent räknat)?
Kampanjmodulen Besvärjandets Konst: 30%
Kampanjmodulen Heartstone & Winter: 50%
Kampanjen Heartstone and Winter: 40%
Scenariot Black Rose: 40%
Scenariot Dark Messiah: 35%
Konventsscenariot Reapercussion: 85%
Webbserien HOPE: 40%
Novellföljetången A Claim for Ascension: 65%
Soloscenariot Vision Quest: 20%

In the Dark, in alles... Tja, inte mer än högst fem procent. :gremtongue:

4) Har ni speltestat?
Black Rose är byggd på gamla spelmöten, men nej. Heartstone and Winter är delvis speltestad, Dark Messiah är under speltest och Reapercussion är speltestad.

5) Räknar ni med att bli klara, och i så fall när?
Med ovanstående saker, jajjamän. Projektet i helhet? Nej, aldrig.

Illern

koppariller
Vad jag skriver på?
Terra Draconis (ett lågmält sagospel med mycket stor inspiration från antika medelhavet) och Mustelas fabler (ett enkelt spel i dogmaformat i antik fabelmiljö á la Rom). Utöver det har det börjat snurra en idé om något baserat på Alice Cooper-låtar och Alice Cooper/Neil Gaiman-seriealbum...

Hur långt jag kommit det senaste året?
Jag har gått från att pyssla med den nästan klara versionen av Terra Draconis till att pyssla med den färdiga version som är en kombinerad regelbok och bantad världsbeskrivning. Mustelas fabler har gått från att inte finnas till idé till färdig produkt som fajtades i dogmautmaningen och nu trängs med TD på Villae Mustela .
När det gäller Alice Cooper/Neil Gaiman-objektet har idén mest hunnit födas...

Hur långt har jag kommit med de olika projekten?
TD är nära att bli klart innehållsmässigt och därmed en PDF och kanske HTML-version på hemsidan. Sedan skall jag dock slänga ut texten i något enkelt textformat och göra den färdiga lay-outen vilket lär ta mer tid, TD-innehåll - 90% klart.
Mustelas Fabler är i princip klart, jag skall ''bara'' justera lite efter en stor mängd konstruktiv kritik, Mustelas Fabler - 96% klart.

Om jag har speltestat?
Terra Draconis har speltestats under hela den tid jag jobbat på det (åratal), dock med ett begränsat antal folk (vad jag vet om i alla fall).
Mustelas fabler är inte särskilt speltestat men vissa idéer i spelet har testats i andra spel.

Om jag räknar med att bli klar?
Självklart tänkar jag bli klar, det är det som håller mig igång. TD kan nog bli klart under första kvartalet nästa år (lay-outen vet jag inte riktigt dock).
Mustelas fabler kan bli klart när som helst bara jag får den där lusten att göra klart det eller ta en paus med TD, då går det i en handvändning...
Alice Cooper/Neil Gaiman-idé, tja det vore kul med ett dogmakoncept om det blir en ny utmaning nästa år...