Jag satt och kikade lite i promotionforumet och blev med ens nyfiken på de här nya sci-firollspelen som är på marsch 2012-2013. Jag är en sån rollspelare som i köpvanor sällar mig till massan, dvs. jag köper typ ett rollspel och spelar det. Så jag är noga med att köpa "rätt för mig". Och det finns ju ingen ångerrätt på öppnade SF-bokhandel-rpg's... I korta ord så är jag nyfiken på de här uppkommande sci-fispelen så att jag vet vilket som ska ta Coriolis plats nästkommande år.
Det jag är mest nyfiken på är förstås världen och reglerna. Reglerna ska vara smarta och enkla att förstås men ändå kunna vara avancerade och erbjuda många möjligheter eller kunna husreglas.
Världen ska vara spännande och inlevelsefull men också logisk; det ska gå att läsa om en alienras och "I can see how they got that way".
Det jag är mest nyfiken på är förstås världen och reglerna. Reglerna ska vara smarta och enkla att förstås men ändå kunna vara avancerade och erbjuda många möjligheter eller kunna husreglas.
Världen ska vara spännande och inlevelsefull men också logisk; det ska gå att läsa om en alienras och "I can see how they got that way".