Alltså. Eftersom djuren är skapade i laboratorier så finns det ganska lite som talar om varifrån de bör komma rent faunamässigt. Tycker personligen att det borde vara en stor mängd möss, råttor och apor av just denna anledning. Kanske grisar också. Eftersom dessa väl är några av de djur som förekommer oftast i lab.
Logik som koncept i ett PA-spel stör mig överjävligt. "I framtiden har vi hittat på laservapen istället för att göra bättre projektilvapen, i framtiden har vi magi (psikrafter), i framtiden finns det djur som kan tala, i framtiden går det runt en massa robotar som alla har glömt hur det var förr. I framtiden finns det insekter som blir stora som bussar utan att dö av andnöd. I framtiden finns det människor som kan spruta eld. Men fyfan vad jag stör mig på den där muterade giraffen som kan flyga med tankekraft, det hade ju varit mycket mer logiskt med en muterad bäver som kunde flyga med tankekraft, det är ju trotts allt Sverige det här"
Alltså, om man vill göra Mad Max, där det inte finns annat än människor som kämpar vidare i ett döende landskap, då kan man göra det. Men blanda inte in logik eller realism i samma mening som eldsprutande eller magiskt flygande människor.
Jag är en stor anhängare av konsekvens regelmässigt och settingmässigt. Men detta är inte samma sak som att begränsa sin kreativitet utan egentliga anledningar IMO.
Det känns som att argumentet "Mungoer i Sverige flera hundra år efter katastrofen är helt ologiskt" bär ungefär lika mycket tyngd som "Svarta människor i Sverige flera hundra år efter kalabaliken i Bender, det är ju helt ologiskt".
Edit: Jag inser att detta kan ses på en attack mot just Rymdhamsters korta inlägg. Det var inte menat så. Det är bara jag som rantar lite.