Nekromanti Framtiden är här

Krille

Super Moderator
Igen? [ANT]

Men det var då själva faen vad ofta framtiden är här! Kan den inte lugna ner sig nån gång?!!

kefka

Hero
Re: Igen? [ANT]

Tja, du kan ju gå ut och ta en joggingrunda och springa väldigt snabbt. Fast det skulle förstås bli ännu värre när du saktade in.

Rickard

Urverk speldesign
Jag vet inte om det är så himla uppseendeväckande.. Enligt Ny Teknik för någon månader sedan så forskar amerikanska armén på hur insekternas vingar fungerar så de kan bygga insektsstora flygkameror..

Det som finns idag överträffas alltid i morgon..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som ibland blir orolig för vad sorts saker som kan finnas i framtiden och som vi idag inte ens kan föreställa oss

Staffan

Myrmidon

Så länge vi inte har turistresor till Mars, flygande bilar, kupolstäder och strålpistoler vägrar jag acceptera trams om att "framtiden är här."

Troberg

Sinister eater
Vad är nytt?

Modellflygplan med kamera har gjorts länge, titta tex på http://www.mft.nu/kamera/kamera.htm för några hobbyvarianter gjorda med utrustning för några tusenlappar. Dessutom verkar den i artikeln beskrivna varianten rätt så värdelös, ett plan med den lilla storleken (och därmed lilla vingarean) och den höga vikten blir på tok för snabbt för att vara praktiskt för denna typ av jobb. Att flyga in genom fönster i den hastigheten gör bara att man får en tiondels sekund på sig att se vad som är innanför innan plant träffar motsatt vägg som en övermogen tomat. Dessutom är det hemfridsbrott att tjuvkika genom folks fönster.

Är det att israel tänker kränka palestinskt luftrum? Knappast nytt, det gör de hela tiden. Se tex hur de med attackhelikoptrar attackerar en 79-årig man i rullstol, hur man med helikoptrar under en halvtimme attackerar bostaden för en annan nations ledare och bara mejar ner räddningspersonalen på plats eller hur attackflyg attackerar flyktingkonvojer till fots och med kulsprutor och bomber urskiljningslöst attackerar civila.

Näpp, inget nytt här. Bara mer av det gamla eländet.

Netfeed

Swashbuckler

tja när du läser detta så är det beroende på hur man ser det redan historia...

Johan K

Gammal & dryg
Sånthär är ju alltid lika spännande ju !!
Gilla sådana här tekniska grejer ju !!
Undrar just hur mycket av det som finns t. ex i N2 som kommer att bli verklighet i framiden ?

/ Johan K, som bara har 7 timmar kvar tills man slutar..

vielleicht

Veteran
Näpp, inget nytt här. Bara mer av det gamla eländet.

...vilket även kan sägas vara en passnade beskrivning av din oerhörda förmåga att förvandla precis vilket inlägg som helst till en politisk plattform mot Israel. :gremsmirk:

Dilandau

Myrmidon
Ja, politik kan debatteras annorstädes. Så till vida det inte handlar om alvernas utrikespolitik. =)

Troberg

Sinister eater
...vilket även kan sägas vara en passnade beskrivning av din oerhörda förmåga att förvandla precis vilket inlägg som helst till en politisk plattform mot Israel.
Nej, men inlägg som handlar om israelisk militärteknologi som uttryckligen i artikeln beskrivs att den ska användas i strid mot internationella konventioner och allmänt rättspraxis. Läs artikeln igen.

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb

Äsch, varje dag har sin framtid juh! Jag ser fram emot att någon grejar turistresor till Månen. Mer än för vissa struntrika människor som spenderar några århundrade av årslöner för min del för ETT besök i rymden. :gremsmile:

Acceptera att framtiden kommer och går beroende på att vi är individer... Min framtid är bakom mig, din ligger framför dig...frågan är om du får uppleva den. :gremsmile:

Berserk

Warrior
Dessutom verkar den i artikeln beskrivna varianten rätt så värdelös, ett plan med den lilla storleken (och därmed lilla vingarean) och den höga vikten blir på tok för snabbt för att vara praktiskt för denna typ av jobb. Att flyga in genom fönster i den hastigheten gör bara att man får en tiondels sekund på sig att se vad som är innanför innan plant träffar motsatt vägg som en övermogen tomat.
Jag tror att det handlade om att soldater inne i nämnda byggnad kunde flyga ut planet genom lämpligt fönster för att få se vad som väntade dem på utsidan. Fast jag kan förstås ha missförstått det hela. Men spionplan i sig är inget nytt, det har du helt rätt i.

/Berserk

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Nog!

Kommunismdebatten för länge sedan gjorde klart att rollspel.nu inte är en plats för realworld-politiska diskussioner av infekterad slag. Nog av det här.

DODswe4

Hero
Hur mycket mer Sci-fi det kan bli, tja jag betvivlar att det kommer komma något som är mer, men det går säkert att hitta på mer

Troberg

Sinister eater
Re: Nog!

Kommunismdebatten för länge sedan gjorde klart att rollspel.nu inte är en plats för realworld-politiska diskussioner av infekterad slag. Nog av det här.
Jag har redan droppat diskussionen för två dagar sedan, sånär som på att jag faktiskt pekade ut att jag bara kommenterade de saker som nämndes i artikeln (planets olämplighet på grund av att det flyger för snabbt, att inget är nytt med teknologin eller användningen, att det tagits fram i avsikt att kränka en annan nations luftrum och att man (ev) avser att flyga in genom fönster). Allt detta är rena responser på det som diskuterades i artikeln.