Jag gillar också originalbesten. Men är det möjligt att ge den en arketyp ändå?Mukwa said:Om karaktärerna har tydligt specificerade mål (helst delmål) så kan du låta vampyren motarbeta sig själv under frenzy. Det är då viktigt att det alltid finns specificerade mål, för annars kommer det bli svårt för spelaren att kontrollera sin karaktär (de allra flesta spelarna försöker uppnå sina mål, och ser det ofta som en spelmässig motgång när det inte går). Med specificerade mål och delmål kan SL bara säga, hur kan du på bästa sätt motverka att dina mål uppfylls? Vad är viktigt för att din plan ska gå i lås?
Eller jag vet inte... är osäker på om ens jag tycker att det här är kul så jag ska nog gå och lägga mig istället. Svår fråga det här! Jag gillar t ex inte KotE-lösningen, för jag gillar den bestialiska frenzy-besten bäst. Odjur - back to basics liksom... men det är inte så roligt att spela ut.
Mitt system är lite mer dynamiskt än grundspelet vampire ändå så kanske kan besten agera aningen mer beräknande och inte bara gå bärsärk när den blir fri?
Så här funkar humanity i mitt system. Kanske finns det något att arbeta med utifrån att humanity i mitt system är mer dynamisk än i grundsystemet?

Jag har skrivit ett par hjälprutor men det där är annars nedre delen på spelarnas rollformulär.
Gick visst inte att förstora, så här är direkt-länken:
photobucket