Jag satt just och roade mig med att titta igenom SydCons rollspelsarrangemang:
Colombian Necktie: "Systemlös gangsterthriller i London"
Inga spår efter Alex: "Fri form, frrrri form, FRI foooorm, frif'rm, form, FETT"
Midvinterkröning: "System: Eget, 'low fantasy'"
Pelargirs gator: "MERPS/fri form" (verkar som om man får välja)
The Factory: "Cyberpunk vers. 2.0"
Tintin och Rymdskeppet: "Systemlöst"
Uppgörelsen: "Western"
Välkommen till förorten: "Fri form"
WHITE-OUT: Las Vegas: "Formfritt"
Vatusan? Vad ska det här föreställa? Av nio rollspelsarrangemang så är fem och ett halvt friform/systemlösa? Endast *ett* arrangemang till ett system som fortfarande produceras? <Sverker>Ska det va så? Va? Va?</Sverker> Var är Call of Cthulhu? Neogames-spel? Dungeons & Dragons (i olika versioner)? Drakar och Demoner (dito)? Paranoia?
Nej, nu blir jag sur... nu attans blir jag nästan inspirerad till att sätta ihop ett gammalt hederligt dungeonröj som motvikt till den hiskeliga friformsmaffian. Mer gelekuber och grottgångar åt folket!
/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
Colombian Necktie: "Systemlös gangsterthriller i London"
Inga spår efter Alex: "Fri form, frrrri form, FRI foooorm, frif'rm, form, FETT"
Midvinterkröning: "System: Eget, 'low fantasy'"
Pelargirs gator: "MERPS/fri form" (verkar som om man får välja)
The Factory: "Cyberpunk vers. 2.0"
Tintin och Rymdskeppet: "Systemlöst"
Uppgörelsen: "Western"
Välkommen till förorten: "Fri form"
WHITE-OUT: Las Vegas: "Formfritt"
Vatusan? Vad ska det här föreställa? Av nio rollspelsarrangemang så är fem och ett halvt friform/systemlösa? Endast *ett* arrangemang till ett system som fortfarande produceras? <Sverker>Ska det va så? Va? Va?</Sverker> Var är Call of Cthulhu? Neogames-spel? Dungeons & Dragons (i olika versioner)? Drakar och Demoner (dito)? Paranoia?
Nej, nu blir jag sur... nu attans blir jag nästan inspirerad till att sätta ihop ett gammalt hederligt dungeonröj som motvikt till den hiskeliga friformsmaffian. Mer gelekuber och grottgångar åt folket!
/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather