Rising
Vila i frid
"jag skulle föredra om spelaren får slå sitt eget smygaslag =D"
Det låter jag dem nästan aldrig göra. Det är möjligt att smyga dåligt utan att veta om det själv, och den du smyger dig inpå behöver inte omedelbart signalera att han har sett dig. Han kan vänta tills du är mycket nära innan han överrumplar dig totalt. Han kan också gå iväg och avslöja "hemligheter" (=bara ljug) för någon annan på så vis att han försäkrar sig om att du hör. På så vis kan han förse dig med vilseledande information och skada din organisation mycket mer än genom att bara döda dig. Om inte spelaren själv vet hur det går i smygningen så finns det alltså många fler möjligheter för spännande händelser.
"vilket också reglerna för handgranater borde säga, 103972987429874692837892873019813005601264T6 i skada om du håller i den och inte kan kastas bakåt."
Nja, jag föredrar personligen att handgranaternas grundskada är utformad efter den typen av situationer där den oftast bör komma att tillämpas; alltså när någon kastar en handgranat på halvlångt avstånd från en, så att man blir skadad men förmodligen inte död. Idiotiska specialfall som "du har en handgranat i långkalsongerna" behöver inga regler. Han är död bara.
Fast jag är allergisk mot regler med många parametrar. Om du gillar Neogames så förstår jag att du hellre vill ha variablar som klarar alla specialfall.
/Rising
Det låter jag dem nästan aldrig göra. Det är möjligt att smyga dåligt utan att veta om det själv, och den du smyger dig inpå behöver inte omedelbart signalera att han har sett dig. Han kan vänta tills du är mycket nära innan han överrumplar dig totalt. Han kan också gå iväg och avslöja "hemligheter" (=bara ljug) för någon annan på så vis att han försäkrar sig om att du hör. På så vis kan han förse dig med vilseledande information och skada din organisation mycket mer än genom att bara döda dig. Om inte spelaren själv vet hur det går i smygningen så finns det alltså många fler möjligheter för spännande händelser.
"vilket också reglerna för handgranater borde säga, 103972987429874692837892873019813005601264T6 i skada om du håller i den och inte kan kastas bakåt."
Nja, jag föredrar personligen att handgranaternas grundskada är utformad efter den typen av situationer där den oftast bör komma att tillämpas; alltså när någon kastar en handgranat på halvlångt avstånd från en, så att man blir skadad men förmodligen inte död. Idiotiska specialfall som "du har en handgranat i långkalsongerna" behöver inga regler. Han är död bara.
Fast jag är allergisk mot regler med många parametrar. Om du gillar Neogames så förstår jag att du hellre vill ha variablar som klarar alla specialfall.
/Rising