G
Guest
Guest
En viktigare regel för min del är att reglerna ska ha personlighet. De ska spegla världen, de ska vara intressanta, de ska vara kul och framförallt så ska de skilja spelet från mängden.
Det här med spegla världen förstår jag inte riktigt. Visst hade det varit jobbigt med ett femtimmars pistolskott i CoC men de enda reglerna som förstör stämningen är långsamma sådana (i varierande grad, Eons system har jag inget problem med t.ex.).
Jag gör ett humoristiskt rollspel men bara för det vill jag inte använda en neongrön kondom som slumpgenerator, i så fall skulle det läggas för mycket fokus på att "vi har en rolig slumpgenerator, whiii" för att själva rollspelet skulle bli njutbart...
Inte heller vill jag använda avhuggna fingrar i CoC eller pistolskott i Western.
Det här med spegla världen förstår jag inte riktigt. Visst hade det varit jobbigt med ett femtimmars pistolskott i CoC men de enda reglerna som förstör stämningen är långsamma sådana (i varierande grad, Eons system har jag inget problem med t.ex.).
Jag gör ett humoristiskt rollspel men bara för det vill jag inte använda en neongrön kondom som slumpgenerator, i så fall skulle det läggas för mycket fokus på att "vi har en rolig slumpgenerator, whiii" för att själva rollspelet skulle bli njutbart...
Inte heller vill jag använda avhuggna fingrar i CoC eller pistolskott i Western.