Nekromanti Fria ligan PDF-filer

.113

Swashbuckler
Minimoni;n295123 said:
Jag fick svar från supporten att om ingen mail med länkar kommit till i morgon så skall jag maila igen...ZzZ
Då håller jag tummarna!

Minimoni

Homelander
Andra dagen, fortfarande inte fått mina PDF-filer. Har talat med support som sagt att de skall komma nu på morgonen... Jag älskar Fria Ligan och dess produkter men tolkningen av ”omedelbart” skiljer sig mellan vad de tycks anse och min egen tolkning. Omedelbart borde självklart vara precis vid konfirmerad betalning men kan tydligen också betyda ett dygn senare(minst) om jag inte fått dem inom någon timme.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Minimoni;n295134 said:
Andra dagen, fortfarande inte fått mina PDF-filer. Har talat med support som sagt att de skall komma nu på morgonen... Jag älskar Fria Ligan och dess produkter men tolkningen av ”omedelbart” skiljer sig mellan vad de tycks anse och min egen tolkning. Omedelbart borde självklart vara precis vid konfirmerad betalning men kan tydligen också betyda ett dygn senare(minst) om jag inte fått dem inom någon timme.
Jag får nästan intrycket att de sköter det manuellt. Typ att de mailar dem, eller behöver gå in och lägga upp dem på en länk åt dig eller något.

Det borde ju gå att automatisera på något vänster, kan jag tycka.

Minimoni

Homelander
Rymdhamster;n295148 said:
Jag får nästan intrycket att de sköter det manuellt. Typ att de mailar dem, eller behöver gå in och lägga upp dem på en länk åt dig eller något.

Det borde ju gå att automatisera på något vänster, kan jag tycka.
Jo, det är säkert som du säger och jag är helt övertygad om att jag kommer älska att läsa PDF-filerna när jag väl får dem.

Håller också med om att det idag 2018, borde gå att göra det smidigare. Jag vill bara påminna alla att jag i text låter grinigare än jag är. Jag är besviken över att fortfarande inte fått det som utlovats när jag betalade för böckerna plus PDF-versioner av dessa. Dock så gör fortfarande Fria Ligan superba rollspel och jag kommer att glömma att de var sena att ge mig mina PDF-filer samma sekund som jag får dem.

Men nu har jag återigen skickat mail till supporten då de sa att jag så skulle göra om jag inte fått filerna till morgonen(idag alltså). Morgon går snabbt mot lunch och jag hoppas att mitt mail kan få Fria Ligan att förstå att jag fortfarande inte fått det som lovats och att de lägger upp länkar till filerna så jag i alla fall kan läsa dem efter jobbet ikväll.

Jag jobbar långt hemifrån och sover borta hela veckan med 14h pass varje dag och att läsa på min iPad är det enda roliga jag har att göra när jag har en paus eller efter jobbet. Det var rätt mycket därför som fysisk produkt plus PDF var så lockande.

Minimoni

Homelander
Uppdatering: Jag valde att köpa de produkter jag beställt via Fria Ligans egen shop för att jag önskar stödja svenska rollspelstillverkare så mycket som möjligt samtidigt som jag självklart får bra rollspelsprylar att läsa. Jag läser numera nästan bara rollspel som PDF och låter fysiska böcker utgöra en del av min nördsamling. Med allt detta i tanke och det faktum att jag fortfarande inte fått några PDF-filer från Fria Ligan så kommer jag främst köpa saker via Drivethrurpg i fortsättningen. De har där produkterna jag den här gången köpte från Fria Ligan och jag hade kommit bra mycket billigare undan om jag valt att köpa bara PDF-filerna från Drivethrurpg.

Jag är besviken på att filerna som skulle levererad ”omedelbart”, nu är mer än ett dygn försenade...

Rangertheman

Myrmidon
Minimoni;n295172 said:
Jag är besviken på att filerna som skulle levererad ”omedelbart”, nu är mer än ett dygn försenade...
Verkligen trist att de trots påminnelser ännu inte fått iväg PDF-erna :-(

Minimoni

Homelander
Rangertheman;n295174 said:
Verkligen trist att de trots påminnelser ännu inte fått iväg PDF-erna :-(
Verkligen, speciellt med tanke på att det var PDF-erna jag egentligen ville ha och såg de fysiska böckerna som en bonus. Skulle köpt dem på Drivethrurpg istället och fått det jag ville ”omedelbart” utan att behöva vänta i obestämd tid.

Minimoni

Homelander
Äntligen! Nu har jag fått PDF-erna och de håller självklart utomordentlig kvalitet! Som kund skulle jag vilja uppmana Fria Ligan att göra deras system smidigare, det är den kritik jag kan ge. Den positiva kritiken jag kan ge är självklart den att för de som mest av allt vill ha en fysisk bok så kommer PDF-erna med utan extra kostnad och då kanske inte ett dygns försening är en sådan stor sak.

.113

Swashbuckler
Ändå oturligt eftersom jag köpte min bok efter dig, men fick pdf inom en timme iaf, antagligen snabbare, ocv det var inte under kontorstid så att säga

.113

Swashbuckler
Minimoni;n295391 said:
Nu har jag även beställt emissarie-paketet. Förhoppningsvis får jag mina PDF-er aningen snabbar den här gången. :)
Jepp, nu är det jag som väntar på support istället.. Lycka till ;)

.113

Swashbuckler
Ok snart 3 dagar och support har inte ens svarat än, jag är inte så nöjd med dem just nu. Trist.

.113

Swashbuckler
Minimoni;n295471 said:
Vad är det som krånglar? Vill dels veta av ren nyfikenhet men också som konsument.
Jag hörde av mig om att det var lite dåligt förklarat om regleboken och kampanjboken och sa att det kändes onödigt nu när jag skulle köpa den med eftersom den innehåller mer än jag trodde. De sa ganska direkt att jag bara skulle höra av mig till support så skulle de fixa så jag fick kampanjboken fraktfritt. Jag hörde av mig, nu är regelboken tydligen pausad men något mer har inte hänt, jag har ingen aning om hur eller vad jag ska betala eftersom frakten är inräknad när man köper via sidan, så jag vet inte om de menar jag ska göra så, få tillbaka sen, använda rabattkod eller något helt annat. Allt jag vet är att regelboken som skulle komma idag eller på måndag (4e vardagen) nu inte ens är skickad.

Hörde av mig igen och fick då svaret att de skulle höra av sig till supporten så jag kunde vänta ett svar inom kort. Det är väl 1-2 dar sen det också..

Hade jag fått höra från början, ok, vi fixar det om några dar så hade det ju inte varit nå problem, nu lät det som jag skulle skynda mig att höra av mig så det gjorde jag, sen händer inget? Får iaf ingen info

.113

Swashbuckler
För att klargöra är det alltså egentligen mest dålig information som är problemet, jag hade ju tänkt köpa boken ändå och anmärkte enbart för att någon annan skulle slippa samma problem, så det var ju schysst att erbjuda gratis frakt för det.

Men nu sitter jag ju bara och väntar på en bok som istället är försenad, och på att få en till bok som jag inte ens vet hur jag ska betala. Känns som onödigt strul när de försöker vara schyssta

Minimoni

Homelander
.113;n295477 said:
För att klargöra är det alltså egentligen mest dålig information som är problemet, jag hade ju tänkt köpa boken ändå och anmärkte enbart för att någon annan skulle slippa samma problem, så det var ju schysst att erbjuda gratis frakt för det.

Men nu sitter jag ju bara och väntar på en bok som istället är försenad, och på att få en till bok som jag inte ens vet hur jag ska betala. Känns som onödigt strul när de försöker vara schyssta
Ok, då förstår jag. Själv kickstartade jag både Coriolis och MU:Å0 så jag hade redan från början det som behövdes. Sen köpte jag allt som kom ut till Mutant allt eftersom men Coriolis blev av någon anledning liggande. Förmodligen för att jag hade lite dålig erfarenhet av första utgåvan och därför inte prioriterade att läsa igenom det nya Coriolis.

Oj vilket misstag det var! Eftet att ha plöjt grundboxen med kickstarter-prylarna så valde jag att beställa allt som släppts. Dum som jag var så var jag ambivalent och tänkte först köpa hälften nu och resten nästa månad, nu blev det istället att jag beställde två paket med en dags mellanrum och åkte på att betala dubbel frakt ;-p

kloptok

Pensionerad astrolog
En komplikation kan nog vara att större delen eller möjligen hela Fria Ligan har fullt upp på bokmässan för tillfället. Så det kan helt enkelt röra sig om olycklig timing.