Krille
Super Moderator
Så var det dags för årets skryttråd igen. Hur har det gått med era rollspelsprojekt? Mår de bra, är de färdiga eller har de hamnat i glömskans onda boning?
Det enda jag har att skriva klart är lite besvärjelser, skriva spelledartips och göra om upplägget på hur jag ska skriva färdigheterna. Utöver det ska jag speltesta magisystemet och sedan är det dags korrläsning och layout (jag har en hel del gentjänster att utkräva från saker som jag har gjort). Har även kommit på ett namn, eftersom jag inte vill använda ett akronym som namn (och så är Riotminds lite knäppa, så jag vill inte ta onödiga risker).[url="http://forum.rollspel.nu/showpost.php?Number=954824" said:förra året[/url]]
EDoD
Har genomgått speltest, trots att jag inte har skrivit klart 40% av reglerna. Det känns lite konstigt att behöva säga saker som "Det finns inga regler för det ännu". Många saker har omarbetats och än fler har omformulerats under speltestandet. Egentligen känns det som att jag borde skriva om hela boken, men det kommer jag nog aldrig att orka. Jag har en blogg på den ofärdiga hemsidan om utvecklingsprocessen. Något som jag bör göra är att ändra namnet, för det känns jättefånigt att säga det högt. [edit] När jag kom på namnet (utifrån förkortningen) så tyckte jag det var roligt eftersom det bjöd till missförstånd, men nu har jag upptäckt att det är dumt att knyta an det till Drakar och Demoner, för det gör att folk har förutfattade meningar innan de ens läst spelet. Namnbytet får dock bli ett projekt som uppfylls om två år.
/Han som på sin höjd gjort någon modifikation av redan existerande systemAlla andra projekt är lagda på is.
Och jag är mycket tacksam för arbetsinsatsen och nöjd med utfallet.Utöver det har jag ritat till andra spel, som Bortom