Nekromanti Fusk??

AnVili

Warrior
Re: Problem

Nej.............. :gremblush: jag hatar att vara SL det är så tråkigt...........

vi har folk som tycker att det är kul att vara SL så dom får vara det (Även om dom gör 65 skada)

fast vi har en jätte bra SL som inte fuskar och gör bra kampanjer, då är det kul att vara RP

Lägg märke till att jag inte skrev fel (KP) :gremgrin:

Lokpest

Veteran
Re: Inte fusk, men trovärdigt?

Vissa saker borde inte existera

Suvival of the Fittest ni vet.....

får mig att tänka på en dvärg som slogs fram en gång (tror han var drezin)

mod=modifierad efter ras
modTÅL+modRÖR+10=19

Dvs Rör blev = (19/4)-2=2

därefter fick han två resultat i bakgrundn som sade RÖR: -1

åhh den imobiliserade dvärgen. Efter att ha funderat på bärstol eller liknande så hamnade den karaktären o papperskorgen........

Ceram

Hero
förväntningar

Han är alltid SL så att jag tror att han vill vara det....
Han fortsätter kanske vara SL eftersom spelarna och han själv förväntar sig att han ska vara det. Han fortsätter alltså kanske eftersom han inte tror att någon annan vill ta över eller att han själv borde spela ett tag och inte bry sig om regler och sånt så mycket.

/Tobbe. som kanske borde sluta spelleda temporärt han också...

Ceram

Hero
jasså jasså...

fast vi har en jätte bra SL som inte fuskar och gör bra kampanjer, då är det kul att vara RP
Hoppas ni inte använder samma rollpersoner till de olika SLnas kampanjer. Det är enligt mig som SL ett skitjobb att inte få ha "egna" karraktärer att spelleda. Det kanske kan göra dina SL glada om du följer dem mera när det gäller rollpersonsskapande, det är trevligare att spelleda en karraktär man har ordentlig koll på...

Re: jasså jasså...

Vi har faktiskt använt samma karaktärer till olika spelledare :gremwink:
Men då handlar det inte om kampanjer med mål, gruppsamansättningar, och förberedelser, utan de one-night-stand, improviserade äventyr vi ägnar oss åt när vi inte har bättre för oss.

Ceram

Hero
jobbigt jobbigt

Vi har faktiskt använt samma karaktärer till olika spelledare
Men då handlar det inte om kampanjer med mål, gruppsamansättningar, och förberedelser, utan de one-night-stand, improviserade äventyr vi ägnar oss åt när vi inte har bättre för oss.
Done that...

De två legknektar Sigurd och Josef samt jägaren Hanûkel går in på ett litet värdshus.

Josef: Finns det några vackra kvinnor i rummet?

SL: Ja en mycket vacker svarthårig kvinna sitter vid ett bord i hörnet.
Josefs Spelare: Jag går fram till henne och när jag sitter riktigt nära kastar jag "Filippas ohejdade kättja" på henne.
SL: VA???

Josefs Spelare: Ja förra veckan när Greger var Sl gick jag ett år på magiker akademi.
SL: ÖÖÖ jasså ?

SL: en krafftig man vandrar mot dig och förbannar dig för att du närmar dig hans kvinna sedan kastar han en stol...
Sigurds spelare: Jag använder min ring och styr bort den från min kamrat!
SL: VA???
Sigurds spelare: Ja den ringen jag fick av magikern jag räddade när Greger var SL.
SL: ÖÖÖ jasså?

Hanûkels spelare: När de ändå har uppmärksamheten åt annat håll passar jag på att stjäla närmanste välfyllda penningpung.
SL: Ö var inte du genomhederlig och hade 17 I heder?
Hanûkels spelare: Jo men jag blev jätte cynisk efter att min farbror mördade min fru när Greger var SL.
SL: *suckar och ser förvirrad ut*

/Tobbe, Sätter upp fiktiva scenarion baserade på spelupplevelser av liknande utförande.

Re: jobbigt jobbigt

Njae, nu är det så att vi är samma fyra eller fem personer som spelar, och vi är närvarande på andra uppdrag, så vi har koll på karaktärsutvecklingen.
Självklart har liknande scenarion, speciellt en tid då vissa av de andra spelledarna var nybörjare, och belöningarna var någorlunda extrema.
"Du har en kula som frammanar elementarer? Och ett svärd som kastar blixtar? Och en Yelani-rustning?"

Men för närvarande fungerar det alldeles utmärkt. Man kan se det som att vi är fyra spelare som turas om att spelleda för de andra, och för enkelhetens skull håller oss till ett mindre nummer av karaktärer.

Självklart fungerar det inte för alla, tydligen inte för er, men det var så här vi började, när vi initierades av andra, och det har fortsatt fram tills vissa av oss har börjat vilja spela större samanhängande historier.

Ceram

Hero
inga hemligheter?

Men för närvarande fungerar det alldeles utmärkt. Man kan se det som att vi är fyra spelare som turas om att spelleda för de andra, och för enkelhetens skull håller oss till ett mindre nummer av karaktärer.
Händer det aldrig hemligheter som berör en av rollpersonerna men inte de andra i era äventyr? Sånt är det som ställt till det mest för mig när jag skulle spelleda med karraktärer som andra spellett emellan... Det kan säker funka med flera spelledare på en karrakärsgrupp men mina erfarenheter är negativa och jag pssla inte med det längre....