Ur Led Är Tiden!
Nej, det är kört för din del. You're doomed!!! Dooooomeeeed I say!!! Bwaahhhaaahahahhhaaaaaaaa!!!!!
Eller nått.
*dramatisk 80-talsmusik*
Dimfrost framför en dator
*röst*
Mitt namn är Svante Landgraf, men på nätet kallar dom mig Dimfrost. Jag höll på med en avancerad statistisk beräkning när något hände med min dator...
*datorn framför Dimfrost flashar med ett blått sken*
*Dimfrost kämpar sig mödosamt upp på stolen. Vi ser hur datorns klocka rusar fram i större och större hastighet.*
...något högst bekymmersamt!
*röst*
Som om det inte var nog med att rumtiden är fullständigt ur led, har jag brutit mot 37 århundradets tidsrumskonvention, och en dödsskvadron är efter mig...
*Dimfrost dyker upp ur tomma intet på en romersk bankett modell Fellini. Han grabbar en amfora och springer. En kvinna i silverdräkt, beväpnad med en strålpistol (Magoo) dyker upp och riktar den mot den förvirrade värden (walium).
-Vart gick han?! QUO VADIS!
*Dimfrost, iklädd Tarzankostym, springer längs en brygga på väg mot ett skepp i förgrunden. En hamnsjåare (troberg) vänder sig om och ropar efter honom på skånska:
-Du kommer för sent, påg!
Dimfrost kastar sig upp på lejdaren och halas ombord av två muntra sjömän (Dante och yassilus). På kajen kommer en patrull i silverdräkter dundrande efter honom.
-För mycket spånken i går, höh? Välkommen ombord på världens enda osänkbara skepp.
-Enda osänkbara...?
*Vi zoomar ut och ser namnet TITANIC på skeppskulissen.*
*röst*
-Min enda allierade är min Alf Henriksson-citerande dator, som kan kontakta min mp3-spelare.
*Dimfrost befinner sig i en dålig grå bluescreeneffekt*
*Quan'talis röst*
-Du är i Limbo, och jag menar inte dansen. Enligt källor kommer hit de odöpta, dårarna och de goda hedningarna...
*Dimfrost skriker in i mp3-spelaren*
-Fakta! Jag behöver fakta
-Fakta är det ont om! Jag vet inte ens om du är i nuets Limbo, eller Limbo på Dantes tid... eller Luke Skywalkers.
*snabba klipp*
*Dimfrost slåss mot tre kloner av Adlf Hitler (Magnus Seter med lösmustasch)
*Dimfrost upptäcker skräckslaget att Kleopatra är en transvestit (Nightowl)
*Dimfrost försöker desperat desarmera bomben över Hiroshima medan den faller.
*En båt lägger till vid en sandstrand. Columbus (Krille) kliver av och blir mottagen av Dimfrost i Panamahatt och höftskynke.
-DET var på tiden!
*Modern storstadsgata, Dimfrost springer för livet undan silveruniformsklädda tidspoliser med dödsstrålar yrande mellan öronen.
-Jag kommer för sent, jag kommer för sent...
*En portal, formad genom ett hologram av en klocka, dyker upp i luften. Dimfrost dyker in i den och försvinner.
Klassisk "svävar genom svarta rymden medan almanacksblad fladdrar förbi" scen.
-För tyvärr är det så att för mig....
*Dimfrost ramlar ned från himlen mitt under uruppförandet av "Hamlet"
-Ur led är tiden!
*dramatisk 80-talsmusik*
UR LED ÄR TIDEN! Z-TV, onsdagar 20.15, repris måndagar 0.30.
Erik