Rymdhamster
ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Vaga? De pratar bokstavligt talat om att jaga insekter _igen_ =DDet handlar inte om att blunda utan att tolka några få ganska vaga repliker annorlunda.
Private Hudson: Is this gonna be a standup fight, sir, or another bug hunt?
Lieutenant Gorman: All we know is that there's still no contact with the colony and that a xenomorph may be involved.
Private Frost: Excuse me, sir, a-a what?
Lieutenant Gorman: A xenomorph.
Corporal Hicks: It's a bug hunt.
Även om man vill tolka Hudsons prat som att handla om terrorister tycks ju Hicks bekräfta att de det i alla fall inte bara handlar om terrorister. Den här och flera andra kommentarer som fälls av soldaterna antyder också att detta inte ses som någon utmaning.
Nej, det var inte specifikt riktad till dig utan en liten nod till de som har skrivit detMen hursomhelst har jag aldrig en endaste liten gång sagt att det är konstigt om folk vill ha Alien utan xenomorpher.
Jag vill även minnas att det var något i ordergivningen till Moder som tydde på att Nostromo specifikt skickats till platsen. Men minnet där är lite otydligt.En kort kommentar här, även om Bishop kanske pekar på motsatsen, är att det kan vara så att alla androider har inbyggda ”dolda” prompter som kanske kan låsas upp vid vissa tillfällen. Tex ”givet nytt organiskt liv med potential, återbörda det till företaget.”
Nej, det håller jag med om. Xenomorphen (eller just den här xenomrphen, Gormans citat ovan verkar antyda att det är en redan etablerad generisk term) är definitivt ny. Jag kan inte påminna mig något i filmerna som antyder motsatsen (well, förutom AvP-filmerna dårå, men jag är beredd att bortse från dem =D).I min värld/uppfattning är inte xenomorphen påträffad förrän teamet från Nostromo stöter på dem.
Eller så pratar de om att de aldrig hittat ett utomjordiskt _rymdkskepp_ trots alla världar. Men jag hittar inte den exakta scenen eller citatet så jag är osäker på vad specifikt det var Ripley just sa som de svarar på.Jo precis, men i den scenen pratar de om att de aldrig hittat en varelse trots att de bevakat 300 världar. Sen är det lite ambivalent om de syftar på just en xenomorph eller rymdisar generellt.