Jag tror dock att du är i en rätt rejäl minoritet. Spelar jag ALIEN så förväntar jag mig att något rörande xenomorfen eller någon av dess andra former kommer att dyka upp på ett eller annat sätt.
Samtidigt kan jag förstå din poäng. Men då tror jag att det kommer röra något annat som filmerna vidrör. Engineers kanske?
Det blir lite som att jag med spänning ska gå och se den kommande Alien - Romulus, och så är det ingaxenmorfer med. Då tror jag majoriteten av alla skulle bli rätt besvikna.
Men om det är vad du vill ha och att du vet med dig att det är vad din grupp vill ha. Skriv ett eget scenario. Förstår att det inte är vad du kanske är ute efter, men jag har enormt svårt att se att det skulle släppas scenarion i framtiden UTAN xenomorfer eller engineers.
Ja, det kan säkert vara så att jag tillhör en åsiktsminoritet i det här fallet. Det gör mig inget. Jag gillar delar av Alien-franchisen (stämningen, rymdskeppen, dystopin) men inte monstren i så hög grad som jag tror att många andra gör.
Filmer eller scenarion (kanske lite större svängrum i de senare?) som ingår i Alien-franchisen behöver förstås ha någon koppling till sådant som är bekant. Det är väl redan klart att xenomorphs i någon form finns med i Romulus? Själv tycker jag att robotarna är mer intressanta. Minst en sådan verkar finnas med i Romulus.
Jag lär inte skriva några Alien-scenarios, men kanske något till min egen dystopiska rymdsetting. Det blir garanterat utan xenomorphs men säkert med utomjordiskt liv i någon form. Har flera tankar om hur det kan göras annorlunda än i de flesta (alla?) andra rollspel, men det är nog ett ämne för en annan tråd.