Ond bråd död said:Neotech 2 fick ju också en viss kritik här på forumet minns jag. Men egentligen tycker jag både ettan och tvåan ser väldigt charmiga ut, trots att de är rejält fula.
gorillotaur said:Chill är ju ascoolt ju!
Voldstagg13 said:Urgh!
Recca said:Så illa var det väl inte?
Voldstagg13 said:Som varför känt colamärke aldrig lyckas med sin reklam?
Arfert said:OT: vilket av de två stora tänkte du på?
Voldstagg13 said:Det med tomten.
Recca said:Är hans superkraft att vara jättestor eller vad tittar jag på? xD
Bolongo said:What is... I don't even...
Reddokk Fheg said:Hmm lättklädd tjej med genomskinligt tyg över brösten. vad finns det att klaga på? förutom att det fortfarande är för mycket kläder.
Nja allvarligt så är detta omslag hiskeligt hemskt
Ymir said:lättklädda tjejer i all ära, det som fått den här bilden att höja sig över andra i fulhetssammanhang är förmodligen hennes överdrivna mangaantomi ihop med grodperspektivet som gör att hela bilden fokuserar på hennes skrev, och sammantaget skapar en helt oöverträfflig känsla av smaklöshet..
Xyas said:Åh, jag kan inte sluta skratta. Det här wtf-ögonblicket gjorde verkligen min dag. Den som Luna länkar till är nog egentligen fulare, men det är här är.. alltså herregud.
Ond bråd död said:Till bildens försvar vill jag säga att det iaf är en bild som ger ett intryck och som man minns. De flesta fantasybilder är ju helt ointressanta. Har inget minne av hur 4ed såg ut t ex, gissar att det var nån sorts strid. 3ed minns jag däremot.
Ymir said:Ond bråd död: ja, mediokra bilders förbannelse är att man inte kommer ihåg dem. Savant & Sorcerer är en klassiker just för att den inte är medioker, utan episkt ful och oförglömligt anskrämlig. Men det hjälper givetvis att Exalted har i allmänhet mer unik och intressant art direction än D&D och dess kloner.
Cybot said:Om nu bara MMOs insåg att den här skiten faktiskt är anskrämlig. För det finns så många där antingen reklamen eller ens faktiska karaktärer ser ut sådär (speciellt mörkeralver i alla dess former. Full plate på en mörkeralv tycks vara lika med plåtbikini).
Luna Lovegood said:Xyas, kolla skrevet på skurken i min bild
Xyas said:Wow, det missade jag. Är det där en rabiesmittad bäver du har i fickan, eller är du bara glad och se mig?
Recca said:Är det designen på ...trosan... eller ser man skåran? Usch!
Enda sättet hon kan ha den toppen på sig är om hon klistrar på sig den.
Owlbearpig said:*noterar att den kvinnliga krigaren porträtteras med ett avståndsvapen
Kärlekscraft said:Kvinnliga karaktärer har ALLTID pilbåge, finns massor av exempel i filmer, filmposters, spel osv.
Skumt.....
Exempel: King Arthur, Your Highness, Hunger Games, Brothers Grimm, Lara Croft, Narnia osv.
Big Marco said:Hon har ju ett svärd på ryggen. Läser hon på wrnu måntro?
Xyas said:Jag tycker det ser nästan ut som att hon har ett svärd i ryggen
God45 said:Det här är förvånnande fult faktiskt.
Reddokk Fheg said:Känns mer som en bild där man vill visa upp en lätklädd kvinna i en ställning som ser väldigt underlig ut och som mest känns att hon försöker visa upp sig. Som att det skulle vara någon som aldrig hanterat ett vapen eller testat strida utan bara är någon modell som ska låtsas vara en kvinlig krigare.
med andra ord rätt löjlig och osmaklig
Sapient said:Jag gillade den där serien, för att den inte hade stereotypa monster+hjälte-bilder.
Ja, de var kitschiga. Men det kändes som det var avsiktligt. Lite som att de sa "Vi vet att mycket i vårt spel är 'over the top', här finns monster som har en mindre ryggsäck full med knytnävsstora juveler och shit, och i den här världen hade typiskt böcker sett ut lite så här, med pråliga detaljer och strösslade med äderstenar."
krank said:"...och fula plastädelstenar snarare än riktiga..."
Ymir said:jag tycker nog de här omslagen är väldigt mycket bättre än D&D4s vulgära och själlösa monster/hjältebilder. Annars, what Sapient said.
krank said:Jag ser inte riktigt varför de omslagen skulle vara MINDRE vulgära eller själlösa än D&D4-omslagen. Jag menar, plast och dåliga photoshopeffekter är väl ungefär så själlöst det blir i mina ögon. Och vräkigheten i den misslyckade och fula kitchen tycker jag definitivt kan betraktas som riktigt vulgär.
Eksem said:Jag tänkte först inte skriva i hatertråden, men helvete vad fult 3.x var alltså. Det kan vara hur "on message" som helst, det där är fan vedervärdigt.
gorillotaur said:Jag gillade 3ans omslag när de kom, för att de var något annat än jag var van vid. Nu däremot ... njae.
Dante said:Inte taffliga photoshopeffekter: http://hghigginbotham.com/portfolio-dnd.html#prettyPhoto
krank said:Så... De återskapade fula photoshopeffekter i fysisk form? Lyckat =)
Magnus Seter said:Jag gillade de där omslagen.
RasmusL said:Jag tycker att de förmedlade den här rollspelsmystiken som jag kan känna inför rollspel jag inte känner till på ett mycket effektivare sätt än om det varit storbröstade barbarbimbos, drakar och trollkarlar für alles.
Max Raven said:Hade det varit stilrent och utan fejk-metalldetaljer och fejk-ädelstenar hade jag nog gillat dem mer. Jag gillar svärdet-genom-boken men D&D-loggan är inte särdeles vacker (eller ful).
För plottrigt för mig, och inte den snygga sortens plottrigt.
Därmed inte sagt att det är det fulaste omslaget jag sett.
Max Raven said:Vampire: the Masquerade visade för övrigt var skåpet skulle stå med icke-representerande omslag. Imho.
DeBracy said:Alltså 3.X-core HAR ju stilrena omslag. Att stilen råkar vara blingig fantasykitsch är en helt annan sak.
Magnus Seter said:Om någon missade att läsa det Dant länkade till. Omslagen är alltså foton av riktiga böcker, som skapats av en konstnär. Alltså riktig metall, riktiga glaspärlor, riktiga detaljer, gångjärn och sånt.
Det betyder ju inte att man måste gilla det, men det är alltså inte skapat i Photoshop, utan i en konstnärs verkstad.
Organ said:D&D3-omslagen är ju asfeta! Ännu coolare blir de när man betänker hela processen kring framtagandet. Det finns ingående "the making of"-artiklar därute att googla upp för den som är intresserad.
Poseur said:Kan inte annat än att hålla med om att Demon the Fallen var grymt fult.
De räddade upp det aningen med att Demon the Descent är grymt snyggt istället
http://theonyxpath.com/wp-content/uploads/2013/11/DtD-Visualization.png