Krille
Super Moderator
Re: suck!
"Ok, jag ska inte hävda att jag kan mycket om vad som händer om man får en spikklubba i huvudet, men jag vet i alla fall att det är ganska mycket värre än om man får den på handen. en skada på handen är faktiskt bara en skada på handen."
Du massuppfittade mig.
Förslaget var att stryka träffområden helt. Gå direkt på chock och skada (ej lokaliserad), istället för att ta reda på träff, dra linjer, dra av poäng och så småningom få fram chock och skada. Istället för att börja med en spikklubba i huvudet i vinkel -87 som leder till 687 Chock och en Level 89-skada i hjärnan, ta fram en level 89-skada och 687 chock direkt. Konstatera sedan att level 89-skada och 687 chock är jefligt farligt, och beskriv sedan att spikklubban spräcker skallbenet. Skulle han få en level 2-skada och 4 chock, mosa en hand istället.
"Tänkte försöka få det här att fungera med skjutvapen åxå, som en av flera anledningar."
Desto bättre skäl att göra det enkelt. Väldigt få detaljerade system fungerar bra i både närstrid och avståndsstrid. Däremot finns det en hel massa enkla som funkar ypperligt i båda.
"Jag vet att T10-systemet är ditt hjärtebarn, och det fungerar som det är tänkt, men jag är för tillfället inte intresserad att skriva det... känns lite fantasilöst, eller hur?"
Ba' ett exempel, Hege!
Jag sade inte att du ska göra en T10, jag sade att det var snabbare och mer realistiskt än Eon och DoD. Det är inte lika detaljerat som Eon, men lika detaljerat som DoD, och mer i linje med spelets miljö. Där har Occam helt enkelt kuttat färdigt.
"Ok, jag ska inte hävda att jag kan mycket om vad som händer om man får en spikklubba i huvudet, men jag vet i alla fall att det är ganska mycket värre än om man får den på handen. en skada på handen är faktiskt bara en skada på handen."
Du massuppfittade mig.
Förslaget var att stryka träffområden helt. Gå direkt på chock och skada (ej lokaliserad), istället för att ta reda på träff, dra linjer, dra av poäng och så småningom få fram chock och skada. Istället för att börja med en spikklubba i huvudet i vinkel -87 som leder till 687 Chock och en Level 89-skada i hjärnan, ta fram en level 89-skada och 687 chock direkt. Konstatera sedan att level 89-skada och 687 chock är jefligt farligt, och beskriv sedan att spikklubban spräcker skallbenet. Skulle han få en level 2-skada och 4 chock, mosa en hand istället.
"Tänkte försöka få det här att fungera med skjutvapen åxå, som en av flera anledningar."
Desto bättre skäl att göra det enkelt. Väldigt få detaljerade system fungerar bra i både närstrid och avståndsstrid. Däremot finns det en hel massa enkla som funkar ypperligt i båda.
"Jag vet att T10-systemet är ditt hjärtebarn, och det fungerar som det är tänkt, men jag är för tillfället inte intresserad att skriva det... känns lite fantasilöst, eller hur?"
Ba' ett exempel, Hege!
Jag sade inte att du ska göra en T10, jag sade att det var snabbare och mer realistiskt än Eon och DoD. Det är inte lika detaljerat som Eon, men lika detaljerat som DoD, och mer i linje med spelets miljö. Där har Occam helt enkelt kuttat färdigt.