Sagan om Sumoproblemets Återkomst
STY 15 och TÅL 18 är för mycket för en så liten varelse i mitt tycke. Eons regelsystem tar alldeles för lite hänsyn till individers storlek och kroppstyngd, men faktumet kvarstår likfullt - det är ganska svårt att föreställa sig en så pytteliten varelse brotta ned en genomsnittlig frakktirak, vilket den här misslan skulle kunna. Om jag någongång har med en riktigt stenhård henéaalv, Vargtass kanske, kan jag kanske ge honom en TÅL uppemot 18, men Första Snön har aldrig haft högre än 13, trots att hon är seg som ett djur. Tåligheten är, enligt definitionen i början av Eons grundbok, nämnligen också ett mått på personens storlek. (Bisarrt nog har dvärgar skyhöga TÅL-plus ändå, medan henéas minus i samma attribut förklaras med deras ringa storlek).
Likfullt, jag kan inte relatera till en missla med de fysiska attributen, den måste vara byggd som ett motorblock. En hög tålighet är okej, misslan kan ju vara en riktigt, riktigt seg liten äppelpajsbakare, men 16+ känns fortfarande väldigt orimligt, och en styrka på över 12-13 har jag svårt att föreställa mig.
Misslor är helt enkelt för små.
- Ymir, som önskar sig ett Storleksattribut i Eon III