Jag är inte säker på om det passar i systemet eller världen, men jag tänker mig en time-loop-variant.
De flesta har sett nån av filmerna Groundhog day, Naken (svenska filmen), Edge of Tomorrow eller Source Code. Samtliga bygger på att huvudpersonen vaknar upp till samma dag gång på gång. Oavsett (nästan oavsett) vad huvudpersonen gör för val kommer hon ändå vakna upp på samma ställe, och dagen som väntar är alltid densamma, med enda skillnaden att huvudpersonen minns alla de tidigare gångerna och kan anpassa sig efter vad som behöver göras.
Jag tänker mig en sån här variant, men där rollpersonen har ett uppdrag att utföra som kräver ett högst omoraliskt agerande. Exempelvis måste hon se till att en helt och hållet oskyldig person tar ett brutalt straff för något rollpersonen gjort tidigare.
En annan variant, som spelar mycket mer på det psykologiska och som jag själv tycker låter roligast, är att rollpersonen vaknar upp i sin säng en morgon och går ut för att möta sina två vänner på en på förhand avtalad plats. Utan att säga något drar vännerna vapen mot rollpersonen och hugger ner henne på fläcken. När rollpersonen då vaknar med ett ryck igen är det samma morgon, och hon är något mer förberedd (men kanske tror att det bara var en dröm). Denna gången går hon dit igen i god tro, och återigen huggs hon ner. Tredje gången anfaller hon själv vännerna först och klarar sig en stund, men dör till slut. När rollpersonen väl lyckas övermanna vännerna och söker upp sin familj (som av en mystisk anledning befinner sig i närheten) anfaller de också. Det visar sig att hela rollpersonens bekantskapskrets har vänt sig mot henne. Ingen pratar med henne under hela provet. Hon måste gång på gång försöka döda alla sina vänner, sin familj, och till slut de som hon älskar mest. Tanken är att det ska ta ett ganska stort antal försök.
För att hålla rollpersonen på rätt bana kan man göra som i ett av avsnitten av Supernatural där en snubbe dör på ganska märkliga/komiska/slumpmässiga sätt hela tiden, oavsett hur väl han försöker skydda sig eller undvika att dö. Om rollpersonen försöker ta en helt annan väg eller tar för lång tid på sig är det bara att låta en skenande häst springa ner henne, eller låta en tung trälåda falla ut ur ett fönster precis när hon gick under det. Finns löjligt många sätt att dö på, och varje gång vaknar rollpersonen upp i sängen och måste börja om.
Denna time-loop kan bara brytas när alla vänner, familjemedlemmar och andra nära och kära har dödats av rollpersonen, eller när rollpersonen tar sitt eget liv. Tillbaka i verkligheten sen visar det sig att samtliga som dödats under provet har haft drömmar som beskriver precis hur rollpersonen dödar dem...
EDIT: ...Och kanske till och med har oförklarliga ärr vid de ställen där rollpersonen högg...