Nekromanti Fusk??

AnVili

Warrior
Re: Fusk???

Varför skulle det inte vara kul att spela med en sådan karraktär???

Våran SL (JAg tror att han fuskar när han slår skada!!!!!!!!) :gremmad:

Vi säger så här:

Ni kommer in i en skog träden är över 20 meter och en fuktig vind blåser igenom skogen..................Då hör ni ett vrål!!!!!!!!

Det är en mördar kanin...................... Han hugger på dig med sina huggtänader 75 i huggskada kryssa i X smärta X Trauma och så vidare vi kan säga att han får i snitt 65 i skada varje gång någon lyckas träffa....... :gremmad: tror ni att han fuskar???

Han kallar det tur jag kan går med på det någon gång då och då men han lyckas varje gång!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag kallar detta fusk vad tycker ni??? :gremconfused:

AnVili

Warrior
Re: Bildning

Min kompis tycker att bildning är viktigt han är en magiker........... jag är en missla och gillar att vissla!

Unicorn

Veteran
Grattis!

Jag vill bara grattulera till en ovanligt lyckad slagserie! Om allt gått rätt till ser jag ingen anledning att ändra attributen. Jag tror inte att så särskilt många sitter och hoppas att tärningarna ska visa 11, 11, 11, 11..... när de slutar snurra. Ha det så kul med din nya karaktär!

/The Unicorn

AnVili

Warrior
Re: Grattis!

JAg vet inte vad jag ska säga................... :gremconfused:

Kanske............... Tack!!!!!!!!!!! :gremlaugh:

Alharra

Warrior

Det låter lite misstänkt jo.

Medelvärdet på 1T6 är 3,75.
65/3,75=17,333

17 tärningar? Lite väl överdrivet kanske?

AnVili

Warrior
Okej det var ju roligt....................

Den där plutten hade aldrig klarat sig i vår grupp......... :gremcrazy:

Tre i våran grupp är veteraner kan vi säga........ Dom har haft sina gubbar i ca 2 år och tänker inte sluta spela med dem.

så vi möter typ 4 draker på en gång (rimligt nej :gremcrazy:) så vi "nybörjare" dör varje gång...................

Alharra

Warrior

Antingen manipulerar han resultatet eller så har han tärningar det bara står sexor på :gremgrin:

Så där mycket skada gör man vanligtvis inte.

AnVili

Warrior

Det är precis vad jag säger till honom................

då säger han bara att min KP dör...........och så får jag göra en ny.......... :gremsmirk:

Han är en idiot.................. en fuskis............... ett %)(W#/&.......... och mycket annat!!!!! :gremelak:

Jarl

Hero

Spelledare kan inte fuska, bara spelare :gremwink:

Om jag hade en spelledare som sa att en mördarkanin gjorde 17 tärningar i skada skulle jag bara skratta... spelar ni en Monty Python-version av Eon eller? :gremsmile:

Mouja

Hero
Är inte det tråkigt? [Kanske lite OT]

Det tycker jag borde vara mycket tråkigt.. jag har haft två rollpersoner i typ två-tre år nu och har spelat ganska mycket med båda (en speciellt) och jag kan hålla med om att lägga ifrån sig dem vore inge kul, men sedan är ingen av dem tillräckligt skickliga att spöa på drakar. Ena är magiker och den andra vapenmästare.
Båda är skickliga.. men inte överdrivna. T.ex. så har de båda en attributsumma av 107 totalt.
(Men sedan sitter jag och försöker trycka in att vi ska ROLLspela i min spelgrupp och inte titta allt för mycket på alla siffror.)

Ceram

Hero
Spelledare har rätt att manipulera

Jag manipulerar då och då när jag spelleder då det behövs.

då säger han bara att min KP dör...........och så får jag göra en ny
KP=Karraktärsperson? :gremcrazy:

Många spelledare har en period där de gärna vill döda sina spelares karraktärer. Jag hade när jag just slutat vara nybörjare men den gick över relativt snart. Det kan också bro på att spelledaren egentligen inte vill vara spelledare. Då är det rimligt att byta SL tills han hunnit återfå viljan...

För övrigt stödjer jag misslan helt och hållet även om den är "orimlig"

Big Marco

Läskig
Re: Sagan om Sumoproblemets Återkomst

Snittstorleken blir ca 140 cm och ca 60-65 kg, så det är nog misslornas motsvarighet till Arnold anno 1977 eller Magnus Samulsson eller så. Ett freak of nature. Dessutom så fick ju denne rollperson dessutom ett antal fysiska och mentala egenskaper som boostade ytterligare.

STOrleksattribut känns inte aktuellt dock.

Auhm, nej, enligt mig så är det inte roligt att spela en sådan RP.
Visserligen så har ni radikalt annan spelstil än oss, ovh vi är ändå ganske stridsfokuserade.

AnVili

Warrior
Re: Spelledare har rätt att manipulera

Tack! :gremooo:

Han är alltid SL så att jag tror att han vill vara det....

Det skulle vara RP och inte KP :gremblush:

AnVili

Warrior
Re: Är inte det tråkigt? [Kanske lite OT]

Det tycker jag också!!!!!!!!!!!! :gremlaugh:

Re: Problem

Vad sägs om att själv försöka spelleda?
Vår grupp växlar spelledare väldigt ofta, egentligen för att alla hellre vill spela, men det gör så att man lär sig mer om vad man håller på med.