Re: Stridssystemet ja...
Visst, det ska vara så att spelarna avskräcks från att strida. Men det är nästan löjligt dödligt. Risken att få permanenta skador är i stället bättre att införa och minska risken lite för att dö. Mina spelare har inte velat strida sedan jag började införa det i alla spel vi har spelat, permanenta skador alltså. Att bli av med ett finger, en hand, en fot eller något värre är inte kul. Hittills så har alla strider som jag spelat i gemini varit till 80% dödliga på ett slag, och sedan har striden varit över, några allvarliga skador eller enkla skärsår existerar knappt.Vilket gör att spelet känns lite överdödligt, spelarna ska kunna hamna i sådana trubbel utan att behöva dö på kuppen. Ett mer balanserat stridssystem är vad som jag eftersträvar, ett som är hemskt nog att avskräcka spelare från att röja, men där risken för att bli permanent skadad istället för att stendö existerar. Gemini likt Eon är överdödligt när det kommer till strid. Att skapa ett realistiskt stridssystem går nog inte, men det går att skapa ett som är väl balanserat. Antar att det inte är mycket ide att jag diskuterar detta vidare här, utan jag återkommer när jag skrivit min version av stridssystemet, så får ni bedöma det.