Månljus klagan
Ack, nu är jag trött på diskussionen vilket jag var från början, mind you. Jag har redan sagt att jag bara har en magkänsla (har jag för mig i alla fall...) när det gäller det här med friformsforum. Mina åsikter baseras på den enkla filosofin att alla har rätt till en fristad där deras ämne diskuteras utan påhopp eller för all del griniga inlägg (som det här tenderar att bli).
Så, för att slutligen kommentera dina kommentarer om mina kommentarer om dina kommentarer om ... ja du förstår (och ni andra) vad jag menar.
Inläggen blir inte lättare att hitta när du ska titta igenom x (där x är upphöjt i antal nya inlägg och trådstarter eller någon annan omöjlig matematisk konstruktion) antal inlägg per 14 dgr period och allt ligger i en stor hög på ditt skrivbord. (tänk en djävla massa reklam och någonstans däri finns säkert en pärla som du inte ens orkar läsa igenom för att... ja du förstår säkert poängen) Anledningen att jag föredrar uppdelningen är då enkel. Jag kan titta i de högar som faktiskt innehåller saker jag kan vara intresserad av... och jag slipper kika igenom x som jag inte tycker är intressant. Så vad det kommer ner till är matematik... vi har ett praktiskt filter redan från starten...
Aha, hätska svar... hm, jag missförstod dig och du missförstod nog mig. Men vi låter det vara som det var/är. För missförstådda diskussioner är så jobbiga.
Innan OT, så OTades det friskt i forumen i alla fall och det var upp till moderatorerna att ta folk i hårflätan... but thats beside the point. Ja, du har rätt i att det inte riktigt går att jämföra, men tyvärr är effekten ändå att många som har haft friformande kommentarer (hur ska jag formulera detta) fått ganska dräpande kommentarer angående friform tillbaka, inte minst från min käre vän Krille... (vilken jag btw förstår....) Men underförstått... det har inte varit helt lätt för friformare på forumen, det kanske är bättre nu... och ja... jag är ju rostig på att följa debatterna, det medges... men jag har sett snytingar som skulle fått mig att lämna forumen fortare än kvickt. Men nu är jag också överkänslig för alla former av elaka kommentarer (notera detta ordentligt och förstå varför en viss person var jättenervös över mig när jag gjorde ett elakt aprilskämt för ett antal år sedan (förra, förrförra? Yassen?) och får panik om folk djävlas med mig som du kanske kan förstå. (och detta är ingen ironi, detta är sanning). Nåja, back from me self, stackarna fick så kyligt bemötande att jag tror att de lämnat forumet... men återigen, detta är ett antagande och inte ett faktum utgående från min egen reaktion.
Genreindelandet är för mig en välsignelse å ena sidan och en förbannelse. Det är klart att det finns en poäng att dela upp saker, för om du skulle vara ärlig... hur många inlägg skulle ett samlat stort forum om rollspel ansamla per dag? Och då menar jag alla olika rollspel, rollspelsmakande, rollspel.nu etc samlat i ett forum. Förbannelsen är som vi båda är överens om, var finns det man vill läsa och var ligger det. Det är inte för mig ett hållbart argument - "varför lägga sten på börda". Fördelen för mig är uppenbar, nackdelen lika så. Och det kommer vi ingenstans med... eller hur?
Och slutligen, det är självklart att jag har rätt och du fel.
Äschdå... ska jag vara svensk och snäll och vänlig så säger jag diplomatiskt att vi båda måste ju ha rätt. Men i hjärtat känner jag ändå att min MAGkänsla säger att ... alla har rätt till diskussionsutrymme. Men den åsikten är ju inte politiskt korrekt eller? Fast om sanningen ska fram skiter väl jag i om friformare får ett eget forum, det är ju inte min grej i alla fall. Jag skulle ännu hellre se att alla ointressanta forum som skräck och DD, D20 las ned... men det tycker ju inte de som spelar dem.
Allvarligt talat. Jag skiter i det hela, att jag la mig i, var och är en instinktiv reaktion att slåss för "de svaga" (som btw inte är svaga). Nu slåss jag mer av princip vidare för att klargöra att min åsikt också bör få räknas. Jag kanske dessutom inte bör nämna att jag självmordsbenägen... och det var inte ens ett skämt..... men nåja...
Det var ju en sak till...
Jag har varit och luddat vid den många gånger i det här inlägget.
Sakliga argument, i vilken regel står det att man måste föra en saklig argumentation i en diskussion? Jag är en känslomänniska, skall jag inte få tala om vad jag känner även i en debatt??? Nehedu, jag håller mig till min strumpläst så håller du dig till din, tvinga inte mig till metoder jag inte behärskar.
Personangrepp ja. Det kanske beror på din skickliga retorik (eller vad det nu heter när man skriver debatt) eller så har du missat en liten detalj. En människa kan känna sig kränkt när någon upprepade gånger "övertrumfar" en i en debatt som personen inte hade för avsikt att börja... tillbaka till ruta 1, jag var trött på den segdragna diskussionen och ansåg att alla har faktiskt rätt att ha sitt eget forum... något det till sist hänger på sajtägaren och administratören så länge inte föreningen skapats ordentligt.
Nåja... nu ska jag lugna ner mig ett par decimalkolon så kanske jag kan bli snälla, gosiga, mysiga ladyn igen. Och har ni och du tagit illa upp så ber jag så mycket om ursäkt.