http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/3571261.stm
Minispionplan. Hur mycket mer sci-fi kan det bli?
Minispionplan. Hur mycket mer sci-fi kan det bli?
Näpp, inget nytt här. Bara mer av det gamla eländet.
Nej, men inlägg som handlar om israelisk militärteknologi som uttryckligen i artikeln beskrivs att den ska användas i strid mot internationella konventioner och allmänt rättspraxis. Läs artikeln igen....vilket även kan sägas vara en passnade beskrivning av din oerhörda förmåga att förvandla precis vilket inlägg som helst till en politisk plattform mot Israel.
Jag tror att det handlade om att soldater inne i nämnda byggnad kunde flyga ut planet genom lämpligt fönster för att få se vad som väntade dem på utsidan. Fast jag kan förstås ha missförstått det hela. Men spionplan i sig är inget nytt, det har du helt rätt i.Dessutom verkar den i artikeln beskrivna varianten rätt så värdelös, ett plan med den lilla storleken (och därmed lilla vingarean) och den höga vikten blir på tok för snabbt för att vara praktiskt för denna typ av jobb. Att flyga in genom fönster i den hastigheten gör bara att man får en tiondels sekund på sig att se vad som är innanför innan plant träffar motsatt vägg som en övermogen tomat.
Jag har redan droppat diskussionen för två dagar sedan, sånär som på att jag faktiskt pekade ut att jag bara kommenterade de saker som nämndes i artikeln (planets olämplighet på grund av att det flyger för snabbt, att inget är nytt med teknologin eller användningen, att det tagits fram i avsikt att kränka en annan nations luftrum och att man (ev) avser att flyga in genom fönster). Allt detta är rena responser på det som diskuterades i artikeln.Kommunismdebatten för länge sedan gjorde klart att rollspel.nu inte är en plats för realworld-politiska diskussioner av infekterad slag. Nog av det här.