Nekromanti Götterdämmerung är här!

x3m

Veteran
GD fakta önskas

Själva GD-världen verkar fräck, systemet tror jag dock inte är något för mig (efter bl a en titt på rollformuläret). Någon som vet hur stor del av böckerna som är fakta och idéer om själva världen? Det skulle vara intressant att se en detaljerad innehållsförteckning och en recension av spelet, är det något som finns?

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Info finns bla i Fenix

I senaste Fenix har jag tittat närmare på spelarboken, och beskriver systemet som används.

Detta fördjupas i spelledarboken, och det är där som lejonparten av kampanjvärlden finns beskriven.

/M

Arfert

Facit
Re: Men Gott Damn!

fanns inte de där reglerna med i det där australienska 1700-tals/fantasyspelet som fanns tidigt 90-tal? Lace & Steel... hade en hel del coola spelkoncept för hovintriger och liknade...

Arfert

Facit
Re: Men Gott Damn! (spoiler) ---- Lite OT

shit... Jag har bara haft ett par korrläsare på SAGA (utöver de som spontant mailat mig när de sett konstiga grejer i beta-reglerna). SAGA är som sagt klart för tryck... men efter att ha läst debatten om korrektur på här på Götter-forumet så tänkte jag att det antagligen är en bra idé att låta några fler läsa igenom spelet innan det trycks för en dyr penning.

Om ni är intresserade så hör av er till mig på: tomas@arfert.com så skickar jag över en PDF på det färdiga spelet (MED illustrationer) för korr och testspel. (den får naturligtvis inte spridas vidare utan att ni kollat med mig att det är OK.)

/ tomas