Sitter här och klottrar vidare på mitt hittills namnlösa projekt och fastnade redan vid egenskaper
Visst jag skulle kunna köra det vanliga:
Styrka
Smidighet/Rörlighet
Intelligens
Vishet
Tålighet
Karisma/Utseende
osv...
Men mina funderingar hittills är följande:
1. Skulle man kunna baka in Styrka, Snabbhet, Smidighet i en enda egenskap och bara kalla den fysik?
Nackdelen är ju att då har du svårt att se om personen t.ex. är stark men stor och långsam.
Men då kanske man istället skulle kunna ha ett annat skiljt attribut som beskriver kroppsbyggnad?
2. Intelligens och psyke(eller vad man nu vill kalla det) i ett och samma och kalla det för någonting annat... typ mentalitet eller mental förmåga eller nå liknande..
Problemet här blir väl att en smart person kan vara hur instabil som helst och vice versa..
Ens mentala styrka kommer iaf att vara viktig i det här spelet. Det kommer nämligen krävas att rollpersonerna är nästintill orubbliga vad gäller obehagliga upplevelser
3. Karisma/Utseende hur viktigt känns det för er? Är det också någonting man skulle kunna kanske skippa helt? istället har man ett attribut som säger om man är snygg eller ful eller nå liknande? Eller blir det för problematiskt med färdigheter som kanske sen i sin tur kräver karisma?
4. hmm ja finns det några andra egenskaper man skulle kunna skippa helt? Finns det något ni tycker att saknas? Kan man som tidigare nämnt ersätta en del eller alla egenskaper med beskrivningar istället? Är jag helt ute och cyklar, ska det va så många egenskaper som möjligt?
Tack
Visst jag skulle kunna köra det vanliga:
Styrka
Smidighet/Rörlighet
Intelligens
Vishet
Tålighet
Karisma/Utseende
osv...
Men mina funderingar hittills är följande:
1. Skulle man kunna baka in Styrka, Snabbhet, Smidighet i en enda egenskap och bara kalla den fysik?
Nackdelen är ju att då har du svårt att se om personen t.ex. är stark men stor och långsam.
Men då kanske man istället skulle kunna ha ett annat skiljt attribut som beskriver kroppsbyggnad?
2. Intelligens och psyke(eller vad man nu vill kalla det) i ett och samma och kalla det för någonting annat... typ mentalitet eller mental förmåga eller nå liknande..
Problemet här blir väl att en smart person kan vara hur instabil som helst och vice versa..
Ens mentala styrka kommer iaf att vara viktig i det här spelet. Det kommer nämligen krävas att rollpersonerna är nästintill orubbliga vad gäller obehagliga upplevelser
3. Karisma/Utseende hur viktigt känns det för er? Är det också någonting man skulle kunna kanske skippa helt? istället har man ett attribut som säger om man är snygg eller ful eller nå liknande? Eller blir det för problematiskt med färdigheter som kanske sen i sin tur kräver karisma?
4. hmm ja finns det några andra egenskaper man skulle kunna skippa helt? Finns det något ni tycker att saknas? Kan man som tidigare nämnt ersätta en del eller alla egenskaper med beskrivningar istället? Är jag helt ute och cyklar, ska det va så många egenskaper som möjligt?
Tack