JellyKobold
Veteran
Howdy! Jag håller på att blåsa liv i min gamla spelgrupp och då starta en ny kampanj för oss att sätta tänderna i. Flera av oss är historieintresserade och Götterdämmerung låter som om det skulle kunna falla oss i smaken när det kommer till såväl setting och som tematik. Spelarna är klipska och älskar pussel, gåtor och chiffer som omväxling till de rena rollspelselementen. Planen var att sätta det i Stockholm med omnejd och spela på svenska varför vi valde just GD framför LexOccultum.
Det enda lilla bekymret är reglerna. Efter att läst igenom dem så tycker jag de är lite tungrodda med mycket huvudräkning, en uppsjö av färdigheter och andra problemen som ofta kommer med BRP-system. Vi har tidigare spelat mycket Mutant: Undergångens Arvtagare och även om världen är helt underbar så är ingen av oss något stort fan av just det rollspelssystemet.
Så då kommer frågan: Har ni förslag på bra rollspelssystem att spela Götterdämmerung med?
Det enda lilla bekymret är reglerna. Efter att läst igenom dem så tycker jag de är lite tungrodda med mycket huvudräkning, en uppsjö av färdigheter och andra problemen som ofta kommer med BRP-system. Vi har tidigare spelat mycket Mutant: Undergångens Arvtagare och även om världen är helt underbar så är ingen av oss något stort fan av just det rollspelssystemet.
Så då kommer frågan: Har ni förslag på bra rollspelssystem att spela Götterdämmerung med?